Параметри системи

Модуль Параметри системи, системи Адміністратор, призначений для налаштування параметрів Комплексу, протоколювання системних подій і захисту Комплексу.

Згідно з позицією меню Параметри / Системний журнал відкривається вікно фільтру, в якому задається інтервал дат з по, по яким необхідно сформувати протокол подій. Для події відображається дата, час, код модуля, найменування модуля, користувач від якого проводиться робота, номер станції та інше.

Згідно з позицією меню Вид/Види реєстру виконується визначення вигляду реєстру:

  • Протокол подій за період;
  • Протокол подій за період з користувачами;
  • Протокол подій за період зведений.

Протоколювання подій здійснюється таким чином: список всіх пунктів протоколювання виведений на форму Параметри системи. Є можливість налаштувати потрібні для протоколювання події. Для налаштування протоколу наявні пункти протоколювання.

Події протоколу виводяться в Системний журнал в меню Параметри модуля Параметри системи.

Якщо подія супроводжувалася зміною полів в БД (наприклад, при редагуванні документа), то запис в протоколі містить в собі інформацію про зміни:

  • опис зміненого поля,
  • вид операції,
  • старе і нове значення.

При роботі будь-якого модуля передбачена можливість виклику протоколу подій для цього модуля сполученням клавіш Shift + F12.

Забезпечено протоколювання по модулям і документам Комплексу. По документам систем протоколюються зміни: Створення/Зміна; Видалення.

При відкритті конкретної події по клавіші Enter відображається інформація по події.

Перелік операцій системних подій:

п/п

Код операції системної події

Найменування операції системної події

1

ЗАПМД

Запуск модуля

2

ОСТМД

Зупинка модуля

3

ВХІД

Вхід в систему

4

ВИХІД

Вихід з системи

5

ЗПОТЧ

Запуск формування звіту

6

ЗВОТЧ

Завершення формування звіту

7

ЗПІМП

Запуск модуля імпорту

8

ЗВІМП

Завершення роботи модуля імпорту

9

ЗПЕКС

Запуск модуля експорту

10

ЗВЕКС

Завершення роботи модуля експорту

11

ЗПКОП

Запуск резервного копіювання

12

ЗВКОП

Завершення резервного копіювання

13

ЗПВОС

Запуск відновлення копії

14

ЗВВОС

Завершення відновлення копії

15

ЗППРО

Початок установки системи

16

ЗВПРО

Завершення установки системи

17

ЗППАК

Початок установки пакета оновлення системи

18

ЗВПАК

Завершення установки пакета оновлення системи

19

ЛОГІН

Логін користувача

20

ЕДОТЧ

Запуск редагування звіту

21

ЗВЕД

Завершення редагування звіту

22

УДОТЧ

Видалення звіту

При вході в протокол задається період дат, за який відображається протокол. Якщо дати не внесені виводиться за весь час ведення.

При внесенні однієї з дат протокол виводиться З ... або ПО ... зазначену дату. Для зручного відображення даних в протоколі при необхідності проводиться сортування за стовпцями мишею. При необхідності сортування за кількома стовпцями додатково натискається клавіша Ctrl.

Для друку інформації протоколу по клавіші F9 відкривається вікно вибору вихідних форм.

У деяких модулях Комплексу ведеться Протокол змін і Протокол змін запису. Якщо в пункті меню Сервіс присутні такі пункти, то в модулі ведеться протоколювання дій. Перелік операцій, що включаються в протокол, визначається модулем, в якому ведеться протокол. При роботі будь-якого модуля передбачена можливість виклику протоколу подій для цього модуля комбінацією клавіш Shift+F12. Забезпечено протоколювання по модулям і документам Комплексу. По документам систем протоколюються зміни: Створення/Зміна; Видалення.

