Налаштування
Модуль Налаштування призначений для налаштування модулів системи Фінансове планування й аналіз.

Дані модулю Налаштування містяться на вкладках: Довідники, Нумерація, Проводки, Параметри.
На вкладці Довідники можна налаштовувати роботу наступних довідників:
- Константи – по клавіші Ins проводиться створення констант. У процесі створення змінних задається Ідентифікатор, Найменування і Тип (числовий, текстовий, дата, час). Для числового типу змінних вказується Місце крапки. Задається Спосіб встановлення значення: константа або програма. При виборі програми по клавіші F4 відкривається редактор програм. Роботу з редактором програм описано у Вбудований Редактор програм ;
- Підстава – створення запису в довіднику проводиться по пункту меню Реєстр /
Створити (клавіша Ins або за допомогою іконки на панелі інструментів –
), у вікні Створення запису заноситься текст підстави. Комплекс надає можливість використовувати в тексті підстави розрахункові поля з документа;
- Журнали – проводиться створення журналів документів. Журнали використовуються для
структуризації інформації, розмежування доступу до документів. Налаштування журналів
проводиться в розрізі груп бюджетів, тобто для кожної з груп може бути введений власний
список журналів. Створення журналу виконується по пункту меню Реєстр / Створити
(клавіша Ins або за допомогою іконки на панелі інструментів –
), у вікні Журнал документів заноситься Код та Найменування журналу;
- Комісії (підписи) – проводиться заповнення даних про Комісію. Вона служить
для створення інвентаризаційних і робочих комісій. Створення комісії виконується по пункту
меню Реєстр / Створити (клавіша Ins або за допомогою іконки на панелі
інструментів –
), у вікні Вибір типу комісії вибирається необхідний тип (робоча, інвентаризаційна). У вікні Редагування комісії зазначаються дати початку та закінчення роботи комісії, вказується Найменування комісії, тип, дата та номер документа, відповідно до якого створена дана комісія. У таблиці Підписи по клавіші Ins обираються керівництво і члени комісії з правом підпису (поле Статус), для керівника комісії вибирається статус Глава комісії, для інших Член комісії. Далі у полі Табельний номер по клавіші F3 або за допомогою іконки вибору (
) зазначається табельний номер відповідного працівника, після чого інші поля ( ПІБ, Посада та Посада скороч.) заповнюються автоматично з особової картки працівника, з можливістю коригування даних після вибору. Тобто можна скоротити ім'я та по батькові до заголовних букв. Правила заповнення комісій:
- в звітах видно тільки всі робочі комісії зазначеного бюджетного року;
- обов'язково заповнення поля Статус. У звітах відображаються підписи тільки наступних статусів (Керівник, Керівник фін.служби, Затверджено, Погоджено 1, Погоджено 2;
- Сценарії – проводиться створення сценаріїв у розрізі груп (типів): План, Факт,
Ліміти, Виконання, Відхилення. Створення сценаріїв виконується по пункту меню
Реєстр / Створити (клавіша Ins або за допомогою іконки на панелі
інструментів –
), у вікні Реквізити заповнюються поля Ідентифікатор, Найменування та Опис (за потреби);
- Показники бюджетів – проводиться створення та налаштування бюджетів за довідниками:
Статті бюджетів, Залишкові показники та Допоміжні показники.
Створення запису в довіднику Статті бюджетів виконується по пункту меню Реєстр / Створити(клавіша Ins або за допомогою іконки на панелі інструментів –
), у вікні Реквізити статті бюджетів заповнюються поля Код, Ідентифікатор, Найменування та Опис (за потреби), обираються Група, Аналітична картотека, встановлюється параметр порядку ведення обліку За кількістю (за потреби) та встановлюється перемикач у одне з положень:
- Зазначена одиниця виміру з визначенням цієї одиниці (із Довідника одиниць
виміру по клавіші F3 або шляхом натискання кнопки вибору (
));
- Визначається аналітикою Номенклатури.
- Зазначена одиниця виміру з визначенням цієї одиниці (із Довідника одиниць
виміру по клавіші F3 або шляхом натискання кнопки вибору (
Створення запису в довіднику Залишкові показники виконується по пункту меню Реєстр
/ Створити(клавіша Ins або за допомогою іконки на панелі інструментів – ), у вікні Реквізити
статті бюджетів заповнюються поля Код, Ідентифікатор, Найменування та
Опис (за потреби), обираються Група, Аналітична картотека, встановлюється
параметр порядку ведення обліку За кількістю (за потреби) та встановлюється перемикач
у одне з положень:
- Зазначена одиниця виміру з визначенням цієї одиниці (із Довідника одиниць
виміру по клавіші F3 або шляхом натискання кнопки вибору (
));
- Визначається аналітикою Номенклатури.

