Приймання-здача модернізованих ОЗ

Формування документа Приймання-здача модернізованих ОЗ створюється в системі Облік основних засобів в модулі Документи руху ОЗ.

Для формування документа Приймання-здача модернізованих ОЗ необхідно провести наступні дії:

  • У полі Операція по трикутнику вибирається операція - Приймання-здача модернізованих.
  • У полі Журнал по трикутнику вибирається необхідний журнал, наприклад, Документи без журналу.
Увага: Вид журналу Всі журнали використовується тільки для перегляду. Створювати документи в цьому журналі неможливо.

Встановити курсор у табличну частину і натиснути клавішу Insert або перейти по пункту меню Реєстр / Створити і відкрити вікно документу Приймання-здача модернізованих.

Зазначити Номер документу, якщо він не налаштований автоматично. Проставити потрібну Дату (автоматично зазначається поточна). Статус документу автоматично зазначається Чернетка. В полі Балансова вартість ОПО автоматично відображається Збільшення.

В полі Картка відкрити вікно Вибір карток і обрати об'єкт ОЗ, що перебував на модернізації. Додати його по кнопці Обрати або подвійним натиском лівої кнопки миші.

Після обрання картки поля Інвентарний №, Найменування, МВО, Підрозділ будуть заповнені автоматично і редагуванню не підлягають.

Далі проставити Номер замовлення, дату Початку робіт по модернізації та її Закінчення. Кількість Днів всього модернізації обчислюється автоматично. Зазначити Кошторисну вартість (при потребі), Фактичну вартість робіт та суму Збільшення балансової вартості. Якщо роботи з модернізації проводились сторонньою організацією, то в полі Контрагент обрати потрібне з довідника.

Після проведення модернізації об'єкт вводиться в експлуатацію. В документі є можливість налаштування автоматичного створення Акту введення в експлуатацію. В документі перейти по пункту меню Сервіс/Налаштування.

У вікні Налаштування відмітити параметр і натиснути кнопку ОК.

Після збереження даних в документі Приймання-здача модернізованих і закриття документа автоматично відбувається перехід до операції Введення в експлуатацію і відкривається вікно документа Введення в експлуатацію, де частина полів вже буде заповнена автоматично.

Зазначити Номер акту, якщо відсутнє автоматичне налаштування нумерації. В полі Балансова вартість ОПО обрати потрібне, наприклад Збільшується. Вибрати рахунки з Плану рахунків: Рахунок обліку, Рахунок зносу, Рахунок витрат. При налаштованій аналітики, вибрати потрібне.

Для створення бухгалтерської проводки по введенню в експлуатацію на панелі інструментів натиснути на піктограму Д/К синього кольору.

У вікні Введення/Модифікація проводок по документу в полі Типова операція вибрати потрібне. Після відображення бухгалтерського проведення натиснути кнопку ОК.

Далі натиснути піктограму Д/К зеленого кольору для проведення операції до Головної книги.

Після проведення операції поля документу стають неактивними, тобто не підлягають редагуванню. Зникає піктограма Д/К зеленого кольору, але з'являється піктограма Д/К червоного кольору, яка дозволяє відкликати операцію з Головної книги. Зберегти дані і закрити документ.

Після закриття документу Введення в експлуатацію відбувається автоматичний перехід до реєстру операції Приймання-здача модернізованих.

Також документ Введення в експлуатацію модернізованого об'єкту можна створити без функції автоматичного створення в модулі Документи руху ОЗ в операції Введення в експлуатацію. Наприклад, у випадку, якщо об'єкт не одразу вводиться в експлуатацію після проведеної модернізації (див. Введення в експлуатацію ОЗ після інших операцій).

Примітка: Отже, повернення об'єкта основних засобів після модернізації оформлюється в Комплексі двома документами: документом Приймання-здачі модернізованих ОЗ і документом Введення в експлуатацію. В протилежному випадку (відсутність документу введення в експлуатацію) за таким об'єктом в подальшому не буде нараховуватись амортизація.

Відкрити потрібний документ Приймання-здача модернізованих. Поля документу будуть неактивними після створення документу Введення в експлуатацію, тобто не підлягають редагуванню.

Для створення бухгалтерської проводки по поверненню з модернізації об'єкту ОЗ на панелі інструментів натиснути на піктограму Д/К синього кольору.

У вікні Введення/Модифікація проводок по документу в полі Типова операція вибрати потрібне. Після відображення бухгалтерського проведення натиснути кнопку ОК.

Далі натиснути піктограму Д/К зеленого кольору для проведення операції до Головної книги.

Після проведення операції зникає піктограма Д/К зеленого кольору, але з'являється піктограма Д/К червоного кольору, яка дозволяє відкликати операцію з Головної книги. Зберегти дані і закрити документ.

В реєстрі документів руху ОЗ документ буде відображений чорним жирним шрифтом, тобто на підставі нього створений документ Введення в експлуатацію і операція по переведенню з модернізації проведена до Головної книги.

Для перевірки повноти відображення факту повернення з модернізації і введення в експлуатацію перейти в модуль Картотека ОЗ, відкрити Інвентарну картку модернізованого ОЗ. Дані про створені документи можна переглянути на закладках Рух, Зміни і Використання. Зокрема, на закладці Використання запис про введення в експлуатацію після модернізації буде активована лише наступного місяця після введення в експлуатацію, коли вперше, після ремонту, нарахується амортизація.

Закладка Рух.

Закладка Зміни.

Закладка Використання.