Для механізму детального системного протоколювання запис подій при роботі з модулями і документами реалізовано:

Система Логістика/Облік закупок:

  1. Замовлення постачальникам;
  2. Рахунки до сплати;
  3. Прибуткові товарні накладні;
  4. Рахунок-накладна постачальника;
  5. Акти приймання робіт;
  6. Накладні на повернення постачальнику;
  7. Облік доручень;
  8. Митні накладні;
  9. Звіти консигнатора;
  10. Планування закупівель/ Заявки на закупівлю
  11. Планування закупівель/ План закупівель

Система Логістика/Експедиція:

  • Акт на експедиційний брак

Система Логістика/Облік запасів/ Запаси на складах/Документи обліку руху запасів:

  1. Прибутковий ордер;
  2. Видатковий ордер;
  3. Акт списання;
  4. Акт комплектації;
  5. Акт розукомплектації;
  6. Документи обліку руху МШП.

Система Логістика/ Облік запасів/МШП в експлуатації/ Документи обліку руху МШП

  1. Передача в експлуатацію;
  2. Передача іншому МВО – Витрата;
  3. Списання МШП з обліку;
  4. Повернення на склад (із сторно зносу);
  5. Повернення на склад.

Система Логістика/ Облік збуту

  1. Типові замовлення на відпуск;
  2. Журнал замовлень на відпуск;
  3. Видаткові товарні накладні;
  4. Рахунки до одержання;
  5. Рахунок-накладні на продаж;
  6. Акти виконаних робіт;
  7. Накладні на повернення від покупця;
  8. Розпорядження на відпуск зі складу;
  9. Звіт консигнатора.

Система Облік комунальних послуг:

  1. Рахунки за комунальні послуги;
  2. Оплата комунальних послуг;
  3. Акти-претензії;
  4. Довідники:

Довідник приладів обліку;

Картотека лічильників.

Система Відносини з клієнтами:

  1. Проекти;
  2. Події;
  3. Задачі.

Система Облік виробництва/Конфігурація виробництва:

  1. Виробничі замовлення;
  2. Специфікація на продукцію;
  3. Розрахункова специфікація;
  4. Технологічні карти;

Система Облік виробництва/ Керування цехом:

  1. Завдання виробництву;
  2. Наряд-завдання;
  3. Акти списання матеріалів;
  4. Звіт виробництва;
  5. Заявка на постачання;;
  6. Лімітно-забірні карти;
  7. Вимога на відпуск матеріалів;
  8. Накладна на повернення матеріалів;
  9. Приймально-здавальна накладна;
  10. Акт на виробничий брак;
  11. Накладні на повернення відходів;
  12. Накладна на внутрішнє переміщення;
  13. Коригуюче списання ТМЦ.

Система Облік виробництва/ Додаткові модулі:

  1. Акт виробничої комплектації;
  2. Акт виробничої розукомплектації.

Система Облік персоналу/Облік праці й заробітної плати:

1. Списки на перерахування;

2. Платіжні відомості;

3. Універсальний документ;

4. Документи;

5. Тарифікація навчальних закладів 2;

6. Тарифікація медичних установ.

При відкритті конкретної події по клавіші Enter відображається інформація по події.

Протоколювання операцій з обліковими записами користувачів і ролями в системі Адміністратор здійснюється в модулі Користувачі і ролі. Для перегляду в меню Сервіс необхідно обрати пункт Протокол змін (комбінація клавіш Alt+F10) і Протокол змін запису (комбінація клавіш Shift+F10). Використовуючи дані пункти меню можна переглянути або загальний протокол зміни облікових записів / ролей, або відміченого запису з лівої частини форми.

Згідно з позицією меню Параметри/Протокол помилок модуля Параметри системи відкривається вікно, в якому відображено протокол помилок, що сталися при роботі в Комплексі. У таблиці відображаються: дата, номер станції, код і найменування модуля та інше (включаючи джерело помилки).

У модулі Параметри системи інформація розділена на вкладки: Загальні, Захист, Про систему. Вкладка Реплікація з'являється тільки в тому випадку, коли Комплекс працює під управлінням СУБД Oracle.

На вкладці Загальні задаються такі параметри:

Параметр Реєстрація користувачів під однаковими іменами дозволяє пройти авторизацію декільком користувачам під одним ім’ям одночасно (під одним обліковим записом).

