Створення документа
У модулях Видаткові товарні накладні, Рахунки-накладні на продаж, Акти виконаних робіт, для створення документа у реєстрі обирається журнал, з яким працює користувач та в якому буде створений документ – поле Журнал.
Вікна Реалізація ТМЦ та Реалізація послуг відрізняються при роботі через тонкий та веб-клієнт. Далі будуть розглянуті принципи роботи з документами через тонкий клієнт.
Документи на реалізацію товару, виконання робіт та послуг мають в Комплексі певну структуру:
- інформація в документі Видаткова накладна(модуль Видаткові товарні накладні) розміщена на таких вкладках: Реквізити, Специфікація, Ордери, Додатково, Вкладення;
- інформація в документі Рахунок-накладна на продаж (модуль Рахунки-накладні на продаж) розміщена на таких вкладках: Реквізити, Специфікація, Розрахунки, Подорожній лист, Вкладення;
- інформація документі Акт приймання робіт – на вкладках Реквізити, Специфікація, Ордери, Вкладення.
Серед перелічених вище вкладок документів можлива наявність вкладки Поля користувача, у випадку, якщо такі поля налаштовані адміністратором в модулі Поля користувача.
На вкладці Реквізити вікна Реалізація ТМЦ або Надання послуг заповнюються наступні поля:
- НАКЛАДНА № (РАХУНОК-НАКЛАДНА №, АКТ №) –поле заповнюється користувачем або автоматично, якщо в модулі Налаштування встановлена позначка автонумерації для відповідного документа;
- від – вводиться дата документа на продаж, за замовченням – поточна дата створення документу;
- Журнал – за замовчуванням в налаштуванні вказано Документи без журналу. Для розміщення документів в призначені для користувача журнали необхідно вказати в даному полі доступний журнал;
- Склад – зазначається склад, з якого буде проведено списання товару. По пункту меню
Правка / Викликати довідникТМЦ (клавіша F3, за допомогою іконки на
панелі інструментів –
, шляхом натискання на кнопку зі стрілкою (
)) заповнюється з довідника місць зберігання. Вказівка складу є обов'язковим. Це поле заповнюється за замовчуванням відповідно до налаштування користувача. Дозволена робота з виробничим складом;
- Прайс-лист – по пункту меню Правка / Викликати довідникТМЦ (клавіша
F3, за допомогою іконки на панелі інструментів –
, шляхом натискання на кнопку зі стрілкою (
)) вибирається прейскурант для виставлення цін;
- Роз. рах. влас. – заповнюються автоматично з картки підприємства основний розрахунковий рахунок. При необхідності вибирається інший розрахунковий рахунок з довідника Банківських реквізитів підприємства;
- Платник – по пункту меню Правка / Викликати довідникТМЦ (клавіша
F3, за допомогою іконки на панелі інструментів –
, шляхом натискання на кнопку зі стрілкою (
)) заповнюються шляхом вибору з довідника контрагентів;
- Сальдо розрах. – в цьому рядку Комплекс автоматично виведе сальдо розрахунків з обраним покупцем;
- Адреса, Контактна особа, Розрах. рах. – заповнюються автоматично з картки контрагента, зазначеного у полі Платник;
- Центр відп. – центр відповідальності. Заповнюється з довідника Загальні
довідники / Центри відповідальності по пункту меню Правка / Викликати
довідникТМЦ (клавіша F3, за допомогою іконки на панелі інструментів –
, шляхом натискання на кнопку зі стрілкою (
));
- Ванатжоодерж. – по пункту меню Правка / Викликати довідникТМЦ
(клавіша F3, за допомогою іконки на панелі інструментів –
, шляхом натискання на кнопку зі стрілкою (
)) заповнюються шляхом вибору з довідника. За замовчуванням, після вибору одержувача поле Вантажоодержувач заповнюється тим самим значенням автоматично;
- Адреса – заповнюються автоматично з картки контрагента, зазначеного у полі Ванатжоодерж. Якщо в картці контрагента введено кілька адрес, вибирається необхідна адреса;