В таблиці Впливають статті по клавішах Ins або F4 обирається стаття бюджету , що впливає та напрям впливу статті (Надходження, Видаток).
Створення запису в довіднику Допоміжні показники виконується по пункту меню Реєстр
/ Створити(клавіша Ins або за допомогою іконки на панелі інструментів – ), у вікні Реквізити
статті бюджетів заповнюються поля Код, Ідентифікатор, Найменування та
Опис (за потреби), обираються Група, Аналітична картотека, Одиниця
виміру.
Параметр Для всіх структурних одиниць дозволяє необхідні показники зазначати або для окремих структурних одиниць ( не встановлений параметр) або для всіх структурних одиниць.
На вкладці Нумерація визначається спосіб нумерації документів системи. Нумерація здійснюється в ручному режимі користувачем або встановлюється автонумерація документа. Нумерується кожен створений документ, у відповідності до тих параметрів, які задані в даному розділі.
На вкладці Проводки здійснюється налаштування алгоритму проводок за кожним типом операцій в системі.
На вкладці Параметри виконуються налаштування параметрів ведення кошторисів та планів асигнувань (для модуля Кошторис і план асигнувань бюджетної організації).

Користувачу доступні параметри налаштування:
- поле Дата поч. розрахунків – зазначається дата початку розрахунків за допомогою
клавіші F3 або шляхом натискання кнопки календаря (
) лівою клавішею миші);
- перемикач Введення кошторисів та планів асигнувань – обирається одне із значень:
- Місячні кошторис та план асигнувань в розрізі детальних КЕКВ – при обранні даної позиції, планові помісячні суми будуть вказуватися тільки в одному кошторису в розрізі детальних КЕКВ. Якщо обрано даний варіант, то в вікно довідки змін додаються поля №довідки план, №реєстру плану;
- Річний кошторис в розрізі детальних КЕКВ, план асигнувань в розрізі скорочених КЕКВ – у разі вибору даної позиції, в Комплексі будуть вводитися річний кошторис по детальним КЕКВ і помісячний план асигнувань в розрізі скорочених КЕКВ (це класична схема згідно вимогам казначейства);
- можуть відмічатись параметри:
- Не контролювати перевищення суми зведеного кошторису розпорядника вищого рівня – використовується виключно в системі централізованого обліку, де кошторис формується зверху вниз. Тобто спочатку створюється зведений кошторис по підприємству розпорядником бюджетних коштів верхнього рівня, а потім вони передаються розпорядникам нижчого рівня для планування в розрізі підвідомчих організацій;
- Не проводити при збереженні перевірку відповідності річного кошторису і місячного плану асигнувань – вимикається перевірка між сумою річного кошторису і загальною сумою помісячного плану асигнувань;
- Враховувати в сумі фінансування за період тільки проведені в ДКУ розподілу– параметр впливає на формування колонки фактичного фінансування в аналізі виконання кошторисів;
- Структура мережі за довідником структурних одиниць;
- Друк звітів від імені розпорядника верхнього рівня;
- Формування рознесення по аналітиці\проводки для нульової комірки;
- Централізоване ведення кошторисів для структурних одиниць;
- перемикач в Код розпорядника верхнього рівня відповідає – обирається одне із
значень:
- коду одержувача поточного підприємства (структурної одиниці);
- коду розпорядника верхнього рівня поточного підприємства (структурної одиниці);
- вводиться вручну;
- перемикач Кодування експорту\імпорту – обирається одне із значень:
- СР 866;
- Windows 1251.
Збереження налаштувань проводиться по пункту меню Правка / Зберегти (по клавіші
F2 або за допомогою іконки на панелі інструментів – ).