Введення в експлуатацію придбаних необоротних активів

Введення в експлуатацію матеріальних і нематеріальних необоротних активів та довгострокових біологічних активів проводиться у системі Облік основних засобів у модулі Документи руху ОЗ.

Формування документу Введення в експлуатацію

Для формування документу про введення в експлуатацію необоротних активів виконати наступні дії:

  • У полі Операція із запропонованого списку операцій вибрати – Переміщення зі складу.

Примітка: Зарахування об’єктів капітальних інвестицій до складу необоротних активів після введення їх в експлуатацію проводиться за операцією Переміщення зі складу.
  • У полі Журнал вибрати необхідний журнал, наприклад – Документи без журналу.
Примітка: Вид журналу Всі журнали використовується тільки для перегляду. Створювати накази в цьому журналі неможливо.

Встановити курсор в табличну частину та по пункту меню Реєстр/Створити або по клавіші Ins відкрити вікно Переміщення зі складу.

  • У вікні Переміщення зі складу відомості про введення в експлуатацію необоротних активів задати в наступній інформації:
    • у полі Документ – документ по введенню в експлуатацію необоротних активів встановлюється автоматично;
    • у полі Номер – номер встановлюється автоматично. Якщо установа застосовує систему вхідних номерів, то проставити вхідний номер;
    • у полі Дата – автоматично встановлюється поточна дата, у разі потреби можна її змінити;
    • у полі Бал. вартість ОПО – вибрати типу зміни балансової вартості;
    • у полі Примітка – довільний коментар.
  • Вибрати інформацію про склад, з якого передаються в експлуатацію необоротні активи - у полі Склад – обрати склад Капітальні інвестиції;
  • По клавіші F3 обрати інформацію про особу, яка прийняла необоротні активи:
    • у полі МВО – із Довідника МВО необхідну МВО та натиснути кнопку ОК;
    • у полі Підрозділ – підрозділ встановлюється автоматично;
    • у полі Центр відповідальності із Довідника центрів відповідальності обрати необхідний підрозділ, у нашому випадку факультет обліку, аналізу і аудиту та натиснути кнопку ОК (заповнюється при веденні обліку в розрізі Центрів відповідальності);
    • у полі Центр витрат по клавіші F3 із Довідника центрів відповідальності обрати необхідний підрозділ, у нашому випадку кафедра бухгалтерського обліку та натиснути кнопку ОК (заповнюється при веденні обліку в розрізі Центрів витрат);
  • У полі Відповідальна Особа вибрати інформацію по клавіші F3 про особу, яка прийняла необоротні активи в експлуатацію.

Встановити курсор в табличну частину та по пункту контекстного меню Документ/Створити або по клавіші Ins відкрити вікно Шаблон картки.

Примітка: При відкритті шаблона картки зберігаються заповнені дані попередньої картки. Їх можливо використовувати, якщо створюється багато документів з однаковими параметрами. При необхідності створення документа з іншими даними, натиснути кнопку Очистити і заповнити нові параметри.
  • У вікні Шаблон картки необхідно заповнити:
    • у полі Тип картки із запропонованого списку по клавіші F3 обрати тип картки необоротних активів, у нашому випадку – МНМА. Якщо створюється групова картка – встановлюється параметр þ у полі Групова картка, вказується № групової картки або генерується по кнопці Вільний Alt + N.

      Примітка: Створення групових карток здійснюється з однаковим номером.
    • у полі Використання – вид використання необоротних активів, у нашому випадку В експлуатації;
    • у полі Приналежність – права власності на об’єкти необоротних активів, у нашому випадку Власні;
    • у полі Призначення – необоротний актив за призначенням, у нашому випадку Невиробничі;
  • З довідників по клавіші F3 обрати необхідне:
    • у полі Код КОФ із довідникаКласифікатор ОЗ – код та найменування необхідного необоротного активу;
    • у полі Рахунок облікуіз довідникаПлан рахунків рахунок, на якому враховується даний необоротний актив. Якщо на рахунку відкритий аналітичний облік, то в полі Аналітика вказується шифр аналітичного обліку;
    • у полі Рахунокзносу – рахунок, на якому враховується знос по даному необоротному активу. Заповнення аналогічно рахунку обліку;
    • у полі Рахуноквитрат – рахунок, на який списується амортизація по об’єкту з рахунку нарахування зносу. Заповнення аналогічно заповнення рахунку обліку;
    • у полі Метод амортизації із запропонованого списку обрати метод нарахування амортизації – у нашому випадку, Інші МНМА – 50%;
    • у полі Код норми зносу обрати згідно з довідником Норм амортизації (модуль Налаштування), заповнюється автоматично відповідно до КОФ, заданому в основних даних. В залежності від налаштування може бути обраний довільно;
    • у полі Нарахування – період, з якого проводиться нарахування амортизації встановлюється автоматично, у нашому випадку З моменту надходження;
    • у полі Центр відповідальності із Довідника центрів відповідальності обрати необхідний підрозділ, у нашому випадку факультет обліку, аналізу і аудиту та натиснути кнопку ОК (заповнюється при веденні обліку в розрізі Центрів відповідальності);
    • у полі Місцезнаходження по клавіші F3 обрати місцезнаходження необоротного активу з Довідника територіальних підрозділів;
    • у полі СКВ задати строк корисного використання.