- Контактна особа – заповнюються автоматично з картки контрагента, зазначеного у полі
Ванатжоодерж. або дані вносяться користувачем;
- Вантажовідпр. – заповнюється із довідника контрагентів, що викликається по
пункту меню Правка / Викликати довідникТМЦ (клавіша F3, за
допомогою іконки на панелі інструментів –
, шляхом натискання на кнопку зі стрілкою (
));
- Вантажовідпр. – заповнюється із довідника контрагентів, що викликається по
пункту меню Правка / Викликати довідникТМЦ (клавіша F3, за
допомогою іконки на панелі інструментів –
- Адреса – заповнюються автоматично з картки контрагента, зазначеного у полі Ванатжовідп. Якщо в картці контрагента введено кілька адрес, вибирається необхідна адреса;
- Операція – зі списку вибирається необхідний вид операції: Продаж, Бартер, Консигнація, Відповідальне зберігання, Давальницька продукція, Вибуття МШП, Реалізація ОЗ, Давальницька сировина у клієнта;
- Підстава – заповнюється зі списку (Відсутня, Договір, Рахунок, Замовлення), вибирається документ, який є підставою для формування документа відвантаження. Параметр не є обов’язковим. При виборі документа-підстави специфікація заповнюється автоматично відповідно до специфікації підстави, в реквізитах накладної автоматично вказується Номер і Дата документа-підстави;
- Валюта документа – заповнюється шляхом вибору з довідника по пункту меню Правка
/ Викликати довідникТМЦ (клавіша F3, за допомогою іконки на панелі
інструментів –
, шляхом натискання на кнопку зі стрілкою (
)). Якщо обраний документ-підстава, валюта за умовчанням встановлюється по документу-підставі;
- Курс валюти документа – заповнюється автоматично при виборі валюти з довідника курсів. Редагування поля Курс проводиться тільки в довіднику Курсів валют системи Загальні довідники;
- параметр Нульова сума у взаєморозрахунки – при включеній позначці для даного документа, він потрапляє під взаєморозрахунки одним записом з нульовою сумою і датою документа незалежно від суми документа, наявності ордерів по ньому та ін.;
- Сума документа – заповнюється автоматично після заповнення вкладки
Специфікація;
- Знижка – в полі вказується відсоток знижки, значення у %;
- параметр Включати вартість тари в суму до сплати – при встановленій позначці для даного документа вартість зворотної тари буде включена в суму до сплати;
- Оплата – по пункту меню Правка / Викликати довідник ТМЦ (клавіша F3
або шляхом натискання на кнопку зі стрілкою (
)) обирається спосіб оплати: Готівка або Безготівкові розрахунки;
- Термін оплати – зазначається термін одержання оплати за відвантажений товар;
- Коментар – заповнюється довільною інформацією і доступний для коригування в закритому для модифікації документі.
Створення
рахунку-накладної на продаж. Вкладка Реквізити
На вкладці Специфікація заповнюються рядки специфікації документа. Вибір рядків Специфікації проводиться з номенклатурного довідника методом одиничного або групового введення (див.Робота зі специфікацією документа). Вибір рядків специфікації проводиться налаштуванням параметрів універсального навігатора (див. розділ Універсальний навігатор вибору номенклатурних позицій в документах).
Вибір товарних рядків специфікації проводиться з довідника ТМЦ (викликається по пункту
меню Правка / Викликати довідник ТМЦ, клавішею F3 або за допомогою іконки на
панелі інструментів – ).Рядки
послуг формуються з використанням довідник послуг (викликається по пункту меню Правка /
Викликати довідник послуг, клавішею Alt+F3 або за допомогою іконки на панелі
інструментів –
).
В Рахунку-накладній на продаж на вкладці Специфікація в вікні Модифікації рядка документа відкрито на редагування поле Партія. Коли користувач переобирає партію, в позиції, обраної зі складської картотеки, автоматично визначається картка.
