Ведення журналу обліку придбання товарів (робіт, послуг)

Ведення журналу обліку придбання товарів (робіт, послуг) проводиться у системі Бухгалтерський та податковий облік / Книга покупок/продажів в модулі Журнал купівель.

Модуль Журнал купівель містить Журнал обліку придбання товарів (робіт, послуг), який є реєстром записів, сформованих одним з двох способів:

  • за податковими накладними
  • користувачем безпосередньо у журналі.

Перший варіант застосовується, коли в результаті придбання товарів (робіт, послуг) або проведення попередньої оплати постачальнику покупець отримує податкову накладну і фіксує інформацію про неї у модулі Податкові накладні на покупку.

Другий варіант стосується операцій, за якими покупець не отримує податкову накладну від постачальника, а підставою для відображення податкового кредиту з ПДВ є транспортний квиток, готельний рахунок або рахунок, який виставляється платнику податку за послуги зв’язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер продавця, крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами (п.п. «а» п. 201.11 ст. 201 ПКУ).

Формування Журналу обліку придбання товарів (робіт, послуг) за податковими накладними

Додавання запису податкової накладної до Журналу обліку придбання товарів (робіт, послуг) можна зробити одночасно при створенні податкової накладної у модулі Податкові накладні на покупку за умови встановлення у модулі Налаштування на закладці Параметри позначки у параметрі Автоматичне формування записів у журнал покупок.

Без встановлення вищезазначеного параметру додавання податкової накладної до журналу обліку придбання товарів (робіт, послуг) також робиться у модулі Податкові накладні на покупку. Для цього потрібно виконати наступні дії:

  • у реєстрі документів Податкові накладні на покупку обирається необхідна податкова накладна або група податкових накладних.

  • по пункту меню Реєстр/Запис в журнал купівель (продажів) додаємо накладну до Журналу обліку придбання товарів (робіт, послуг).

  • натиснути кнопку ОК.

Після проведення документу в реєстрі Податкові накладні на покупку такий документ має стан КЖ.

Скасування запису провадиться за пунктом меню Реєстр/Скасування запису в журнал закупок.

У Журналі обліку придбання товарів (робіт, послуг) проведена накладна відображається наступним чином.

Ручне формування записів в Журналі обліку придбання товарів (робіт, послуг)

Записи до журналу можуть вноситись і користувачем. Формування записів у журналі вручну проводиться безпосередньо у модулі Журнал купівель. Для цього необхідно зробити наступні дії.

  • по клавіші Ins або по пункту меню Реєстр/Створити створюємо документ По інших покупках.
  • у полі Дата запису проставляється номер і дата документу. Номер документа, який складається з двох частин – внутрішнього реєстраційного номера і додаткового зовнішнього значення номера. Реєстраційний номер заповнюється автоматично відповідно до встановлених правил автонумерації. Дата за замовчуванням встановлюється поточною датою, яку, за необхідністю, можна змінити.
  • Постачальник обирається з Довідника контрагентів.
  • поле Примітка заповнюється при необхідності.
  • у полі податковий кредит по клавіші F3 обирається значення Входить або Не входить.
  • поле До валових витрат заповнюється вибором значення Відноситься або Не відноситься по клавіші F3 у разі, якщо податковий кредит зі значенням Не входить.
  • Мета придбання заповнюється вибором значення Оподатковуваний або Не оподатковуваний по клавіші F3 у разі, якщо поле До валових витрат зі значенням Відноситься.
  • в даному полі по клавіші F3 обирається підстава для створення запису Податкова накладна або Розрахунки коригування.
  • у вікні праворуч обирається відповідний документ.
  • поле Тип документа заповнюється по клавіші F3, значення обирається зі списку.

  • Номер і дата реєстрації документу зазначаються вручну.
  • таблична частина заповнюється по клавіші F3 у стовпці Ставка, де обирається ставка ПДВ 20% або без ПДВ. Заповнюється лише чарунка Сума, чарунки Сума без ПДВ і Сума ПДВ заповняться автоматично залежно від ставки ПДВ.

Після того як всі необхідні поля заповненні формуються бухгалтерські проводки та документ проводиться у Головну книгу.

Для формування бухгалтерських проводок та проведення документу необхідно зробити наступні дії:

На панелі інструментів обрати іконку ДТ/КТ синього кольору.

У вікні Введення/Модифікація проводок по документу у полі Типова операція обирається зі списку операцій необхідна типова операція, а саме Податковий кредит з ПДВ. Натиснути кнопку ОК.

Обрати на панелі інструментів іконку ДТ/КТ зеленого кольору.

Провести операцію в зведений реєстр документів по кнопці ОК у вікні Проводка операцій.

Закрити документ.

У реєстрі документів Журнал обліку придбання товарів (робіт, послуг) сформований та проведений документ відображається жирним шрифтом.

Друк документу. На підставі цього реєстру Журнал обліку придбання товарів (робіт, послуг) можна сформувати та роздрукувати Реєстр отриманих податкових накладних та Книги купівель. По пункту меню Звіт/Формування звіту у вікні Вибір вихідної форми у Меню звітів потрібно обрати відповідний файл та задати необхідні параметри.