Створення користувачів
При першому вході в Комплекс завжди присутній користувач - Адміністратор з кодом (логіном) adm. Цей користувач має особливий статус і не може бути вилучений зі списку. Всі модулі, які викликаються за допомогою пункту меню Адміністратор доступні тільки користувачу, який увійшов в Комплекс під даним логіном.
У головному меню Комплексу в системі Адміністратор в модулі Користувачі і ролі засоби адміністрування дозволяють додавати нових користувачів, визначати для користувачів необхідні ролі, управляти доступом користувачів до ресурсів Комплексу, блокувати роботу користувачів.
Створення нового користувача відбувається по клавіші Ins. На вкладці Користувачі є вкладені вкладки Загальні, Ролі і Деталі. Заповнюються такі реквізити вкладки Загальні:
- Користувач – код (логін), який має вказуватися при вході в Комплекс. Код користувача може складатися з будь-якого з'єднання букв і цифр, і мати довжину до 32 знаків;
- Повне ім'я - ім'я користувача, який буде показуватися в списках користувачів (при налаштуванні доступу і т.і.); Довжина до 50 знаків;
- Поля Посада, Телефон, SIP-номер, SIP-пароль і Опис містять додаткову інформацію про користувача, і дозволяє зв'язатися з ним;
- Параметр Зв'язок з Active Directory служить для інтеграції Комплексу в структуру каталогу користувачів домену організації (Active Directory). Більш детально див. Пункт меню Зв'язок з Active Directory;
- Параметр Індивідуальні налаштування в групі – означає, що всі налаштування, що виконуються від імені даного користувача, записуються індивідуально для нього і не видимі іншим членам групи.
- Параметр Запускати модулі у вікні головного меню – визначає порядок запуску модулів. Рекомендується зазначити даний параметр для всіх користувачів для прискорення роботи.
- Параметр Відладка програм користувача – дозволяє використання налагодження в програмах користувача VBScript. Рекомендується використовувати програмістам при написанні програм калькуляцій, звітів.
- Параметр Зв'язок з програмою M.E.Dос – дозволяє включити / відключити можливість зв'язку з програмою M.E.Dос. Рекомендується виключити параметр, якщо програма M.E.Dос не використовується, інакше можливі проблеми з входом в Комплекс, тому що Комплекс перевіряє зв'язок з програмою M.E.Dос.
- Параметр Заборона коригування видів реєстрів – відключає можливість користувача редагувати види реєстрів, що викликаються по комбінації клавіш Alt + 0.
- Параметр Заборона коригування меню звітів – відключає можливість користувача викликати меню звітів, що викликається по комбінації клавіш Shift + F4.
- Параметр Заборона перегляду списку користувачів – відключає можливість користувача переглядати список користувачів, які працюють в Комплексі, який викликається по комбінації клавіш Alt + L.
- Параметр Авторизація користувача по електронному сертифікату здійснює авторизацію користувача за електронним сертифікатом при його використанні. Параметр стає активним, якщо в модулі Параметри системи на вкладці Захист обраний Тип сертифіката.
- Параметр Обліковий запис заблокований з: – здійснює блокування авторизації користувача. Також цей параметр встановлюється автоматично, якщо в модулі Параметри системи на закладці Захист встановлена кількість Кількість невдалих спроб входу в систему і користувач здійснив вказану кількість невдалих спроб входу в Комплекс або в системі є наказ на звільнення користувача та на закладці Захист налаштовано принцип вибору дати блокування користувача згідно наказу.
- Якщо параметр Заборона зміни пароля включений, то користувач сам не може змінити свій пароль. При виході з Комплексу кнопка Зміна пароля – неактивна.
- Якщо параметр Відключення режиму «Друк без вибору» включений, то для користувача недоступний пункт меню Реєстр / Друк без вибору.
- Параметр Заборона експорту поточного представлення – відключає можливість користувача експортувати дані реєстрів в Excel. Рекомендується параметр встановлювати, якщо користувачеві закритий доступ до звітів. Тобто дані з Комплексу не можна отримати в будь-якому вигляді, тільки переглядати.
