Картотека запасів у виробництві

Картотека запасів у виробництві використовується для відображення ведення обліку і контролю за рухом та залишками запасів у виробництві за окремими підрозділами (цехами) і проводиться в системі Облік виробництва / Керування цехом в модулі Картотека запасів у виробництві.



У модулі Картотека запасів у виробництві проводиться введення початкових залишків запасів у виробничих підрозділах чи коморі цеху, а в подальшому використовується для отримання оперативної інформації про поточну наявність запасів в розрізі номенклатурних одиниць за певними групами та обраним місцем зберігання (робочими центрами). Облік руху та залишки запасів ведуться в автоматичному режимі.

Попередньо необхідно провести налаштування у системі Логістика / Облік запасів в модулях Налаштування та Керування доступом.



На закладці Довідники / Місця зберігання необхідно передбачити місця зберігання (робочі центри) (див. нотатку Налаштування матеріально-відповідальної особи, місяця зберігання та об’єкту обліку, Створення об’єктів обліку для обліку запасів).



ОБЕРЕЖНО: На закладці Об’єкти обліку обрати в полі Тип, правої частини, Готова продукція (якщо обрати Сировина і матеріали облік запасів у коморі (підрозділах) вестись не буде, а напряму буде списання матеріалів з централізованого складу на випуск готової продукції без їх обліку по робочих центрах).


У вікні Властивості місця зберігання запасів, на закладці Реквізити внести необхідні дані:

  • У полі Код ввести довільний код;
  • у полі Найменування вказати довільне найменування;
  • у полі Група по клавіші F3 обрати групу;
  • у полі Тип по клавіші F3 обрати склад;
  • у полі Мат.вілп.ос по клавіші F3 обрати прізвище особи;
  • у полі Підрозділ по клавіші F3 обрати робочий центр;
  • Встановити необхідні відмітки параметрів.

Натиснути кнопку ОК.

Перейти в модуль Картотека запасів у виробництві системи Облік виробництва / Керування цехом та по пункту меню Вид / Вибір складу, обрати підрозділ по якому буде сформована Картотека складського обліку.



Обрати необхідний підрозділ у вікні Вибір місця зберігання запасів та натиснути кнопку ОК. Вся інформація про стан запасів по групах формується автоматично.



Картки обліку в Картотеці запасів у виробництві в підрозділах створюються автоматично за винятком введення початкових залишків у момент налагодження системи та перенесення залишків.

Нова картка формується автоматично при передачі матеріалів зі складу в підрозділ (цех) на виробництво на основі вимоги-накладної на відпуск матеріалів чи лімітно-забірних карток, а також при русі матеріалів і продукції згідно з накладними, приймально-здавальними накладними, актів на виробничий брак, накладними на повернення відходів, тощо.

У полі Дата відображення залишку для визначення залишків на певну дату за допомогою календаря визначити дату (автоматично вказується поточна). Натиснути кнопку ОК.



Для створення чи корегування картки встановити курсор у ліву табличну частину та по пункту меню Реєстр / Створити або клавішеюInsertстворити картку (при первинному формуванні карток та введенні початкових залишків).



Для вибору необхідного виду карток по пункту меню Вид / Список карток обрати: Активні, Архів, З нульовою кількістю, Всі картки - встановити необхідні позначки .

По пункту меню Вид / Відображення цін обрати за якою ціною відображати запаси (встановити позначку): У національній валюті, У базовій валюті, Податкова ціна.

По пункту меню Вид / Відображення груп є можливість налаштувати відображення інформації про картки в розрізі груп запасів.



Для перегляду інформації про наявність залишків та рух запасів за документами встановити курсор на відповідний номенклатурний номер і по клавіші Enter ввійти у вікно Картка обліку запасів, що має закладки: Основна, Рух, Історія, Резерв, Опис.



На закладці Рух відображається інформація про рух матеріалів на основі відповідних документів.



  • Уточнення фактичних залишків у робочих центрах в процесі виробництва (зняття залишків при передачі зміни) виконується при формуванні Звіту виробництва.
  • Аналогічно ведеться облік незавершеного виробництва в розрізі виробничих підрозділів (робочих центрів).
  • Облік сировими, матеріалів, готової продукції ведеться за кожним складом цеху (підрозділу) в автоматичному режимі на основі проведених документів.
  • Перерахунок залишків проводиться по пункту меню Реєстр / Перерахунок залишків.
  • При необхідності проводиться об’єднання карток (попередньо встановити відмітки біля цих карток) по пункту меню Реєстр / Об’єднати картки.

Окрема картка заводиться на кожен артикул давальницької сировини з урахуванням атрибутів, партії, власника. Кожна така картка містить інформацію про початковий і поточний залишок сировини, її поточну ціну, а також список документів, що підтверджують її рух (надходження, використання, повернення) та залишок.

При оприбуткуванні давальницької сировини і її використання у виробництво облік ведеться на окремих картках типу Давальницька сировина із зазначенням власника.

Якщо ведеться партіонний облік і оприбутковується партія матеріалів у виробництво утворюється картка партії.