Операції Платіж та Надходження

Платіжні операції в банківських виписках це надходження грошових коштів за товари, послуги та оплата за товари, послуги.

При створенні нової операції обирається відповідний тип операції Платіж або Надходження.

Мал. 1. Створення операції Платіж
Створення операції Платіж

Вікно Виписка банку: Платіж містить наступні атрибути:

  • Дата операції – не активне для вводу, дата відповідає даті створення виписки банку;
  • Поле ЦВ – центр відповідальності, значення обирається з довідника центрів відповідальності (по клавіші F3 або шляхом натискання на кнопку зі стрілкою (???), що розміщена правіше поля для вводу). Поле можу бути порожнім при відсутності обліку за ЦВ;
  • Позначка Повернення встановлюється при поверненні грошових коштів. Ця позначка необхідна для правильної реєстрації платіжних операцій в розрахункових документах;
  • В рядку Документ обирається тип документу зі статусом Чернетка (по клавіші F3 або шляхом натискання на кнопку зі стрілкою (???), що розміщена правіше поля для вводу). У залежності від типу операції, далі в поле (Номер) обирається відповідний підготовлений первинний документ. Дані такого документу автоматично заповнюються відповідні поля операції. При виборі типу документа без спеціального реєстру документів (наприклад, вхідне платіжне доручення або меморіальний ордер), номер и дата документа заносяться користувачем з клавіатури, без використання довідника;
  • Поле Одержувач або Платник заповнюється автоматично при виборі первинного документа. При заповненні платіжного документа значення цього поля обирається з довідника контрагентів;
  • Поле Контрагент заповнюється автоматично при виборі первинного документа або при виборі платника/одержувача, проте згодом можливе його змінення.
  • Наступні поля заповнюються автоматично згідно з даними первинного документа або користувачем, для операції без вибору документа-підстави:
  • Валюта – заповнюється за замовченням згідно з налаштуванням валюти обліку для валютних рахунків, інакше завжди збігається з основною валютою обліку;
  • Сума– сума операції згідно первинного документу . Для оформлення платіжної операції типу Надходження на підставі розрахункових документів викликається реєстр несплачених рахунків / рахунків-накладних. Обирається тип розрахункового документа із запропонованого списку – рахунок / рахунок-накладна. Необхідним документам встановлюється позначка. При оформленні платіжної операції на часткову оплату рахунку/рахунку-накладної виконується коригування суми оплати. При цьому в платіжну операцію автоматично перетягуються сума оплати й специфікація таблиці податків з документа-підстави;
  • Сальдо розрахунків – автоматично заповнюється сальдо розрахунків з обраним контрагентом;
  • Податкова модель − заповнюється за замовченням згідно з налаштуванням податкової моделі для певного виду операції або обирається із довідника податкових моделей. Сума податків автоматично розраховується і заноситься в поле Податки;
  • Податки– створюється податки по операціях, за якими податкові моделі не налаштовані. По пункту меню Операція / Податки відкривається Таблиця податків. В таблиці вказуються види податків та ставки, що обираються з довідника податків. Суми податків розраховуються автоматично за формулою вилучення і коректуються. В екранній формі операції відображається загальна сума введених в таблиці податків;
  • Призначення – заповнюється текстом або використовується довідник підстав. При виборі з довідника підстав записів, які містить розрахункові поля, що переносяться в поле Призначення, виконується їх розрахунок.

Заповнення таблиці податків за документом здійснюється по пункту меню Операція / Податки (комбінація клавіш Alt + Т).

Мал. 2. Заповнення таблиці податків
Заповнення таблиці податків

У вікні Таблиця податків по клавіші Ins(по пункту меню Реєстр / Створитиабо за допомогою іконки на панелі інструментів – ???) додаються податки, зазначається ставка, сума оподаткування проставляється автоматично з суми документу і автоматично розраховується сума податку, який було обрано.