У зв'язку з великою кількістю звітів в системі і накопиченням "неактуальних" звітів реалізовано приховання архівних звітів. Звіт вважається архівними, якщо його ім'я починається на «Арх» або ж якщо в його імені присутній підрядок «Арх».

За замовчуванням Відображати архівні звіти не встановлено.

Якщо параметр Відображати архівні звіти встановлений, то у вікні Налаштування меню звітів будуть відображені всі звіти , у т.ч. й архівні. Якщо архівний звіт був внесений до Реєстру вихідних форм до налаштування параметру– він буде працювати як із зазначеним параметром Відображати архівні звіти, так і без нього.

Параметр Відображати недоступні види реєстрів призначений для відображення видів реєстрів, на які користувачеві не дано права. Працювати з ними немає можливості, проте користувач, при необхідності звертається до адміністратора, щоб отримати доступ.

Поля Схема–Еталон і Додаткова схема використовуються при централізованому обліку (включений параметр в підсистемі Адміністратор в модулі Підприємства та доступ до даних на закладці Підприємства). База еталон це центральна база. В поле Додаткова схема вказується друга схема, тільки в тому випадку, якщо імпорт в централізований облік проводиться з двох серверних частин.

Параметр Заборонити вкладення файлів зберігає імена фалів або їх маски, які заборонено використовувати в якості вкладень документів системи. У разі потреби вказування великої кількості файлів, їх імена перераховуються через кому і без пропусків.

Включений параметр Не протоколювати системні події відключає запис таких подій в системний протокол.

При протоколюванні системних подій необхідно обрати Термін зберігання протоколу із варіантів: 1, 3, 6, 12 місяців або необмежений.

На закладці Захист задаються параметри, що встановлюють ступінь захисту.

Параметр Стан захисту відображає поточний стан захисту Комплексу.

В полі Тип сертифікату обирається тип сертифікату (Використовується, Не використовується) для подальшої авторизації користувача по електронному сертифікату.

Параметр Використовувати авторизацію Windows дозволить авторизацію користувачів Комплексу не запитуючи ім'я користувача і пароль. Ім'я користувача – логін поточного користувача Windows, від імені якого був запущений процес.

Примітка – При використанні авторизації Windows попередньо в системі має бути створений користувач, де ім'я відповідає логіну поточного користувача Windows.

Включений параметр Авторизація ІС-ПРО, якщо не пройдена авторизація Windows дозволяє стандартну авторизацію користувача в Комплексі – за допомогою логіна і пароля облікового запису Комплексу, якщо не була пройдена авторизація Windows.

Параметр Посилені вимоги до паролів не обробляється, якщо в параметрах ролі встановлений параметр Термін дії пароля не обмежений. Так само ця опція не поширюється на ролі Адміністратори і Дизайнер звітів.

Параметр Заборонити вхід з порожнім паролем встановлюється для посилення захисту Комплексу.

Відповідно до політики паролів, при включеному параметрі Посилені вимоги до паролів, пароль повинен містити цифри і букви різного регістра і мати розмір не менше 3-х символів. Наприклад: S1m.

В поле Кількість днів дії пароля (0 - не обмежена) встановлюється значення терміну дії пароля, після закінчення даного терміну, при вході в Комплекс користувачеві буде запропоновано ввести новий пароль. За замовчуванням у програмі введено 0 (необмежений термін дії пароля).

В полі Мінімальний розмір пароля встановлюється мінімальне значення кількості символів для пароля. За умовчанням встановлено 3.

В поле Кількість невдалих спроб входу в систему вказується кількість можливих невдалих спроб входу в Комплекс. Якщо користувач здійснив більше невдалих спроб входу в Комплекс, то відбувається блокування авторизації користувача, здійснюється вихід станції з Комплексу. За умовчанням встановлено 3 спроби.

