Створення оплати за житлово-комунальні послуги

Формування оплати за житлово-комунальні послуги проводиться в системі Облік комунальних послуг у модулі Сплата комунальних послуг.

Рознесення оплати реалізується в системі наступними варіантами:

  • Оплата комунальних послуг
  • Оплата комунальних послуг (пачками)
  • Імпорт оплат на підставі файлів фінустанов.

1 варіант

Встановити по пункту меню Вид / Оплата комунальних послуг або комбінації клавіш Alt+1 встановити вид відображення даних.

Обрати період.

Рекомендується створити оплату за певний період обравши параметр (встановити відмітку) Період нарахувань. А контроль проводити використовуючи параметр Надходження коштів.

Увага: Оплата за попередні періоди здійснюється у відкритому поточному періоді. Тобто оплата проводиться у відкритому періоді (наприклад, липень) за нарахування житлово-комунальних послуг у попередніх періодах (наприклад, червень).

У полі Будинок по клавіші F3 обрати необхідний будинок.

В табличній частині вікна відобразяться особові рахунки того будинку, який вибраний в полі Будинок. Якщо поле Будинок буде порожнім, то відображаються всі рахунки за комунальні послуги по всіх будинках, по яких ведеться облік в системі.

Встановити курсор на особовий рахунок.

Заповнення даних рядка особового рахунка можливо двома варіантами:

  • Безпосередньо в табличній частині вікна.
  • За допомогою клавіші F4.

При внесені даних безпосередньо в табличній частині вікна заповнюються наступні колонки рядка особового рахунку:

  • В колонці Сплачено вноситься загальна суми оплати по рахунку, яка розбивається прямо пропорційно до нарахувань за всіма видами послуг;
  • В колонці Вид оплати вибрати із запропонованого списку Банк або Каса.
    Примітка: Якщо вибрати Банк, то після формування оплати в підсистемі Керування фінансовими розрахунками / Облік грошових коштів буде сформована банківська виписка, а якщо вказати Каса, то після формування оплати буде сформований касовий ордер.
  • заповнити колонку Дата оплати та Дата надходження коштів (автоматично заповнюється поточна);

  • у колонці Банк обрати банк із Довідника банків,
  • обов’язково вказати номер платіжного документа в колонці Номер виписки банку.

    Якщо необхідно оплату розбивати по окремим послугам, то необхідно внести дані у вікні Внесення оплати по послугам, яке відкривається після натискання по клавіші F4 на особовому рахунку. Заповнити інформацію в колонці Сплачено для необхідних послуг та натиснути кнопку ОК.

    Зазначені дані будуть відображені зеленим кольором. Для збереження інформації натиснути піктограму .

    Встановити відмітки біля необхідних документів та провести формування оплати по пункту меню Реєстр/Сформувати оплати або комбінації клавіш Ctrl+F .

Документи за яким сформовано оплату у вікні Оплата комунальних послуг за параметром Період нарахувань стають чорного кольору. Не оплачені – синього.

Документи при проведенні контролю за параметром Надходження коштів будуть відображені у табличному полі. Обов’язково обрати відкритий період – місяць надходження коштів.

В результаті таких дій сформуються виписки банку або касові ордери у системі Керування фінансовими розрахунками / Облік грошових коштів у відповідних модулях.

2 варіант

Встановити по пункту меню Вид / Оплата комунальних послуг (пачками) вигляд вікна.

Вибрати поточний період. Встановити курсор в табличну частину вікна та по пункту меню Реєстр /Створити або по клавіші Insert створити пачку.

Заповнити поля у вікні Пачка оплати:

  • Номер- номер пачки проставити вручну, якщо не налаштована автоматична нумерація;
  • Дата від- встановлюється автоматично поточна, але можна змінити використовуючи календар;
  • Вид оплати- вибрати банк із довідника банків;
  • Кількість- загальна кількість оплат в пачці. По даному полю буде контролюватися кількість внесених сплат.
  • Сума - загальна сума оплати документів по пачці. По даному полю здійснюється контроль за загальною сумою оплат.

Встановити курсор у колонці Особовий рахунок та по клавіші F3 обрати особовий рахунок для включення в пачку.

У полі Журнал вікна Особові рахунки по клавіші F3 обрати необхідний журнал, якщо налаштовано, або обрати Документи без журналу. Натиснути кнопку ОК.

Обрати необхідний особовий рахунок фізичної чи юридичної особи, натиснути кнопку ОК.

Для вибору нового особового рахунку натиснути клавішу Пробіл.

Внести суми оплати за кожним особовим рахунком у колонці Сплачено. Так створюють всі оплати в розрізі необхідних особових рахунків та періодів. Натиснути на піктограму для збереження.

Примітка: Кількість платежів і сума по особовим рахункам повинна дорівнювати сумі у полі Сума (для контролю).

Запис пачки документів без сформованої оплати відображається зеленим кольором.

По пункту меню Реєстр /Сформувати оплати або комбінація клавіш Ctrl+F провести формування оплати.

Запис відображається жирним чорним кольором і формуються виписки банку в системі Керування фінансовими розрахунками/ Обік грошових коштів/ Банк модуль Виписки банку.

3 варіант

Імпорт оплат проводиться в системі Облік комунальних послуг/ Імпорт у модулі Імпорт оплат комунальних послуг.

Після входу вибрати шаблон імпорту та файл для імпорту.

Імпорт проводити в режимі Додати. Якщо файлів декілька встановити параметр Імпорт всього каталогу.

По кнопці Протокол можна переглянути протокол імпорту. При необхідності встановити діапазон дат по протоколу.