Переведення ОЗ в оренду
Документ Переведення в оренду ОЗ створюється в системі Облік основних засобів в модулі Документи руху ОЗ.
Для формування документа Переведення в оренду ОЗ необхідно провести наступні дії:
- У полі Операція вибрати операція - Переведення в оренду.
- У полі Журнал вибрати необхідний журнал, наприклад, Документи без журналу.
Встановити курсор у табличну частину і по пункту меню Реєстр / Створити або клавіші Insert відкрити вікно документа Переведення в оренду.
Заповнити наступні поля:
- Номер документа - вручну або автоматично при налаштованій автонумерації;
- Дата документа - за замовчанням встановлюється поточна дата з можливістю зміни;
- Статус документу буде автоматично зазначений Чернетка;
- в полі Балансова вартість ОПО (об'єкту податкового обліку) автоматично буде зазначено Не змінюється, при необхідності можна змінити на потрібне;
- в полі Здав: МВО, вибрати з довідника особу, що відповідає за об'єкт ОЗ;
- в полі Здав: Підрозділ - вибрати з довідника потрібне;
- Дата початку оренди - автоматично проставляється датою створення акту, але можливо редагування;
- Дата закінчення оренди - зазначити вручну.
При необхідності заповнити поле Підстава, тобто обрати договір оренди. Поле від (дата документу-підстави) заповниться автоматично при обранні підстави.
В полі Контрагент вибрати особу, що отримує об'єкт основних засобів в оренду. Якщо попередньо буде обраний документ-підстава, то поле Контрагент заповниться автоматично.
В полі Використання зі списку вибрати потрібне, наприклад В оперативній оренді.
Зазначити рахунки при переведенні об'єкта ОЗ в оренду (вибрати з довідника План рахунків): Рахунок обліку; Рахунок зносу; Рахунок витрат . При налаштованій аналітиці, під час вибору рахунків зазначити аналітику.
Перейти в табличну частину документа. По пункту меню Реєстр/Створити або клавіші Insert відкрити вікно Вибірка карток і обрати потрібний об'єкт ОЗ. Додавання до документу Переведення в оренду можна зробити подвійним натиском лівої кнопки миші або натиснути у вікні кнопку Обрати.
Після заповнення всіх необхідних полів перейти до складання бухгалтерських проводок і проведення операції до Головної книги.
Для формування бухгалтерської проводки на панелі інструментів обрати піктограму Д/К синього кольору.
У вікні Введення/Модифікація проводок по документу в полі Типова операція вибрати потрібну операцію і після відображення бухгалтерської проводки натиснути кнопку ОК.
Далі на панелі інструментів обрати піктограму Д/К зеленого кольору для проведення операції до Головної книги.
Після проведення операції поля в документів стають неактивними, тобто не підлягаються редагуванню. На панелі інструментів стала активною піктограма Д/К червоного кольору, яка дозволяє відкликати операцію з Головної книги. Після формування бухгалтерських проводок і проведення операції, в документі автоматично змінюється Статус на У бухгалтерському обліку.
Зберегти дані в документі і закрити його.
Створений документ з сформованими бухгалтерськими проводками і проведений до Головної книги буде відображений в реєстрі документів чорним жирним шрифтом.
Інформація про документ щодо передачі ОЗ в оренду відображається в Інвентарній картки обліку основних засобів (модуль Картотека ОЗ). На декількох закладках.
Закладка Рух.
Закладка Зміни.
Закладка Оренда.
Закладка Використання.
На цій закладці в місяці передачі об'єкта ОЗ в оренду запис по цій операції буде неактивна, оскільки амортизація по цьому об'єкту нараховується в поточному місяці як по об'єкту, що перебуває в експлуатації на власному підприємстві, відповідно і строк корисного використання (СКВ) рахується як при експлуатації на власному підприємстві.
З наступного місяця, після передачі в оренду, запис про перебування об'єкту в оренді на закладці Використання буде вже активна, і строк корисного використання (СКВ) буде вже рахуватись під час оренди об'єкту.
Переведення основних засобів на Відповідальне зберігання оформлюється документом Переведення в оренду аналогічно вищезазначеного порядку.