Параметри системи
Модуль Параметри системи, системи Адміністратор, призначений для налаштування параметрів Комплексу, протоколювання системних подій і захисту Комплексу.
Згідно з позицією меню Параметри / Системний журнал відкривається вікно фільтру, в якому задається інтервал дат з по, по яким необхідно сформувати протокол подій. Для події відображається дата, час, код модуля, найменування модуля, користувач від якого проводиться робота, номер станції та інше.
Згідно з позицією меню Вид / Види реєстру виконується визначення вигляду реєстру:
- Протокол подій за період;
- Протокол подій за період з користувачами;
- Протокол подій за період зведений.
Протоколювання подій здійснюється таким чином: список всіх пунктів протоколювання виведений на форму Параметри системи. Є можливість налаштувати потрібні для протоколювання події. Для налаштування протоколу наявні пункти протоколювання.
Події протоколу виводяться в Системний журнал в меню Параметри модуля Параметри системи.
Якщо подія супроводжувалася зміною полів в БД (наприклад, при редагуванні документа), то запис в протоколі містить в собі інформацію про зміни:
- опис зміненого поля;
- вид операції;
- старе і нове значення.
При роботі будь-якого модуля передбачена можливість виклику протоколу подій для цього модуля сполученням клавіш Shift + F12.
Забезпечено протоколювання по модулям і документам Комплексу. По документам систем протоколюються зміни: Створення / Зміна; Видалення.
При відкритті конкретної події по клавіші Enter відображається інформація по події.
Перелік операцій системних подій:
п/п |
Код операції системної події |
Найменування операції системної події |
1 |
ЗАПМД |
Запуск модуля |
2 |
ОСТМД |
Зупинка модуля |
3 |
ВХІД |
Вхід в систему |
4 |
ВИХІД |
Вихід з системи |
5 |
ЗПОТЧ |
Запуск формування звіту |
6 |
ЗВОТЧ |
Завершення формування звіту |
7 |
ЗПІМП |
Запуск модуля імпорту |
8 |
ЗВІМП |
Завершення роботи модуля імпорту |
9 |
ЗПЕКС |
Запуск модуля експорту |
10 |
ЗВЕКС |
Завершення роботи модуля експорту |
11 |
ЗПКОП |
Запуск резервного копіювання |
12 |
ЗВКОП |
Завершення резервного копіювання |
13 |
ЗПВОС |
Запуск відновлення копії |
14 |
ЗВВОС |
Завершення відновлення копії |
15 |
ЗППРО |
Початок установки системи |
16 |
ЗВПРО |
Завершення установки системи |
17 |
ЗППАК |
Початок установки пакета оновлення системи |
18 |
ЗВПАК |
Завершення установки пакета оновлення системи |
19 |
ЛОГІН |
Логін користувача |
20 |
ЕДОТЧ |
Запуск редагування звіту |
21 |
ЗВЕД |
Завершення редагування звіту |
22 |
УДОТЧ |
Видалення звіту |
При вході в протокол задається період дат, за який відображається протокол. Якщо дати не внесені виводиться за весь час ведення.
При внесенні однієї з дат протокол виводиться З ... або ПО ... зазначену дату. Для зручного відображення даних в протоколі при необхідності проводиться сортування за стовпцями мишею. При необхідності сортування за кількома стовпцями додатково натискається клавіша Ctrl.
Для друку інформації протоколу по клавіші F9 відкривається вікно вибору вихідних форм.
У деяких модулях Комплексу ведеться Протокол змін і Протокол змін запису. Якщо в пункті меню Сервіс присутні такі пункти, то в модулі ведеться протоколювання дій. Перелік операцій, що включаються в протокол, визначається модулем, в якому ведеться протокол. При роботі будь-якого модуля передбачена можливість виклику протоколу подій для цього модуля комбінацією клавіш Shift + F12. Забезпечено протоколювання по модулям і документам Комплексу. По документам систем протоколюються зміни: Створення / Зміна; Видалення.
