Введення в експлуатацію ОЗ після інших операцій

Даний спосіб створення документа Введення в експлуатацію використовується, якщо в картотеці основних засобів є засоби які перебували на консервації, модернізації, капітальному ремонті, реконструкції або які надійшли по безоплатній передачі і не були одразу введені в експлуатацію.

Розглянемо порядок створення документу Введення в експлуатацію при введенні об'єкту ОЗ після проведення капітального ремонту. Первісна вартість об'єкту ОЗ до капітального ремонту становила 250000 грн., вартість капітального ремонту 10000 грн., що призвело до збільшення первісної вартості об'єкта і становила вже 260000 грн.

Формування документа Введення в експлуатацію ОЗ проводиться в системі Облік основних засобів в модулі Документи руху ОЗ.

В модулі Документи руху ОЗ для формування документа Введення в експлуатацію ОЗ необхідно провести наступні дії:

У полі Операція обрати операцію Введення в експлуатацію ОЗ.

У полі Журнал обрати необхідний журнал. Наприклад, Документи без журналу.

Увага: Вид журналу Всі журнали використовується тільки для перегляду. Створювати документи в цьому журналі неможливо.

Встановити курсор у табличну частину і по клавіші Insert або пункту меню Реєстр / Створити відкрити вікно документу Введення в експлуатацію ОЗ.

У документі Введення в експлуатацію ОЗ необхідно виконати наступні дії:

  • Заповнити Номер документа - вносяться в ручному режимі або автоматично при налаштованій автонумерації.
  • Заповнити Дату документа - за замовчанням проставляється поточна дата.
  • Поле Балансова вартість ОПО автоматично буде зазначено Не змінюється. До вибору об'єкту ОЗ, що вводиться в експлуатацію, значення поля не змінювати!.

Далі встановити курсор у табличну частину документа і перейти по пункту меню Документ/Створити або натиснути клавішу Insert. Відкриється вікно Вибір карток. Не введені в експлуатацію об'єкти ОЗ будуть зазначені у вікні синім кольором. Вибрати потрібний об'єкт і натиснути мишею або клавішу ENTER на обраній картці ОЗ.

Після обрання об'єкту ОЗ наступні поля заповнюються автоматично:

  • Інформація про особу, яка Здала ОЗ:
    • МВО.
    • Підрозділ.
  • Інформація про особу, яка Прийняла ОЗ:
    • МВО.
    • Підрозділ.

При необхідності їх можна відредагувати. Якщо автоматично дані поля не заповнились, то вибрати необхідне з довідників.

Якщо об'єкт вводиться в експлуатацію після проведення його капітального ремонту, модернізації, реконструкції, що призвело до збільшення його первісної вартості, то у полі Балансова вартість ОПО обрати значення Збільшується. Якщо об'єкт переводиться з консервації, то залишити значення Не змінюється.

Праворуч в документі в полі Прийняв обрати рахунки при прийнятті ОЗ:
  • Рахунок обліку;
  • Рахунок зносу;
  • Рахунок витрат.

Якщо на рахунках налаштована аналітика, то при виборі заповнити всі аналітичні дані. При налаштованих атрибутах - заповнити необхідні атрибути.

Зберегти дані в документі натиснувши піктограму .

Для створення бухгалтерської проводки натиснути піктограму Д/К синього кольору.

У вікні Введення/Модифікація проводок по документу в полі Типова операція вибрати зі списку потрібне, наприклад Введення в експлуатацію після ремонту, модернізації, реконструкції. В проводці зазначити суму ремонту, модернізації, реконструкції на яку збільшується вартість об'єкту ОЗ, за прикладом 10000 грн. При введенні в експлуатацію об'єкту, що перебував на консервації або не був введений в експлуатацію після безоплатного отримання, зазначається повна вартість об'єкту ОЗ. Натиснути кнопку ОК.

Для проведення операції до Головної книги натиснути на піктограму Д/К зеленого кольору.

Після проведення операції піктограма Д/К зеленого кольору стає неактивною і поля документу також стають неактивними, доступні лише для перегляду. Активною стає піктограма Д/К червоного кольору, яка дозволяє відкликати операцію з Головної книги. Зберегти дані в документі та закрити вікно документу.

В реєстрі документів руху ОЗ сформований і проведений документ буде відображений чорним жирним шрифтом.

Для перевірки відображення операції в інвентарній картки об'єкту ОЗ перейти до модулю Картотека ОЗ і відкрити картку потрібного об'єкту. Інформацію про документ Введення в експлуатацію можна переглянути на закладці Рух.

Також на закладці Зміни.

І також на закладці Використання. В місяці введення в експлуатацію після ремонту, модернізації тощо запис про перебування об'єкта в експлуатації буде неактивною, оскільки в цьому місяці амортизація по такому об'єкту нараховуватись не буде.

З наступного місяця після введення об'єкту в експлуатацію запис про його перебування в експлуатації після ремонту, модернізації тощо буде вже активною із зазначенням кількості місяців строку корисного використання (СКВ) після останнього введення в експлуатацію.

Про перерахунок строку корисного використання (СКВ) на час переведення об'єкту на консервацію, ремонт, модернізацію, реконструкцію див. нотатку Перерахунок строку корисного використання (СКВ) при тимчасовому виведенні об'єкта ОЗ з експлуатації.