Операції Платіж та Надходження
Платіжні операції в банківських виписках це надходження грошових коштів за товари, послуги та оплата за товари, послуги.
При створенні нової операції обирається відповідний тип операції Платіж або Надходження.

Вікно Виписка банку: Платіж містить наступні атрибути:
- Дата операції – не активне для вводу, дата відповідає даті створення виписки банку;
- Поле ЦВ – центр відповідальності, значення обирається з довідника центрів
відповідальності (по клавіші F3 або шляхом натискання на кнопку зі стрілкою (
), що розміщена правіше поля для вводу). Поле можу бути порожнім при відсутності обліку за ЦВ;
- Позначка Повернення встановлюється при поверненні грошових коштів. Ця позначка необхідна для правильної реєстрації платіжних операцій в розрахункових документах;
- В рядку Документ обирається тип документу зі статусом Чернетка (по клавіші
F3 або шляхом натискання на кнопку зі стрілкою (
), що розміщена правіше поля для вводу). У залежності від типу операції, далі в поле № (Номер) обирається відповідний підготовлений первинний документ. Дані такого документу автоматично заповнюються відповідні поля операції. При виборі типу документа без спеціального реєстру документів (наприклад, вхідне платіжне доручення або меморіальний ордер), номер и дата документа заносяться користувачем з клавіатури, без використання довідника;
- Поле Одержувач або Платник заповнюється автоматично при виборі первинного документа. При заповненні платіжного документа значення цього поля обирається з довідника контрагентів;
- Поле Контрагент заповнюється автоматично при виборі первинного документа або при виборі платника/одержувача, проте згодом можливе його змінення.
- Наступні поля заповнюються автоматично згідно з даними первинного документа або користувачем, для операції без вибору документа-підстави:
- Валюта – заповнюється за замовченням згідно з налаштуванням валюти обліку для валютних рахунків, інакше завжди збігається з основною валютою обліку;
- Сума– сума операції згідно первинного документу . Для оформлення платіжної операції типу Надходження на підставі розрахункових документів викликається реєстр несплачених рахунків / рахунків-накладних. Обирається тип розрахункового документа із запропонованого списку – рахунок / рахунок-накладна. Необхідним документам встановлюється позначка. При оформленні платіжної операції на часткову оплату рахунку/рахунку-накладної виконується коригування суми оплати. При цьому в платіжну операцію автоматично перетягуються сума оплати й специфікація таблиці податків з документа-підстави;
- Сальдо розрахунків – автоматично заповнюється сальдо розрахунків з обраним контрагентом;
- Податкова модель − заповнюється за замовченням згідно з налаштуванням податкової моделі для певного виду операції або обирається із довідника податкових моделей. Сума податків автоматично розраховується і заноситься в поле Податки;
- Податки– створюється податки по операціях, за якими податкові моделі не налаштовані. По пункту меню Операція / Податки відкривається Таблиця податків. В таблиці вказуються види податків та ставки, що обираються з довідника податків. Суми податків розраховуються автоматично за формулою вилучення і коректуються. В екранній формі операції відображається загальна сума введених в таблиці податків;
- Призначення – заповнюється текстом або використовується довідник підстав. При виборі з довідника підстав записів, які містить розрахункові поля, що переносяться в поле Призначення, виконується їх розрахунок.
Заповнення таблиці податків за документом здійснюється по пункту меню Операція / Податки (комбінація клавіш Alt + Т).

У вікні Таблиця податків по клавіші Ins(по пункту меню Реєстр /
Створитиабо за допомогою іконки на панелі інструментів – ) додаються податки, зазначається ставка, сума оподаткування
проставляється автоматично з суми документу і автоматично розраховується сума податку, який
було обрано.
Під час реєстрації платіжної операції існує можливість сформувати податкову накладну на покупку або відвантаження. Для цього вибирається пункт меню Операція / Створити податкову накладну (комбінація клавіш Ctrl + F6).

Зареєструвати створену податкову накладну можна в журналі купівель/продажів по пункту меню Документ / Запис в журнал купівель (продажів) або по комбінації клавіш Ctrl + F5.
Всередині реєстру операцій банківської виписки по пункту меню Реєстр / Сформувати запис на рахунок ПДВ (комбінація клавіш Shift + Alt + N) формується група операцій платежів.
Реалізована можливість формування податкової накладної без рознесення суми платежу.
У документі Виписка банка: Платіж по пункту меню Сервіс / Налаштування відкривається вікно Налаштування користувача, де можна налаштувати наступні параметри:
- Журнал податкового документа – за замовчуванням в налаштуванні вказано Документи без журналу. У цьому випадку всі податкові документи, сформовані автоматично на підставі банківської виписки, розміщуються в загальносистемному журналі. Для розміщення податкових документів (податкових накладних, рахунків-фактур) в журнали користувача необхідно виконати попередні налаштування;
- Журнал рахунків – за замовчуванням в налаштуванні вказано Документи без журналу. У такому випадку усі рахунки, сформовані автоматично на підставі банківської виписки, будуть розміщені в загальносистемному журналі. Для розміщення рахунків в журнали користувачів необхідно виконати попередні налаштування;
- Журнал рахунків-накладних – за замовчуванням в налаштуванні вказано Документи без журналу. У такому випадку усі рахунки-накладні, сформовані автоматично на підставі банківської виписки, будуть розміщені в загальносистемному журналі. Для розміщення рахунків-накладних в призначені для користувача журнали необхідно виконати попередні налаштування;
- Журнал звітів консигнатора – за замовчуванням в налаштуванні вказані Документи без журналу. В цьому випадку усі звіти консигнатора, сформовані автоматично на підставі банківської виписки, будуть розміщені в загальносистемному журналі;
- В групі Договора
Вид договору обирається по клавіші F3 або шляхом натискання на кнопку (
);
- Журнал договору обирається по клавіші F3 або шляхом натискання на кнопку
(
);
- Автоматичне рознесення сум – обирається варіант автоматичного рознесення сум: по даті документу, по строку платежу;
- Документ – підстава – за замовчуванням значення поля пусте. По клавіші F3
або шляхом натискання на кнопку (
), обирається документ-підстава, на підставі якого формується банківська виписка;
- При поверненні використовувати – вибір варіанту: шифри надходження, шифри платежу, за замовчуванням це поле пусте;
- Авансові звіти. Позначка Курс валюти на дату авансового звіту – для розрахунку буде братися курс валюти на дату створення авансового звіту;
- Тип документа-підстави за замовчуванням – обирається значення зі списку по клавіші
F3 або шляхом натискання на кнопку (
), тобто за яким документом-підставою за замовчуванням буде формуватися банківська виписка;
- Позначка Дозволити відключення контролю взаєморозрахунків – не здійснюється співвіднесення сум оплати та сум до сплати при взаєморозрахунках;
- Параметр Не виконувати повторну вставку в ф-х калькуляції FIN_SET*SUM – виконує перевірку документа-підстави, де буде виконуватись умова: в калькуляції при використанні функцій FIN_SETDOGSUM, FIN_SETDOGSUMEX, FIN_SETACCSUM, FIN_SETNAKSUM, якщо рознесення по вказаній підставі вже є (по договору, операції договору, рахунку, накладної), тоді оновлюється сума рознесення, а не додається новий рядок.

У виписках банку рядок дати виділяється чорним жирним шрифтом, якщо в цій даті усі записи проведені в Головну книгу.