Для механізму детального системного протоколювання запис подій при роботі з модулями і документами реалізовано:
Система Логістика / Облік закупок:
- Замовлення постачальникам;
- Рахунки до сплати;
- Прибуткові товарні накладні;
- Рахунок-накладна постачальника;
- Акти приймання робіт;
- Накладні на повернення постачальнику;
- Облік доручень;
- Митні накладні;
- Звіти консигнатора;
- Планування закупівель/ Заявки на закупівлю;
- Планування закупівель/ План закупівель.
Система Логістика / Експедиція:
- Акт на експедиційний брак
Система Логістика / Облік запасів / Запаси на складах / Документи обліку руху запасів:
- Прибутковий ордер;
- Видатковий ордер;
- Акт списання;
- Акт комплектації;
- Акт розукомплектації;
- Документи обліку руху МШП.
Система Логістика / Облік запасів / МШП в експлуатації / Документи обліку руху МШП
- Передача в експлуатацію;
- Передача іншому МВО – Витрата;
- Списання МШП з обліку;
- Повернення на склад (із сторно зносу);
- Повернення на склад.
Система Логістика / Облік збуту
- Типові замовлення на відпуск;
- Журнал замовлень на відпуск;
- Видаткові товарні накладні;
- Рахунки до одержання;
- Рахунок-накладні на продаж;
- Акти виконаних робіт;
- Накладні на повернення від покупця;
- Розпорядження на відпуск зі складу;
- Звіт консигнатора.
Система Облік комунальних послуг:
- Рахунки за комунальні послуги;
- Оплата комунальних послуг;
- Акти-претензії;
- Довідники:
Довідник приладів обліку;
Картотека лічильників.
Система Відносини з клієнтами:
- Проекти;
- Події;
- Задачі.
Система Облік виробництва / Конфігурація виробництва:
- Виробничі замовлення;
- Специфікація на продукцію;
- Розрахункова специфікація;
- Технологічні карти;
Система Облік виробництва / Керування цехом:
- Завдання виробництву;
- Наряд-завдання;
- Акти списання матеріалів;
- Звіт виробництва;
- Заявка на постачання;;
- Лімітно-забірні карти;
- Вимога на відпуск матеріалів;
- Накладна на повернення матеріалів;
- Приймально-здавальна накладна;
- Акт на виробничий брак;
- Накладні на повернення відходів;
- Накладна на внутрішнє переміщення;
- Коригуюче списання ТМЦ.
Система Облік виробництва / Додаткові модулі:
- Акт виробничої комплектації;
- Акт виробничої розукомплектації.
Система Облік персоналу / Облік праці й заробітної плати:
- Списки на перерахування;
- Платіжні відомості;
- Універсальний документ;
- Документи;
- Тарифікація навчальних закладів 2;
- Тарифікація медичних установ.
При відкритті конкретної події по клавіші Enter відображається інформація по події.
Протоколювання операцій з обліковими записами користувачів і ролями в системі Адміністратор здійснюється в модулі Користувачі і ролі. Для перегляду в меню Сервіс необхідно обрати пункт Протокол змін (комбінація клавіш Alt + F10) і Протокол змін запису (комбінація клавіш Shift + F10). Використовуючи дані пункти меню можна переглянути або загальний протокол зміни облікових записів / ролей, або відміченого запису з лівої частини форми.
Згідно з позицією меню Параметри / Протокол помилок модуля Параметри системи відкривається вікно, в якому відображено протокол помилок, що сталися при роботі в Комплексі. У таблиці відображаються: дата, номер станції, код і найменування модуля та інше (включаючи джерело помилки).
У модулі Параметри системи інформація розділена на вкладки: Загальні, Захист, Про систему. Вкладка Реплікація з'являється тільки в тому випадку, коли Комплекс працює під управлінням СУБД Oracle.