В Рахунку-накладній на продаж і Видатковій товарній накладній виконується підтримка роботи з клавіатурними сканерами.
За замовчуванням для розрахунку податків в документі встановлюється податкова модель відповідно до налаштування параметра Податкова модель. Якщо розрахунок податків в даному документі проводиться по податковій моделі, вона вказується в полі Податки, розташованому у верхній частині специфікації, вибравши її з довідника податкових моделей.
Опис механізму резервування ТМЦ для продажу описаний в файлі Резервування запасів.
Згідно з позицією меню Документ / Коригування резерву або по комбінації клавіш
Shift+Ctrl+R здійснюється коригування резерву для позиції, на якій стоїть курсор. При
використанні меню відкривається вікно Резерву, в якому відображаються склади й
кількість зарезервованого товару на цих складах по даній специфікації. Для коригування
необхідно перебуваючи на конкретній позиції зі складом використовувати пункт меню Резерв /
Змінити(клавіша F4 чи за допомогою іконки на панелі інструментів – ), в результаті чого відкриється вікно
Коригування резерву. У вікні відображаються складські картки.:
- колонка В наявності – виводиться кількість, яка є в наявності на складі;
- колонка Зарезервовано – кількість резерву на картці за специфікацією.
Для коригування резерву необхідно змінити кількість в колонці Зарезервовано. У разі резервування номенклатури є можливість у вікні коригування резерву міняти склад.
У реєстрі рахунків-накладних по пункту Реєстр / Зняти резерв (комбінація клавіш Ctrl+E) знімається резерв по зазначених позиціях. Якщо зазначених позицій немає, то знімається з позиції, на якому стоїть курсор.
На вкладці Розрахунки відображаються дані про оплату виставлених документів з реалізації ТМЦ.
На вкладці Ордери відображаються ордери на дату відпуску.
Вкладка Подорожній лист (у випадку формування Видаткової товарної накладної дана вкладка має назву Додатково) містить такі поля:
- Подорожній лист № – по клавіші F3 або шляхом натискання на кнопку зі
стрілкою (
) вказується номер подорожнього листа, що створюється в підсистемі Облік автотранспорту;
- Автопідприємство – заповнюється автоматично з документом Подорожній лист;
- Вид перевезення – вказується користувачем вид або спосіб перевезення номенклатури;
- Умов.доставки – обирається значення зі списку Самовивезення або Централізований. Заповнюється зі списку. Централізовані умови доставки зазначаються у випадку, якщо документ відвантаження буде задіяний при формуванні подорожніх листів в системі Облік автотранспорту;
- Маршрут – по клавіші F3 або шляхом натискання на кнопку зі стрілкою (
) вказується номер маршруту, що створюється в підсистемі Облік автотранспорту та зазначається Номер їздки;
- Номер поїздки – інформаційне поле, заповнюється користувачем довільним цифровим виразом;
- Водій та Автомобіль – поля заповнюється автоматично з вказаного документу Подорожній лист;
- Причіп 1, Причіп 2 – зазначаються у разі наявності причепів;
- Доручення – зазначається номер доручення та дата, що виписане на довірену особу, що зазначається в полі ПІБ дов. особи;
- Паспортні дані – заповнюються паспортні дані дорученої особи.
На вкладці Вкладення прикріплюються файли до поточного документа (див. розділ Вкладення у документи.
На вкладці Поля користувача заповнюються призначені для користувача поля, які налаштовані для даної картотеки. Якщо наявних в документі полів недостатньо, для введення усіх даних створюються власні поля для введення унікальної інформації.
У Видатковій товарній накладній та Рахунку-накладій на продаж по пункту меню Документ / Переформ. на підст. ордерів партія номенклатури з ордера записується в документ.
При зміні найменування контрагента в Картотеці контрагентів в товарних документах найменування залишалося без змін. Реалізовано оновлення найменування та коду контрагента. Для коректної роботи сортування по контрагенту необхідно виконати коригування найменувань контрагента (комбінація клавіш Ctrl+Shift+F5) в будь-якому і з реєстрів товарних документів.
