Створення рахунку до одержання

У модулі Рахунки до одержання, для створення документа у реєстрі обирається журнал, з яким працює користувач та в якому буде створений документ – поле Журнал.

Вікна Рахунки до одержання відрізняються при роботі через тонкий та веб-клієнт. Розглянемо створення замовлення через тонкий клієнт.

У вікні Рахунок до сплати інформація про замовлення розміщена на вкладках: Реквізити, Специфікація, Розрахунки, Поля користувача (у випадку, якщо такі поля налаштовані адміністратором в модулі Поля користувача, Вкладення.

Створення рахунку для одержання. Вкладка Реквізити

На вкладці Реквізити вікна Рахунки до одержання заповнюються поля:

  • РАХУНОК № –поле заповнюється користувачем або автоматично, якщо в модулі Налаштування встановлена позначка автонумерації для документа Рахунок до одержання;
  • від – вводиться дата рахунку до одержання, за замовченням – поточна дата створення документу;
  • Журнал – за замовчуванням в налаштуванні вказано Документи без журналу. Для розміщення накладних в призначені для користувача журнали необхідно вказати в даному полі доступний журнал;
  • Постачальник – по пункту меню Правка / Викликати довідникТМЦ (клавіша F3, за допомогою іконки на панелі інструментів – , шляхом натискання на кнопку зі стрілкою ()) заповнюється з Довідника контрагентів;
  • Адреса, Розр. рах., Банк – заповнюються автоматично з картки підприємства, після вибору Постачальника;
  • Склад – поле заповнюється по пункту меню Правка / Викликати довідникТМЦ (клавіша F3, за допомогою іконки на панелі інструментів – , шляхом натискання на кнопку зі стрілкою ()), значення обирається зі списку місць зберігання;
  • Прайс-лист – по пункту меню Правка / Викликати довідникТМЦ (клавіша F3, за допомогою іконки на панелі інструментів – , шляхом натискання на кнопку зі стрілкою ()) вибирається прейскурант, який був обраний в реквізитах контрагента. В універсальний навігатор буде встановлюватися прейскурант, який вказаний в документі на вкладці Реквізити;
  • Центр. відп. – центр відповідальності. Заповнюється з довідника Загальні довідники / Центри відповідальності по пункту меню Правка / Викликати довідникТМЦ (клавіша F3, за допомогою іконки на панелі інструментів – , шляхом натискання на кнопку зі стрілкою ());
  • Покупець, Сальдо розрах., Сальдо за договором, Адреса – автоматично заповнюються даними з картки підприємства після вибору Покупця. За наявності декількох адрес вибирається адреса зі списку;
  • Контактна особа – заповнюється даними про контактну особу з картки контрагента Покупця;
  • Вантажоодерж. – по пункту меню Правка / Викликати довідникТМЦ (клавіша F3, за допомогою іконки на панелі інструментів – , шляхом натискання на кнопку зі стрілкою ()) заповнюється шляхом вибору з довідника (заповнюється його адреса, знижка, склад з їх спадковістю при створенні з рахунку інших документів);
    1. Умови розрахунків – вказуються умови розрахунків за рахунком. Рахунок постачальника на оплату формується із зазначенням одного з наступних умов:
    2. Попередня оплата – на підставі документа формуються Видаткові накладні (Акти виконаних робіт). Підставою є: Договір, Замовлення (покупця);
    3. В кредит – даний вид операції передбачає, що постачання раніше відбулася. Є можливість вибору раніше зареєстрованих документів (накладних, актів виконаних робіт);
  • Підстава – по пункту меню Правка / Викликати довідник ТМЦ (клавіша F3, за допомогою іконки на панелі інструментів – , шляхом натискання на кнопку зі стрілкою ()) зі списку вибирається документ, який є підставою для формування рахунку (Договір або Замовлення) і в полі обирається конкретний документ обраної підстави. Заповнення поля необов'язкове – підстава Відсутній. При виборі документа-підстави специфікація заповнюється автоматично. При відсутності підстави, в поле Разом до сплати сума заноситься користувачем, а на вкладці Специфікація створюється порожній рахунок;
  • Оплата – по пункту меню Правка / Викликати довідник ТМЦ (клавіша F3 або шляхом натискання на кнопку зі стрілкою ()) обирається спосіб оплати: Готівка або Безготівкові розрахунки;
  • Термін оплати – термін одержання оплати за відвантажений товар вказується користувачем або згідно з параметрами налаштування. При виконанні будь-яких відвантажень і/або платежів по документу, в цьому випадку поле Термін оплати також модифікується;
  • Валюта – зазначається валюта рахунка з довідника. Всі розрахунки по рахунку проводяться в зазначеній валюті;
  • Курс валюти документа – заповнюється автоматично при виборі валюти з довідника курсів. Редагування поля Курс проводиться тільки через довідник курсів валют;
  • Разом до сплати – заповнюється автоматично після заповнення вкладки Специфікація;
  • параметр Вкл. вартість тари в суму до оплати – при встановленій відмітці сума включається до загальної суми Разом до оплати, інакше запис вартість тари створюється окремим рядком на вкладці Специфікація;
  • Знижка – в полі вказується відсоток знижки, значення у %;
  • Аванс – відсоток авансу заповнюється користувачем, сума авансу розраховується автоматично після заповнення вкладки Специфікація;
  • Коментар – заповнюється довільним коментарем. Після формування відвантажувальних документів і прив'язки оплати за рахунком поле Коментар редагується.