На вкладці Загальні задаються такі параметри:
Параметр Реєстрація користувачів під однаковими іменами дозволяє пройти авторизацію декільком користувачам під одним ім’ям одночасно (під одним обліковим записом).
У зв'язку з великою кількістю звітів в системі і накопиченням "неактуальних" звітів реалізовано приховання архівних звітів. Звіт вважається архівними, якщо його ім'я починається на «Арх» або ж якщо в його імені присутній підрядок «Арх».
За замовчуванням Відображати архівні звіти не встановлено.
Якщо параметр Відображати архівні звіти встановлений, то у вікні Налаштування меню звітів будуть відображені всі звіти , у т.ч. й архівні. Якщо архівний звіт був внесений до Реєстру вихідних форм до налаштування параметру– він буде працювати як із зазначеним параметром Відображати архівні звіти, так і без нього.
Параметр Відображати недоступні види реєстрів призначений для відображення видів реєстрів, на які користувачеві не дано права. Працювати з ними немає можливості, проте користувач, при необхідності звертається до адміністратора, щоб отримати доступ.
Поля Схема–Еталон і Додаткова схема використовуються при централізованому обліку (включений параметр в підсистемі Адміністратор в модулі Підприємства та доступ до даних на закладці Підприємства). База еталон це центральна база. В поле Додаткова схема вказується друга схема, тільки в тому випадку, якщо імпорт в централізований облік проводиться з двох серверних частин.
Параметр Заборонити вкладення файлів зберігає імена фалів або їх маски, які заборонено використовувати в якості вкладень документів системи. У разі потреби вказування великої кількості файлів, їх імена перераховуються через кому і без пропусків.
Включений параметр Не протоколювати системні події відключає запис таких подій в системний протокол.
При протоколюванні системних подій необхідно обрати Термін зберігання протоколу із варіантів: 1, 3, 6, 12 місяців або необмежений.
На закладці Захист задаються параметри, що встановлюють ступінь захисту.
Параметр Стан захисту відображає поточний стан захисту Комплексу.
В полі Тип сертифікату обирається тип сертифікату (Використовується, Не використовується) для подальшої авторизації користувача по електронному сертифікату.
Параметр Використовувати авторизацію Windows дозволить авторизацію користувачів Комплексу не запитуючи ім'я користувача і пароль. Ім'я користувача – логін поточного користувача Windows, від імені якого був запущений процес.
Примітка – При використанні авторизації Windows попередньо в системі має бути створений користувач, де ім'я відповідає логіну поточного користувача Windows.
Включений параметр Авторизація ІС-ПРО, якщо не пройдена авторизація Windows дозволяє стандартну авторизацію користувача в Комплексі – за допомогою логіна і пароля облікового запису Комплексу, якщо не була пройдена авторизація Windows.
Параметр Посилені вимоги до паролів не обробляється, якщо в параметрах ролі встановлений параметр Термін дії пароля не обмежений. Так само ця опція не поширюється на ролі Адміністратори і Дизайнер звітів.
Параметр Заборонити вхід з порожнім паролем встановлюється для посилення захисту Комплексу.
Відповідно до політики паролів, при включеному параметрі Посилені вимоги до паролів, пароль повинен містити цифри і букви різного регістра і мати розмір не менше 3-х символів. Наприклад: S1m.
В поле Кількість днів дії пароля (0 - не обмежена) встановлюється значення терміну дії пароля, після закінчення даного терміну, при вході в Комплекс користувачеві буде запропоновано ввести новий пароль. За замовчуванням у програмі введено 0 (необмежений термін дії пароля).
В полі Мінімальний розмір пароля встановлюється мінімальне значення кількості символів для пароля. За умовчанням встановлено 3.
В поле Кількість невдалих спроб входу в систему вказується кількість можливих невдалих спроб входу в Комплекс. Якщо користувач здійснив більше невдалих спроб входу в Комплекс, то відбувається блокування авторизації користувача, здійснюється вихід станції з Комплексу. За умовчанням встановлено 3 спроби.