Згідно з позицією меню Документ / Сформувати /Рахунок із Видаткових товарних накладних (актів), Рахунків-накладних від постачальника формуються рахунки. Виконується виклик на перегляд і редагування рахунку, сформованого з накладної (акту).
Вибір замовлень для формування документів відбувається з поточного журналу замовлень. Для прискорення роботи із замовленнями необхідно невиконані замовлення перемістити в окремий журнал, в реєстрі накладних один раз вибрати необхідний журнал (з невідвантаженими замовленнями), при наступному формуванні накладних замовлення вибираються з поточного журналу, а не з усіх існуючих журналів.
У Рахунку-накладній на продаж, Видатковій товарній накладній і Рахунку до одержання для документів, за якими є похідні документи, неактивні пункти меню Сервіс / Обмін даними з терміналом та Імпорт звіту про продажі/закупівлі з DBF.
Згідно з позицією меню Сервіс / Імпорт специфікації з файлу виконується імпорт даних з файлу. Відбувається все те ж саме, що і при роботі з мобільним терміналом, тільки вважається, що файл з переліком товарних позицій існує, тобто не відбувається опитування самого мобільного терміналу.
Згідно з позицією меню Сервіс / Імпорт звіту про продажах/закупівлях з DBF (комбінація клавіш Ctrl+F7) виконується імпорт звіту. Файл для імпорту повинен знаходитися в каталозі серверної частини ISPRO/Ext/Pos/imp_sal.ext. Структура файлу має наступний вигляд:
- LCODE – артикул;
- CODE – штрих-код;
- SECTION – склад;
- KOL – кількість;
- SUM – сума.
Згідно з позицією меню Сервіс/Друк чека виконується підключення до касового апарату і друк чеків.
Формування податкових накладних виконується по пункту меню Документ/Сформувати /Податкову накладну (комбінація клавіш Ctrl+N).
Видалення податкової накладної виконується по пункту меню Документ/Видалити податковий документ(комбінація клавіш Ctrl+D).
Згідно з позицією меню Документ/Заблокувати товари (комбінація клавіш Ctrl+R) виконується блокування товарів.
Зняття з резерву виконується за пунктом меню Документ/Зняти резерв(комбінація клавіш Ctrl+E).
Згідно з позицією меню Документ / Проводки (по комбінації клавіш Alt+Е або за
допомогою іконки на панелі інструментів – ) налаштовуються проводки документа, на якому встановлений курсор.
Згідно з позицією меню Документ / Провести документ (комбінація клавіш
Alt+Р чи за допомогою іконки на панелі інструментів –
) виконується проведення
документа до Головної книги. Для відкликання документу, наприклад, внесення змін
(корегувань) в документ, його необхідно відкликати по пункту меню Документ /
Відкликати документ (комбінація клавіш Alt+R чиза допомогою іконки на панелі
інструментів –
).
Внесення змін в наявні документи можливо по пункту меню Документ / Додатково:
- Анулювати (комбінація клавіш Alt+O) – виконується анулювання документу;
- Змінити статус (комбінація клавіш Alt+S)– виконується введення статусу та дати введення статусу документа;
- Інвентаризація – виконується установка відмітки інвентаризації товару;
- Розрахувати сальдо (комбінація клавіш Shift+Alt+O) – виконується розрахунок сальдо по документу;
- Очистити склади в специфікації – виконується очищення поля складів номенклатури.
Згідно з позицією меню Документ / Видалити похідні документи видаляються документи: податкова накладна, касовий ордер, складський ордер, рахунок (якщо він виставлений за цим документом).
Товарна видаткова накладна також використовується при вибутті з підприємства роздрібних товарів. У ній існує можливість імпорту специфікації на підставі файлу з переліком реалізованих за зміну товарів.
При копіюванні документа, копіюються і поля Користувача, поля Коментар і установка Податкової моделі документа-джерела в новий документ.