      Встановити позначки :
    • у полі Використовувати довге найменування номенклатури;
    • у полі Надходження з копійками – при веденні обліку необоротних активів з копійками;
    • у полі Створювати картки з кількістю рівною одиниці;
    • у полі Позабалансові картки – при веденні окремого обліку позабалансових необоротних активів;
    Натиснути кнопку ОК.

У вікні Вибір номенклатурних позицій подвійним натиском лівої клавіші миші обрати необхідну номенклатурну картку та відкрити вікно Модифікація рядка документа.

У вікні Модифікація рядка документа за обраним Артикулом заповнити поля. Клавішею F3 обрати з довідників, які використовуються для заповнення поля за кожною закладкою (перелік полів може бути іншим, налаштовується при впровадженні):

  • у полі КПКВ із довідника Коди бюджетної класифікації – необхідний код бюджетної класифікації;
  • у полі КЕКВ із довідника Економічні класифікації витрат – необхідний КЕКВ та натиснути кнопку ОК;
  • у полі Джерело фінансування із довідника Джерела фінансування – необхідне джерело фінансування та натиснути кнопку ОК;

Вказати:

  • у полі Кількість – кількість об’єктів обліку;
  • у полі Кількість в осн. ОВ – кількість об’єктів обліку в одиницях виміру;
  • у полі Знижка з ціни – вартість та відсоток знижки;
  • у полі Ціна – вартість одиниці об’єкту обліку;
  • у полях Сума та Сума до сплати – розраховуються автоматично;
  • у полі Коментар при необхідності вказати коментар в довільній формі;

Натиснути кнопку ОК.

У результаті введений необоротний актив відобразиться у табличній частині вікна Вибір номенклатурних позицій.

  • Закрити вікно Вибір номенклатурних позицій,введений необоротний актив відобразиться у табличній частині вікнаПереміщення зі складу. Для збереження внесених даних у документ натиснути іконку або клавішу F2.

У вікні Переміщення зі складу встановити курсор у табличну частину та подвійним натиском лівої клавіші миші відкрити створену Інвентарну картку необоротного активу.

Примітка: Картки, створені в документі Переміщення зі складу, редагуються з документа переміщення. Це дуже важливо для виправлення помилок, оскільки при спробі редагування картки з картотеки багато полів можуть бути недоступні для редагування. Крім того для зміни деяких даних (рахунків обліку, зносу, витрат, методів і норм амортизації та ін.) доведеться заповнювати Акт зміни вартості.
Примітка: На закладці Атрибут перевірити на вміст даних КПКВ, КЕКВ, Фонд. За відсутності одного з атрибутів додати власноруч натиснувши клавішу Ins.

Формування господарської операції

У вікні Переміщення зі складу по пункту меню Реєстр/Проводки або комбінацією клавіш Alt+E сформувати господарську операцію.

У вікні Введення/Модифікація проводокпо документу внести необхідну інформацію та обрати типову операцію. Натиснути кнопку ОК.

Примітка: Типова операція обирається в залежності від виду необоротного активу
У вікніДокументи руху ОЗ у табличній частині вікна відобразиться необоротний актив сірого кольору.
  • Для проведення документу у Головну книгу необхідно сформувати складський видатковий ордер.

Формування складського видаткового ордеру

Для автоматичного формування складського видаткового ордеру потрібно встановити позначку у вікні Переміщення зі складу по пункту меню Сервіс/Налаштування/ Автоматичне формування витратного документа. Якщо позначку не встановлювати, потрібно сформувати складський видатковий ордер власноруч.

  • Закрити документ Переміщення зі складу ОЗ. У вікні Документи руху ОЗ встановити курсор на сформований документ необоротного активу та по пункту меню Реєстр/ Складський видатковий ордер обрати Створити.

У вікні Формування складського ордера відобразиться інформація про номер та суму сформованого складського ордеру. Натиснути кнопку ОК.

У вікні Списання Капітальні інвестиції на вкладці Реквізити відобразиться сформований видатковий складський ордер.

Закрити вікно Списання Капітальні інвестиції. У вікні Закриття відобразиться інформація про закриття сформованого складського видаткового ордеру. Натиснути кнопку ОК.

У вікніДокументи руху ОЗ у табличній частині вікна відобразиться необоротний актив зі статусом В обліку.

Провести обрану господарську операцію у Головну книгу. Для цього по пункту меню Реєстр/Провести документ або комбінацією клавіш Alt+Р сформувати господарську операцію.

У вікні Операція підтвердити проведення документу до Головної книги.

У вікні Документи руху ОЗ проведений документ у Головну книгу відобразиться жирним шрифтом.