У полях параметра Загальний час роботи адміністратор встановлює для всіх користувачів час роботи в Комплексі (наприклад: з 8.00 по 19.00). Поза зазначеного часу, в разі роботи користувача в Комплексі і досягненні часу закінчення роботи, користувачу виводитися нагадування про наближення часу закінчення роботи, і в разі якщо він продовжує працювати, здійснюється вихід станції з Комплексу. Однак, якщо для конкретного користувача встановлено час роботи більше (наприклад: з 8.00 по 20.00), то користувачеві вибирається максимально можливий варіант, тобто до 20.00.

У групі Наказ про звільнення блокує запис користувача проводиться вибір варіанта автоматичного блокування облікового запису користувача:

  • З дати звільнення працівника;
  • З дати затвердження наказу;
  • З дати створення проекту наказу.

Це налаштування працює спільно з даними, внесеними у модулі Користувачі і ролі на вкладці Користувачі/Деталі. Тобто за відсутності прив'язки користувача до Довідника працівників блокування облікового запису проводиться в ручному режимі.

При необхідності встановлюється параметр Видавати попередження при вході в систему. При встановлені параметру у додатковому полі зазначається текст попередження.

Для посилення захисту паролів, при включеному параметрі Посилені вимоги до паролів, доступні параметри Заборона зміни пароля користувачем і Термін дії пароля не обмежений при налаштуванні ролі в пункті меню Адміністратор / Користувачі і ролі, вкладка Ролі / Загальні.

  • Параметр Заборона зміни пароля користувачами здійснює блокування зміни пароля користувачами. Параметр не доступний ролям Адміністратори і Дизайнер звітів;
  • Параметр Термін дії пароля не обмежений знімає обмеження на термін дії пароля. Параметр не доступний ролям Адміністратори і Дизайнер звітів;
  • Параметр Заборона коригування видів реєстрів забороняє коригувати налаштовані користувацькі види реєстрів;
  • Параметр Заборона коригування меню звітів забороняє коригувати налаштовані користувацькі меню звітів;
  • Параметр Заборона перегляду списку користувачів забороняє перегляд списку користувачів для обраної ролі. Параметр не доступний ролям Адміністратори і Дизайнер звітів.

Для вбудованих ролей Адміністратор і Дизайнер звітів параметри Заборона зміни пароля користувачами і Термін дії пароля не обмежений не активні.

Увага: Відповідно до політики паролів, при різних налаштуваннях параметрів захисту, діє пріоритет вибору максимально дозволених правил.

Приклад:

У користувача налаштовані дві ролі, але тільки в однієї з ролей включена Заборона зміни пароля користувачем, в результаті користувач має можливість змінити свій пароль, не дивлячись на те, що для однієї з ролей це заборонено.

На вкладці Про систему надана інформація про Комплекс. Інформація про Комплекс:

  • Поле Каталог системи – каталог, в якому встановлена серверна частина Комплексу;
  • Поле Сервер БД – найменування серверу бази даних;
  • Поле Ім’я сервера – ім’я серверу, де находиться БД;
  • Поле Ім’я БД системи – ім’я системної бази даних;
  • Поле Ім’я БД підприємства – ім’я бази даних підприємства;

    Ліцензія на використання:
  • Поле Номер ключа – виводиться номер ключа (ключового файлу);
  • Поле Власник – назва підприємства – власника Комплексу;
  • Поле Робочих місць – кількість робочих місць, які можуть працювати з Комплексом;
  • Поле Гарантія до … – термін дії гарантійних зобов’язань. Змінюється з отриманням нового файлу ліцензії. Оновлення проводяться автоматично.
На закладі Реплікація задаються ознаки реплікації – майстер, клієнт (тільки для СУБД Oracle).

По пункту меню Параметри / Імпорт із DBF в Комплекс можна провести імпорт будь-якого файлу типу DBF. Дані такого імпорту розташовуються в таблиці бази підприємства з назвою DBF_назва файлу. Далі засобами СУБД з такою таблицею можна працювати.

Для початку імпорту вказується місцезнаходження файлу DBF, кодування та режим запису.