Під час реєстрації платіжної операції існує можливість сформувати податкову накладну на покупку або відвантаження. Для цього вибирається пункт меню Операція / Створити податкову накладну (комбінація клавіш Ctrl + F6).

Мал. 3. Створення податкової накладної
Створення податкової накладної

Зареєструвати створену податкову накладну можна в журналі купівель/продажів по пункту меню Документ / Запис в журнал купівель (продажів) або по комбінації клавіш Ctrl + F5.

Всередині реєстру операцій банківської виписки по пункту меню Реєстр / Сформувати запис на рахунок ПДВ (комбінація клавіш Shift + Alt + N) формується група операцій платежів.

Реалізована можливість формування податкової накладної без рознесення суми платежу.

У документі Виписка банка: Платіж по пункту меню Сервіс / Налаштування відкривається вікно Налаштування користувача, де можна налаштувати наступні параметри:

  • Журнал податкового документа – за замовчуванням в налаштуванні вказано Документи без журналу. У цьому випадку всі податкові документи, сформовані автоматично на підставі банківської виписки, розміщуються в загальносистемному журналі. Для розміщення податкових документів (податкових накладних, рахунків-фактур) в журнали користувача необхідно виконати попередні налаштування;
  • Журнал рахунків – за замовчуванням в налаштуванні вказано Документи без журналу. У такому випадку усі рахунки, сформовані автоматично на підставі банківської виписки, будуть розміщені в загальносистемному журналі. Для розміщення рахунків в журнали користувачів необхідно виконати попередні налаштування;
  • Журнал рахунків-накладних – за замовчуванням в налаштуванні вказано Документи без журналу. У такому випадку усі рахунки-накладні, сформовані автоматично на підставі банківської виписки, будуть розміщені в загальносистемному журналі. Для розміщення рахунків-накладних в призначені для користувача журнали необхідно виконати попередні налаштування;
  • Журнал звітів консигнатора – за замовчуванням в налаштуванні вказані Документи без журналу. В цьому випадку усі звіти консигнатора, сформовані автоматично на підставі банківської виписки, будуть розміщені в загальносистемному журналі;
  • В групі Договора Вид договору обирається по клавіші F3 або шляхом натискання на кнопку (???);
  • Журнал договору обирається по клавіші F3 або шляхом натискання на кнопку (???);
  • Автоматичне рознесення сум – обирається варіант автоматичного рознесення сум: по даті документу, по строку платежу;
  • Документ – підстава – за замовчуванням значення поля пусте. По клавіші F3 або шляхом натискання на кнопку (???), обирається документ-підстава, на підставі якого формується банківська виписка;
  • При поверненні використовувати – вибір варіанту: шифри надходження, шифри платежу, за замовчуванням це поле пусте;
  • Авансові звіти. Позначка Курс валюти на дату авансового звіту – для розрахунку буде братися курс валюти на дату створення авансового звіту;
  • Тип документа-підстави за замовчуванням – обирається значення зі списку по клавіші F3 або шляхом натискання на кнопку (???), тобто за яким документом-підставою за замовчуванням буде формуватися банківська виписка;
  • Позначка Дозволити відключення контролю взаєморозрахунків – не здійснюється співвіднесення сум оплати та сум до сплати при взаєморозрахунках;
  • Параметр Не виконувати повторну вставку в ф-х калькуляції FIN_SET*SUM – виконує перевірку документа-підстави, де буде виконуватись умова: в калькуляції при використанні функцій FIN_SETDOGSUM, FIN_SETDOGSUMEX, FIN_SETACCSUM, FIN_SETNAKSUM, якщо рознесення по вказаній підставі вже є (по договору, операції договору, рахунку, накладної), тоді оновлюється сума рознесення, а не додається новий рядок.
Мал. 4. Налаштування користувача
Налаштування користувача

У виписках банку рядок дати виділяється чорним жирним шрифтом, якщо в цій даті усі записи проведені в Головну книгу.