Введення початкових залишків ОЗ

Введення початкових залишків до картотеки ОЗ може проводитись декількома способами:

  • Імпорт картотеки
  • Внесення безпосередньо в картотеку даних в ручному режимі.

В даному матеріалі буде розглянуте питання введення початкових залишків безпосередньо в картотеку.

Формування Інвентарної картки обліку ОЗ проводиться в системі Облік основних засобів в модулі Картотека основних засобів. Внесення даних по картках основних засобів може проводитись тільки в першому періоді роботи (до закриття періоду). В подальшому нові картки створюються по прибутковим документам.

На момент створення карток необхідно мати структуру організації (підрозділи) та картки співробітників, які будуть обиратися в якості матеріально-відповідальних осіб (МВО), заповнені довідники системи Основні засоби.

Для формування документа Інвентарна картка обліку ОЗ необхідно провести наступні дії:

Встановити курсор в табличну частину вікна і по клавіші Insert або по пункту меню Реєстр / Створити обрати тип картки в залежності від типу основного засобу (наприклад, Картка обліку ОЗ). Створити інвентарну Картку обліку ОЗ .

  • Заповнити закладку Основні дані.
  • Заповнити Номер картки.
  • Заповнити Інвентарний номер.
  • Заповнити Найменування ОЗ. Можна найменування вибрати з довідника або ввести безпосередньо в поле.
  • Вибрати Код КОФ.
  • Вибрати тип Використання.
  • Вибрати Призначення.
  • Вибрати Належність.
  • Вибрати МВО.
  • Вибрати Підрозділ.
  • Заповнити дату Надходження ОЗ.
  • Заповнити дату Введення в експлуатацію ОЗ.
  • Заповнити дату Початку експлуатації ОЗ.
  • Заповнити Номер акту прийому ОЗ.
  • Заповнити Номер акту введення в експлуатацію.
  • Вибрати Джерело надходження.
  • Заповнити Первісну вартість ОЗ.
  • Заповнити Залишкову вартість ОЗ.
  • Натиснути піктограму Дискета – зберегти внесені дані.

Перейти на закладку Знос.

  • Заповнити Рахунок обліку (включаючи аналітику при наявності).
  • Заповнити Рахунок зносу (включаючи аналітику при наявності).
  • Заповнити Рахунок витрат (включаючи аналітику при наявності).
  • Вибрати Метод амортизації. Методи обираються або системні (чорного кольору) або користувацькі (синього кольору). Користувацькі методи налаштовуються для підприємства у разі, якщо для стандартного системного методу необхідно внести галузеві нюанси.
  • Вибрати Код норми зносу.
  • Заповнити Ліквідаційну вартість (при необхідності).
  • Вибрати умови Нарахування амортизації.
  • Заповнити Первісну вартість.
  • Заповнити Вхідний знос (при наявності).
  • Залишкова вартість розраховуються автоматично.
  • Заповнити СКВ загальний (міс.).
  • Заповнити СКВ вхідний (при наявності).
  • Натиснути піктограму Дискета – зберегти внесені дані.

На дату внесення зазначаються при наявності - вхідний знос, строк корисного використання (СКВ), який на таку дату минув. ці дані впливають на подальший розрахунок амортизації.

При налаштованих атрибутах для основних засобів провести внесення даних на закладці Атрибути.

Далі картку закрити. Таким чином вносяться всі картки основних засобів та нематеріальних активів. Введений основний засіб відображається в реєстрі карток обліку основних засобів.