Облік виготовлення продукції кухні в їдальні за прейскурантом (цінами з націнкою)

Облік виготовлення продукції кухні в їдальні за продажними цінами з націнкою можна здійснювати в модулі Акти комплектації. Перед формуванням Акту комплектації, при виготовленні блюд кухні та ведення обліку використання продуктів харчування, повинні бути заповнені ряд довідників: номенклатури,одиниць виміру, готової продукції, прейскуранту цін на готові вироби кухні (з націнкою), сформовані специфікації на продукцію (калькуляція блюд - закладка продуктів відповідно до рецептурних довідників), проведені налаштування місць зберігання, об’єктів обліку та інші налаштування в системах Загальні довідники, Логістика та Облік виробництва.

Формування Акту комплектації здійснюється в системі Облік виробництва / Додаткові модулі модуль Виробнича комплектація. Модуль Виробнича комплектація є реєстром актів комплектації.

  • По пункту меню Реєстр / Вид /Вибрати підрозділ обрати необхідний підрозділ та натиснути кнопку ОК.

На полі Журнал обрати конкретний журнал (якщо налаштовані) або обрати пункт Документи без журналу.

Примітка: Вид журналу Всі журнали використовується тільки для перегляду.

У Реєстрі актів комплектації встановити курсор у табличну частину вікна та по пункту меню Реєстр / Створити або по клавіші Insert створити Акт виробничої комплектації.

Примітка: Поля жовтого кольору обов’язкові для заповнення.

Закладка Документ:

  • У полі Акт виробничої комплектації № заповнити номер вручну або номер проставляється автоматично, якщо налаштована авто нумерація
  • У полі Від зазначити дату (автоматично зазначається поточна), за необхідності можливо змінити, використовуючи календар та натиснути кнопку ОК.

У Акті виробничої комплектації обов’язково встановити тип ціни комплекту по пункту меню Документ / Змінити тип ціни/ комплекту / за прейскурантом.

У Акті виробничої комплектації обов’язково встановити тип ціни комплектуючих по пункту меню Документ / Змінити тип ціни/ компонентів / за собівартістю.

  • Підрозділ заповнюється автоматично (обраний в момент формування реєстру).
  • В групі Місце зберігання у полі Продукція по клавіші F3 обрати необхідний підрозділ (у якому виготовляється продукція - їдальня), поле МВО – заповнюється автоматично (налаштовано в системі Логістика / Облік запасів в модулі Налаштування).

У полі Комплектуючі по клавіші F3 обрати підрозділ, склад підприємства з якого на кухню відпускаються продукти щоденно на виготовлення продукції – страв, наприклад, склад продуктів.

У полі МВО по клавіші F3 обрати прізвище МВО та натиснути кнопку ОК.

У полі Прайс-листи для продукції використовуючи клавіші F3 обрати прейскурант.

Перейти на закладку Специфікація. Закладка Специфікація складається з двох таблиць. У верхній відображається фактично виготовлена готова продукція кухні (блюдо за ціною відповідно до прейскуранту з націнкою), а в нижній складові кожного із блюд (за нормами відповідно до рецептури), що подані у верхньому полі (підтягується автоматично із специфікації).

У верхній таблиці по пункту меню Документ / Створити або по клавіші Insert обрати блюдо.

Обрати Артикул використовуючи клавішу F3.

У вікні Модифікація комплекту заповнити кількість (кількість можна змінити використовуючи клавішу F4 ) та натиснути кнопку ОК.

У верхній частині вказується фактична кількість виготовлених блюд за прейскурантом - ціною з націнкою, а в нижній частині – компоненти (продукти харчуванні), що використані при приготуванні блюда (відповідно рецептури за ціною собівартості) .

У нижній частині на конкретній складовій по клавіші F4 можна внести корективи у фактичне використання складових матеріалів.

Перейти на закладку Матеріали. У автоматичному режимі відображено загальну наявність продуктів харчування та їх потреба на виготовлення всієї кількості готової продукції (блюд). При недостатності, конкретні продукти будуть червоного кольору. До формування ордеру зі списання продукти харчування в достатній кількості будуть відображені синім кольором, у колонці списання кількість продуктів харчування відсутня.

Перейти на закладку Ордери для створення складських ордерів. По пункту меню Документ / Створити складські ордери чи комбінації клавіш Ctrl+O провести формування складських ордерів.

Зберегти внесенні зміни та переглянути Протокол формування ордерів.

Сформовано ордери на оприбуткування готової продукції у їдальні (кількість порцій) та списано матеріали зі складу. Продукти харчування (блюда) оприбутковано за ціною вказаною в прейскуранті з націнкою.

Після проведення ордерів на закладці Матеріали записи відображаються сірим кольором. У колонці Списано – відображено фактично використані продукти харчування.

  • Страви і продукти харчування на закладці Специфікація також стали сірого кольору (змінити неможливо). У верхньому табличному полі (блюда за ціною сировинного набору).
  • Закладка Документ стала сірого кольору.

Після проведення ордеру реєстраційний запис по Акту виробничої комплектації із синього кольору стає сірого кольору.