Створення операцій
Для створення операції відкривається список операцій за день з реєстру касової книги.
Попередньо в реєстрі касової книги створюється заголовок дня з потрібною датою. Створюється
операція в реєстрі операцій по пункту меню Реєстр / Створити (клавіша Ins або за
допомогою іконки на панелі інструментів –), у спадаючому меню вибирається тип операції. Тип
операції визначає алгоритм обробки даних операції в Комплексі, а також необхідний набір
реквізитів. Пропонується наступний набір типів операцій:
- Платіж – видача готівки за видатковим ордером;
- Надходження – приймання готівки за прибутковим ордером;
- Видача в підзвіт – видача готівкових коштів за видатковим ордером з відкриттям розрахунків по підзвітній особі;
- Повернення підзвітних сум – повернення коштів від підзвітних осіб;
- Внесено до банку – здача готівки в банк;
- Отримано в банку – отримання готівки з банку по чеку;
- Виплата по депоненту – виплата коштів, які раніше були депоновані;
- Виплата по платіжній відомості – виплата за видатковим ордером на видачу по платіжній відомості;
- Переказ коштів – переказ готівкових коштів з однієї каси на іншу.

Підставою для реєстрації операції є касовий ордер. У модулі Касова книга створення операції можливо при наявності заздалегідь введеного первинного документа в модулі Касові ордери. Створення первинного документа (прибуткового / витратного ордера) можливо також безпосередньо при створенні касової операції. Дані створеного/обраного документа копіюються у відповідні поля даних операції і не модифікуються. Документу присвоюється статус Сплачено, який також не модифікується і не видаляється.

При необхідності формування великої кількості однотипних операцій можна використовувати пункт меню Реєстр/Групове формування (комбінація клавіш Ctrl + Р). У цьому випадку після вибору операції вибираються документи, за якими будуть сформовані записи в касовій книзі.
По комбінації клавіш Alt + S або пункту меню Реєстр/Рознесення по статтях відбувається рознесення суми операцій. По комбінації клавіш Shift+Ctrl+S або пункту меню Реєстр/Групове рознесення по статтях проводиться рознесення сум по групі документів.
Групове видалення документів підстави виконується по пункту меню Реєстр / Видалити документи підстави (комбінація клавіш Shift + F8).
За необхідності по комбінації клавіш Ctrl+ F6 або по пункту меню Операція /Створити податкову накладну проводиться формування податкової накладної.
При створенні операцій сума ПДВ редагується.