Створення платіжного документа
Створення платіжного документа проводиться по пункту меню Реєстр / Створити (клавіша
Ins або за допомогою іконки на панелі інструментів –), після вибору в заголовку типу журналу (Документи без журналу,
Розрахунковий рахунок, Казначейський рахунок, Всі журнали), в який додається документ та
типу документу (Платіжне доручення, Платіжна вимога доручення, Інкасове
доручення, Заява на акредитив, Платіжна вимога, Оголошення на внесок
готівкою, Внутрішня платіжна вимога).
За замовчуванням, поля, що мають відношення до поточного підприємства, з яким працює користувач (наприклад, назва організації, дані розрахункового рахунку), заповнюються автоматично. Внесення даних в інші поля платіжного документа здійснюється користувачем вручну, або за допомогою вибору значень з відповідних довідників.
У залежності від типу, новий платіжний документ містить такі поля:
- Номер – поля заповнюється користувачем або автоматично відповідно до налаштувань нумерації даного виду документа;
- параметр Передплата ставиться у разі здійснення передплати;
- Дата – за замовчуванням в полі підставляється поточна дата, її можна змінити. Обмеження на значення цього поля не накладається;
- Вид платежу – значення вибирається по клавіші F3 (по пункту меню
Правка / Викликати довідник або шляхом натискання на кнопку (
)) зі списку (Поштою, Електронно, Телеграфом, Терміново). Поле доступне при створенні документів Платіжна вимога-доручення, Інкасове доручення, Заява на акредитив та Платіжна вимога;
- ЦВ – поле заповнюється у разі ведення обліку за ЦВ по клавіші F3 (по
пункту меню Правка / Викликати довідник або шляхом натискання на кнопку
(
)) шляхом вибору центру відповідальності з довідника;
- дані груп Платник / Одержувач заповнюються аналогічно. Залежно від типу документа
поля однієї з груп (платник – для платіжних доручень та заяв на акредитив, одержувач – для
платіжних вимог і вимог-доручень) заповнюються, за замовчуванням, даними поточного
підприємства з Картки підприємства, поля іншої групи заповнюються по клавіші
F3 (по пункту меню Правка / Викликати довідник або шляхом натискання
на кнопку (
)) з довідника контрагентів;
- Платник / Одержувач – поле містить найменування платника / одержувача грошових коштів, значення заповнюється найменуванням власного підприємства або вибирається з довідника контрагентів;
- Рахунок – номер банківського рахунку. Підставляється перший розрахунковий рахунок, вказаний в Картці підприємства або в картці контрагента. При наявності декількох розрахункових рахунків при необхідності підставляється інший рахунок з довідника рахунків підприємства;
- Код – код платника податків. Заповнюється, за замовчуванням, значенням з Картки підприємства або з картки обраного контрагента;
- Банк і Кор. рахунок – найменування і номер кор. рахунку банку для проведення
розрахункових операцій. Заповнюється по клавіші F3 (по пункту меню Правка /
Викликати довідник або шляхом натискання на кнопку (
)), значенням з Картки підприємства чи картки обраного контрагента для потрібного розрахункового рахунку (див. поле Рахунок);
- параметр Оплата за готівку відзначається для бюджетних організацій для передачі документа в Казначейство з такою ознакою, в разі, якщо це замовлення готівкових коштів;
- Оплати в бюджет – заповнюються бюджетні коди – Вид оплати (з вбудованого системного довідника), Код доходу (джерела фінансування);
- Сума – заноситься повна сума документа до оплати. По клавіші F3 на даному полі викликається документ підстава, та після вибору документу сума вноситься до поля. Друга частина поля заповнюється автоматично номером обраного документу;
- Податки – заповнюється за замовчуванням, згідно з налаштуванням податкової моделі для даного виду документа. Для зміни податкової моделі вибирається варіант з довідника податкових моделей;
- при виборі Податкової моделі в поле Податки автоматично розраховується сума податків по документу, при необхідності коригування або доповнення списку по пункту меню Документ / Податки проводиться доповнення або зміна переліку податків. У таблиці податків створюються всі податки по документу, використовуючи довідник податків. При необхідності вказується один і той же податок двічі з різними ставками. В якості оподатковуваної суми, за замовчуванням, пропонується сума документа, при цьому, сума податку розраховується автоматично за формулою вилучення. Всі суми можна змінювати. Загальна сума податків, отримана в рядку Разом, відображається в екранній формі платіжного документа в рядку Податки;
- Призначення – поле містить інформацію про призначення платежу. Дане поле заповнюється з інтегрованого довідника Підстави.Банк.Платежі по клавіші F3 або по пункту меню Правка / Викликати довідник. При виборі підстави із застосуванням розрахункових полів проводиться автоматичний їх розрахунок. Для редагування тексту або створення тексту без використання довідника викликається вікно редагування поля по клавіші F4. У вікні розподіляється текст по рядках, і розставляються перенесення слів.
При необхідності в деталізації інформації про рух грошових коштів за різними категоріями, виконується рознесення суми операції Рознесення сум операції .
Для збереження внесених даних у платіжний документ потрібно обрати пункт меню Правка /
Зберегти (клавіша F2 або за допомогою іконки на панелі інструментів – ).
Заповнений документ, після вибору зі списку потрібного шаблону друку, друкується.
Якщо до журналу платіжних доручень підв’язаний об’єкт обліку, то при переміщенні документа в інший журнал буде успадковуватися розрахунковий рахунок і банк з об’єкта обліку.
При створенні платіжних документів з документів підстав (рахунків, актів ...), коментар з документа підстави буде успадковуватися в платіжні документи. Для скасування дії успадкування, необхідно в грошовому документі за пунктом меню Сервіс/Налаштування зазначити параметр Не успадковувати призначення з документа підстави. Якщо параметр встановлено, то при створенні платежу коментар з документа підстави не буде переноситися в призначення платіжного документа. Якщо параметр не встановлений, коментар з документа підстави буде копіюватися в призначення платежу.

У документі Платіжне доручення в пункті меню Сервіс / Налаштування проводиться налаштування у вікні Налаштування користувача:
- при ввімкненому параметрі Контролювати номер розрахункового рахунку при розносці суми по документу підставі у вікні вибору документу-підстави, обираються лише документи-підстави, в яких розрахунковий рахунок співпадає з розрахунковим рахунком в платіжних документах;
- параметр Не успадковувати призначення з документа підстави встановлюється за потреби;
- при ввімкненому параметрі Приймати повідомлення інтерактивного оновлення реєстру, коли в Комплексі працює декілька користувачів з платіжними документами, розсилається повідомлення про додавання і видалення документів;
- якщо параметр Відключити копіювання шифрів, при копіюванні П/Д увімкнено, тоді при копіюванні платіжних документів, в яких були заповнено дані з рознесенням сум по статтям РГК, дані рознесених сум по статтям переноситись не будуть;
- якщо увімкнено параметр Відключити копіювання аналітики, при копіюванні П/Д, тоді в платіжних документах, в яких були заповнені дані по рознесенню сум операцій за аналітичними картками, при копіюванні документу дані рознесення переноситись не будуть;
- при увімкненому параметрі Відключити копіювання призначення, при копіюванні П/Д при копіюванні платіжних документів, в яких було заповнено поле Призначення, поле призначення переноситись не буде;
- якщо увімкнено параметр Контроль сум по Статті, відбувається перевірка на відповідність суми по документу та рознесення по статтям РГК. Якщо увімкнено параметр Контроль сум по Аналітичним картотекам, відбувається перевірка на відповідність суми по документу та рознесення по аналітичним карткам.
