Налаштування типів операцій

Для формування переліку типів операцій встановити курсор у правому табличному полі, та по пункту меню Реєстр /Створити або по клавіші Ins або по піктограмі відкрити вікно Налаштування операцій.

У вікні Налаштування операцій заповнити поля:

Примітка: Поля бірюзового кольору обов’язкові для заповнення.
  • у полі Найменування: вказати найменування операції, у нашому випадку Придбання ТМЦ;
  • у полі Короткий код: вказати короткий код операції;
  • у полі Тип операції: по клавіші F3 із запропонованого списку обрати необхідну позицію, у нашому випадку Покупка товарів і послуг;
  • у полі Вид руху по клавіші F3 обрати вид руху: Надходження або Витрати, у нашому випадку Надходження;

у полі Відбудеться: по клавіші F3 із запропонованого списку обрати варіант виконання операції:

  • На конкретний проміжок дат – обирається, якщо є початкова і кінцева дата виконання операції;
Примітка: Параметр На конкретний проміжок дат використовується у випадках, коли є необхідність формування документів зі зміною суми.
  • Періодично – обирається, якщо є періодичність виконання операції (Щодня, Щотижня, Щодекади, Щомісячно, Щокварталу, Щорічно) (варіант використовується найчастіше);
Примітка: Параметр Періодично у полі Період використовується у випадках, коли є необхідність формування документів з фіксованими сумами.
  • Залежно від операції – обирається, якщо терміни виконання операції залежать від виконання якої-небудь іншої операції договору;
  • Залежно від зовнішньої події – обирається, якщо терміни виконання операції залежать від виконання якої-небудь події;
  • По датам специфікації – обирається, якщо період дії задається безпосередньо у специфікації.

У нашому випадку обираємо пункт Залежно від операції:

  • у полі Податкова модель:по клавіші F3 обрати податкову модель: ПДВ нараховується або ПДВ вираховується, у нашому випадку ПДВ нараховується;
Примітка: Назва податкової моделі залежить від налаштувань та може відрізнятись від зазначених

При необхідності встановити позначки групі параметрів:

  • Автоматичне формування – відмітка параметру проводиться по кнопці Налаштування зазначення номенклатури для типової операції. Тобто операція одразу формується з обраною номенклатурою;
  • Автоматичне формування рахунків – проводиться автоматичне формування рахунків по договору;
  • Перерахунок при зміні даних об’єкту оренди - дозволяє провести перерахунок при зміні даних;
  • Перерахунок з урахуванням неповного місяця - можна встановити при виборі в полі Відбудеться: пункту Періодично. При встановлені параметру проводиться перерахунок з урахуванням частини місяця;
  • Не використовується встановлюється при необхідності закриття операції.

Для кожної операції необхідно зазначити документи, які формуються по цій операції (на підставі яких проводитися контроль виконання операції).

Необхідні документи відзначаються у вікні Типи документів по клавіші Пробіл або шляхом поставлення позначки у відповідному полі за допомогою лівої клавіші миші, у нашому випадку: Рахунок, Накладна; Рахунок-накладна.

Натиснути кнопку ОК.

Сформований тип операції Придбання ТМЦ матиме наступний вигляд.

Аналогічно сформувати наступну операцію.Оплати.

Зазначення сторін договору

У нижній табличній частині стор. 2 у розділі Сторони договору: автоматично формуються сторони договору: Власна сторона - Виконавець та Сторона 1 - Замовник.

При формуванні типів договорів з отримання ТМЦ, де власна сторона виступає замовником необхідно здійснити редагування сторін договору.

Для цього встановити курсор на необхідну сторону та по пункту меню Реєстр/Змінити або по клавіші F4 або за допомогою іконки відкрити вікно, наприклад Сторона 1.

У вікні Сторона 1внести коригування у полі Найменування: змінити Виконавець на Замовника, встановити записи у відповідних відмінках та натиснути кнопку ОК.

Якщо у Багатосторонньому договорі (на стор. 1 вкладки Договори) передбачено третю сторону, необхідно створити ще одну сторону замовника чи виконавця.

Для створення сторін договору, необхідно по пункту меню Реєстр/Створити або за допомогою іконки на панелі інструментів або натиснути клавішу Insвідкрити вікно Сторона - 2 .

У вікні Сторона – 2 заповнити поля:

  • у полі Найменування: – вказати назву третьої сторони;
  • у полях У родовому відмінку:, У давальному відмінку:, У орудному відмінку: – заповнити найменування у відповідному відмінку;
  • у полі Платник – за потреби, вказати найменування сторони-платника. За замовчуванням, у полі проставляється значення Платник;

Натиснути кнопку ОК.

Провести збереження натиснути на піктограму .

Вид договору сформовано і занесено у реєстр типів договорів Купівля-продаж.

Аналогічно формуються і інші види договорів