Облік виготовлення продукції кухні за цінами сировинного набору

Для обліку виготовлення продукції кухні в їдальні за цінами сировинного набору використовують модуль Виробнича комплектація. Перед формуванням Акту комплектації, при виготовленні блюд кухні та ведення обліку використання продуктів харчування, повинні бути заповнені ряд довідників: номенклатури, одиниць виміру, готової продукції, сформовані специфікації на продукцію (страви), проведені налаштування місць зберігання, об’єктів обліку та інші налаштування в системах Загальні довідники, Логістика та Обліквиробництва.

Формування Акту комплектації здійснюють у системі Облік виробництва / Додаткові модулі в модулі Виробнича комплектація. Модуль Виробнича комплектаціяє реєстром актів комплектації.

У реєстрі актів комплектації по пункту меню Реєстр / Вид /Вибрати підрозділ або по комбінації клавіш Alt+S обрати підрозділ (їдальня) та натиснути кнопку ОК.

.

У полі Журнал обрати налаштований журнал або обрати пункт Документи без журналу.

Примітка: Вид журналу Всі журнали використовується тільки для перегляду

Встановити курсор у реєстр актів комплектації та по пункту меню Реєстр / Створити або по клавіші Insert створити Акт виробничої комплектації.

Акт виробничої комплектації має закладки: Документ, Специфікація, Матеріали, Ордери.

Закладка Документ:

У полі НомерАкту виробничої комплектації № встановити довільний або номер встановлюється автоматично при налаштованій автонумерації.

У полі Від… зазначити дату (автоматично зазначається поточна), за необхідності її можливо змінити, використовуючи календар та натиснути кнопку ОК.

Для формування ціни за собівартістю обов’язково встановити відмітку по пункту меню Документ / Змінити тип ціни/ комплекту / за собівартістю або комбінації клавішCtrl+S.

Аналогічно обов’язково встановити відмітку по пункту меню Документ / Змінити тип ціни/ компонентів / за собівартістю або комбінації клавішCtrl+S.

Поле Підрозділ заповнене автоматично (обраний в момент формування реєстру).

Група Місце зберігання:

  • у полі Продукції по клавіші F3 обрати необхідний підрозділ у якому виготовляється продукція - їдальня, поле МВО – заповнюється автоматично.
  • у полі Комплектуючих по клавіші F3 обрати необхідний підрозділ -комора їдальні (якщо списується з підзвіту кухаря) або склад підприємства, де зберігаються продукти харчування для виготовлення продукції (страв кухні). У полі МВО по клавіші F3 обрати прізвище МВО та натиснути кнопку ОК.

У полі Підстава по клавіші F3 обрати Без підстави або Виробниче замовлення (якщо формувати меню через виробниче замовлення).

Закладка Специфікація:

Закладка Специфікація складається з двох таблиць. У верхній відображається фактично виготовлена готова продукція кухні (страви), а в нижній складові кожної із страв (за нормами відповідно до рецептури), що подані у верхньому полі (підтягується автоматично зі специфікації).

Для формування страви встановити курсор у верхній таблиці, по пункту меню Документ / Створити або по клавіші Insert створити документ. У полі Артикул по клавішу F3 обрати необхідну страву.

У полі Кількість встановити певну кількість порцій цієї страви, решта реквізитів заповнюється автоматично, але можна внести зміни. Натиснути кнопку ОК.

У верхній таблиці вказана фактична кількість порцій виготовлених страв за ціною вартості продуктів (сировинного набору), а в нижній таблиці – компоненти (продукти харчуванні), що використані при приготуванні страв (відповідно рецептури).

При формуванні наступної страви повторити всі операції з формування страви.

У нижній таблиці відображаються складові страви з використанням матеріалів для визначеної кількості страв у верхній таблиці. Якщо необхідно вносити зміни в кількість використаних продуктів, то встановити курсор на конкретну складову та використовуючи клавішу F4 внести корективи у фактичне використання складових продуктів.

При відображенні у верхній таблиці декількох видів страв, для перевірки кількості використаних продуктів необхідно встановлювати курсор на кожну страву, відповідно у нижній таблиці буде відображено кількість використаних продуктів на виготовлення певної кількості порцій цієї страви.

Закладка Матеріали: закладка Матеріали формується автоматично з використанням загальної кількості продуктів, що використані для виготовлення всіх страв у асортименті. Якщо не сформовано ордер запис відображається синім кольором і в колонці Списано відсутня інформація.

Сформувати складські ордери по пункту меню Документ / Створити складські ордери або комбінації клавіш Ctrl+O. Протоколом підтверджено формування ордерів на оприбуткування продукції кухні та списання продуктів харчування за цінами сировинного набору. Натиснути кнопку ОК.

Після проведення ордерів на закладці Матеріали записи відображаються чорним кольором. У колонці Списано – відображено фактично використані продукти харчування.

Закладка Ордери: Автоматично відображено сформовані ордери на оприбуткування страв за цінами сировинного набору та списання продуктів харчування на їх виготовлення.

Страви і продукти харчування на закладці Специфікація також стали чорного кольору. У верхній таблиці страви за ціною сировинного набору.

Закладка Документ реквізити документу Акт виробничої комплектації чорного кольору.

Для проведення документу Акт виробничої комплектації по пункту меню Документ/ Проводка або комбінації клавіш Alt+Eобрати типову проводку. Після проведення ордеру реєстраційний запис по Акту виробничої комплектації із синього кольору стає чорного кольору.