У полях параметра Загальний час роботи адміністратор встановлює для всіх користувачів час роботи в Комплексі (наприклад: з 8.00 по 19.00). Поза зазначеного часу, в разі роботи користувача в Комплексі і досягненні часу закінчення роботи, користувачу виводитися нагадування про наближення часу закінчення роботи, і в разі якщо він продовжує працювати, здійснюється вихід станції з Комплексу. Однак, якщо для конкретного користувача встановлено час роботи більше (наприклад: з 8.00 по 20.00), то користувачеві вибирається максимально можливий варіант, тобто до 20.00.
У групі Наказ про звільнення блокує запис користувача проводиться вибір варіанта автоматичного блокування облікового запису користувача:
- З дати звільнення працівника;
- З дати затвердження наказу;
- З дати створення проекту наказу.
Це налаштування працює спільно з даними, внесеними у модулі Користувачі і ролі на вкладці Користувачі / Деталі. Тобто за відсутності прив'язки користувача до Довідника працівників блокування облікового запису проводиться в ручному режимі.
При необхідності встановлюється параметр Видавати попередження при вході в систему. При встановлені параметру у додатковому полі зазначається текст попередження.
Для посилення захисту паролів, при включеному параметрі Посилені вимоги до паролів, доступні параметри Заборона зміни пароля користувачем і Термін дії пароля не обмежений при налаштуванні ролі в пункті меню Адміністратор / Користувачі і ролі, вкладка Ролі / Загальні.
- Параметр Заборона зміни пароля користувачами здійснює блокування зміни пароля користувачами. Параметр не доступний ролям Адміністратори і Дизайнер звітів;
- Параметр Термін дії пароля не обмежений знімає обмеження на термін дії пароля. Параметр не доступний ролям Адміністратори і Дизайнер звітів;
- Параметр Заборона коригування видів реєстрів забороняє коригувати налаштовані користувацькі види реєстрів;
- Параметр Заборона коригування меню звітів забороняє коригувати налаштовані користувацькі меню звітів;
- Параметр Заборона перегляду списку користувачів забороняє перегляд списку користувачів для обраної ролі. Параметр не доступний ролям Адміністратори і Дизайнер звітів.
Для вбудованих ролей Адміністратор і Дизайнер звітів параметри Заборона зміни пароля користувачами і Термін дії пароля не обмежений не активні.
Приклад:
У користувача налаштовані дві ролі, але тільки в однієї з ролей включена Заборона зміни пароля користувачем, в результаті користувач має можливість змінити свій пароль, не дивлячись на те, що для однієї з ролей це заборонено.
На вкладці Про систему надана інформація про Комплекс. Інформація про Комплекс:
- Поле Каталог системи – каталог, в якому встановлена серверна частина Комплексу;
- Поле Сервер БД – найменування серверу бази даних;
- Поле Ім’я сервера – ім’я серверу, де находиться БД;
- Поле Ім’я БД системи – ім’я системної бази даних;
- Поле Ім’я БД підприємства – ім’я бази даних підприємства; Ліцензія на використання:
- Поле Номер ключа – виводиться номер ключа (ключового файлу);
- Поле Власник – назва підприємства – власника Комплексу;
- Поле Робочих місць – кількість робочих місць, які можуть працювати з Комплексом;
- Поле Гарантія до … – термін дії гарантійних зобов’язань. Змінюється з отриманням нового файлу ліцензії. Оновлення проводяться автоматично.
На закладі Реплікація задаються ознаки реплікації – майстер, клієнт (тільки для СУБД Oracle).
По пункту меню Параметри / Імпорт із DBF в Комплекс можна провести імпорт будь-якого файлу типу DBF. Дані такого імпорту розташовуються в таблиці бази підприємства з назвою DBF_назва файлу. Далі засобами СУБД з такою таблицею можна працювати.
Для початку імпорту вказується місцезнаходження файлу DBF, кодування та режим запису.