- Параметр Заборона перебудови списку звітів - відключає можливість користувачу перебудовувати списки звітів Комплексу.
- Параметр Вибір шаблона передачі в M.E.Dос. - дозволяє при передаванні даних в програму M.E.Dос вибрати шаблон передавання при наявності декількох.
- Параметр Відображати звіти відразу після формування – встановлюється за потребою.
- Параметр Заборона коригування меню звітів – встановлюється , якщо є потреба заборонити користувачу додавати звіти з переліку звітів модуля. В такому разі використовуються тільки налаштовані для ролі/користувача звіти.
- Параметр Повний доступ за замовчуванням – надає повний доступ користувачу.
За допомогою кнопки Змінити пароль – вводиться пароль даного користувача, який вказується при вході в Комплекс. Паролі можуть складатися з будь-якого з'єднання символів латинського алфавіту і цифр. У паролі враховується регістр знаків, тому якщо при створенні пароля були використані знаки в різних регістрах, то при введенні пароля користувачі повинні вводити знаки в тих же регістрах.
В Комплексі при завданні імені та пароля користувача можна використовувати великі і малі символи алфавіту і цифри.
Приклад:
Правильні імена: Dasha, Buch001, Admin, 1234 Гаврилюк
Імена, що не рекомендовані: // Fort, -Vera
При включеному параметрі Авторизація користувача по електронному сертифікату замість кнопки Зміна пароля з'являється кнопка Завантажити сертифікат, за допомогою якої здійснюється завантаження сертифіката. Для авторизації користувача в вікні необхідно ввести логін, завантажити секретний ключ і ввести пароль для ключа.
На вкладеній вкладці Ролі відображається список ролей, призначених даному користувачеві. Ролі призначаються користувачеві в розрізі підприємств (баз даних) по пункту меню Реєстр / Змінити або по клавіші F4.
На вкладеній вкладці Деталі проводиться прив'язка користувача Комплексу (обліковий запис) до довідника Список працівників. Відповідність користувача Комплексу реальному співробітнику дозволяє при звільненні працівника автоматично заблокувати його роботу в Комплексі. Час, з якого проводиться блокування облікового запису, залежить від налаштувань в модулі Параметри системи вкладка Захист група Наказ про звільнення блокує запис користувача.
В полі Підприємство проводиться вибір підприємства (по клавіші F3), в якому працює співробітник. В полі Працівник проводиться відкриття довідника (по клавіші F3) Список працівників і проводиться пошук співробітника. Решта поля заповнюються інформацією з картки співробітника. Відомості про працівника оновлюються автоматично при проведенні наказів про призначення / звільнення.
Параметр Час роботи з .. по .. здійснює блокування авторизації користувача поза зазначеного часу, в разі роботи користувача в Комплексі і досягненні часу закінчення роботи користувача, виводитися нагадування про наближення часу закінчення роботи, і в разі якщо він продовжує працювати здійснюється вихід станції з Комплексу.
Видалення користувача зі списку відбувається по клавіші F8.
В Комплексі є можливість копіювання користувача. Для її реалізації необхідно в модулі Адміністратор / Користувачі і ролі вибрати користувача (права доступу якого будуть копіюватися) натиснути клавішу F5, після чого створюється користувач 1 з аналогічними правами доступу по всім системам.
У базі даних первинної настройки створено кілька типових користувачів Комплексу, до яких прив'язані ролі. В полі Опис надано інформацію про створеного користувача. При необхідності налаштування змінюються під конкретного користувача.
Для роботи співробітників підприємства з мобільними додатками необхідно створити їх облікові записи. Таки записи можна створити одразу для всіх співробітників (пункт меню Реєстр / Створити облікові записи працівників) або для обраних (пункт меню Реєстр / Вибір працівників). Роль для таких користувачів задається - Мобільні додатки.