На вкладці Специфікація вводяться рядки специфікації документа. При формуванні специфікації автоматично по документу-підставі, уточняється кількість відвантажувальних позицій.

Вибір рядків Специфікації проводиться з номенклатурного довідника методом одиничного або групового введення (див. Робота зі специфікацією документа). Вибір рядків специфікації проводиться налаштуванням параметрів універсального навігатора (див. розділ Універсальний навігатор вибору номенклатурних позицій в документах).

Рядки специфікацій рахунків на отримання, для зручності користувачів, заповняються з довідників:

  • довідник ТМЦ (викликається по пункту меню Правка / Викликати довідник ТМЦ, клавішею F3 або за допомогою іконки на панелі інструментів – );
  • довідник послуг (викликається по пункту меню Правка / Викликати довідник послуг, клавішею Alt+F3 або за допомогою іконки на панелі інструментів – ).

На вкладці Розрахунки при виборі оплати в документі для колонки Сума оплати здійснюється підрахунок підсумку по полю, відразу після натискання пробілу. Для рахунків і накладних на вкладці Розрахунки при виборі оплати додано поле Призначення платежу, в якому відображається призначення платежу (див. Контроль розрахунків по рахунку).

По пункту меню Правка / Користувацька подія калькуляції (комбінація клавіш Alt+Uабо за допомогою іконки на панелі інструментів – ) здійснюється запуск програми калькуляції призначеної для користувача події за зазначеними записами в реєстрі рахунків до одержання.

Примітка: При збереженні документу Комплекс проводить умовне резервування необхідної кількості товару на складі.
Примітка: Рахунок до одержання з умовою розрахунків В кредит формується на основі підготовлених раніше документів відвантаження/актів виконаних робіт. Для цього вибирається в меню пункт Документ / Вибрати документ відвантаження, відмічаються клавішею Пробіл необхідні документи відвантаження/акти й для формування специфікації рахунку натискається клавіша Enter. При цьому специфікація рахунку містить всі рядки товарних документів і актів виконаних робіт.
Примітка: Рахунок до одержання з умовою розрахунків В кредит формується безпосередньо з накладної на відвантаження або акту виконаних робіт. У режимі введення – коригування документу, вибирається пункт меню Документ / Сформувати / Рахунок-накладну.

На вкладці Поля користувача заповнюються призначені для користувача поля, які налаштовані для даної картотеки. Якщо наявних в документі полів недостатньо, для введення усіх даних створюються власні поля для введення унікальної інформації.

На вкладці Вкладення прикріплюються файли до поточного документа (див. розділ Вкладення у документи).