Введення в експлуатацію

Якщо в документі надходження не зроблено одночасне введення в експлуатацію, то оформляється окремий документ руху. Крім цього документ введення в експлуатацію основних засобів оформляється в разі, якщо інвентарний об’єкт повертається з оренди або запасу.

Створення документу в модулі Документи руху ОЗ доступне тільки при роботі через тонкий клієнт.

Виклик реєстру документів введення в експлуатацію відбувається аналогічно документу надходження. Створюється документ по пункту меню Реєстр / Створити(по клавіші Ins або за допомогою іконки на панелі інструментів – ).

Вікно Введення в експлуатацію розділене на дві частини. У верхній частині вікна вводяться:

  • Номер документа та його назва;
  • Дата створення;
  • Журнал;
  • Примітка;
  • Балансова вартість ОПО;
  • Здав:
    • МВО – вказується матеріально відповідальна особа), значення береться з довідника налаштування системи;
    • Підр-л – зазначається назва структурного підрозділу, значення береться з загальносистемного довідника підрозділів;
  • Прийняв:
    • МВО – вказується матеріально відповідальна особа), значення береться з довідника налаштування системи;
    • Підр-л – зазначається назва структурного підрозділу, значення береться з загальносистемного довідника підрозділів;
  • Прийняв:
  • Рахунок обліку - зазначається новий рахунок у разі при його зміні під час введення в експлуатацію;
  • Рахунок зносу – рахунок для нарахування амортизації;
  • Рахунок витрат – рахунок для віднесення витрат;
  • Рахунок Упр. Обл. – рахунок управлінського обліку;
  • Рахунок нарах. УА – рахунок нарахування управлінської амортизації;
  • Рахунок витр. УА – рахунок витрат управлінської амортизації;
  • Місцезнаходження.

У нижній частині вікна створюється Картка обліку основного засобу, який вводиться в експлуатацію, з усіма необхідними реквізитами. При цьому, по пункту меню Документ / Створити(по клавіші Ins або за допомогою іконки на панелі інструментів – ) відкривається вікно Вибірка карток.

Вибір карток обліку основного засобу для оформлення документа введення в експлуатацію

У вікні Вибірка карток необхідно вказати список інвентарних карток, переданих в експлуатацію, причому, МВО і підрозділ, набрані в лівій частині заголовка, використовуються в якості умов фільтра при виведенні списку карток з картотеки. Синім кольором відзначаються картки ОЗ, які можуть бути задіяні в даному документі руху, червоним – які не можуть.

Примітка: Найбільш ймовірними причинами того, що у вікні вибору необхідні картки виявилися червоного кольору є:

- картка присутня в іншому документі руху з датою пізнішою, ніж даний документ;

- у даній картці є акт зміни з більш пізньою датою, ніж даний документ.

Примітка: Для з’ясування причини необхідно в реєстрі картотеки основних засобів натиснути на карточку клавішею Пробіл або подвійним натисканням лівою клавішею миші і з’явиться протокол Інформація по картці ОЗ.

Протокол змін по картці ОЗ

По комбінації клавіш Ctrl+Enter або шляхом поставлення відмітки за допомогою лівої клавіші миші у рядку з потрібною карткою ОЗ, виділяються ті картки, що входять в список для документа та мають бути перенесені у нижню частину вікна Введення в експлуатацію.

Після збереження документа, по пункту меню Правка / Зберегти (клавіша F2 абоза допомогою іконки на панелі інструментів – ), в картках введених в експлуатацію, поле Використання приймає значення В експлуатації та автоматично змінюється МВО, підрозділ і рахунок обліку, якщо це передбачено документом руху. І з’являються відповідні записи в цих картках на вкладках Рух і Зміни. Балансова вартість об’єкта податкового обліку не змінюється.

Створення документу на введення в експлуатацію ОЗ

У документі введення в експлуатацію, по пункту меню Документ / Проводки (по комбінації клавіш Alt+Еабо за допомогою іконки на панелі інструментів – ), виконується проведення документа. По пункту меню Документ / Поля користувача (по комбінації клавіш Alt+Н або за допомогою іконки на панелі інструментів – ) виконується заповнення полів користувача.