Робота з документами у модулі Відносини з клієнтами

Модуль Відносини з клієнтами системи Відносини з клієнтами є комплексним рішенням по управлінню і контролю розрахунків в розрізі контрагентів. Даний модуль призначений для ведення Картотеки клієнтів і розрахунків з ними. В модулі реалізовані можливості для перегляду, корегування та створення різних документів по розрахунках з контрагентами, отримання фактичних і планових показників за договорами з контрагентами, а також є можливість перегляду і створення подій і завдань в розрізі клієнтів. В даному модулі збирається вся інформація по розрахунках з клієнтами, яка введена в інших системах Комплексу і створена в даному модулі.

Функціональні можливості та роботу з реєстром клієнтів розглядається в Робота з реєстром клієнтів у модулі Відносини з клієнтами.

В реєстрі клієнтів за кожним контрагентом можна переглянути всі документи за період, по яких з ним проводились розрахунки. Подвійним натиском лівої кнопки миші відкриваємо вікно Розрахунки з контрагентом. В цьому ж вікні обираємо потрібний документ і також відкриваємо його для перегляду.

Також у вікні Розрахунки з контрагентом по пункту меню Вид/Підсумки по відвантаженням можна переглянути документи лише на відвантаження продукції/товарів та надання робіт/послуг.

Під реєстром клієнтів знаходиться панель кнопок для перегляду, створення і корегування різних документів по клієнту:
  • Події;
  • Завдання;
  • Виконавчі Договори;
  • Картотека обліку договорів;
  • Податкові накладні на купівлю;
  • Податкові накладні на продаж;
  • Розрахунки коригувань на купівлю;
  • Розрахунки коригувань на продаж;
  • Виписки банку;
  • Платіжні документи;
  • Касові книги;
  • Касові ордера;
  • Рахунки до оплати;
  • Рахунки до отримання;
  • Рахунки-накладні на купівлю;
  • Прибуткові-товарні накладні;
  • Рахунки-накладні на повернення;
  • Видаткові товарні накладні;
  • Акти виконаних робіт (прихід);
  • Акти виконаних робіт (продаж);
  • Телефон.

При наведенні стрілки миші на документ відбувається підсвічування його назви.

На рисунку зображений весь перелік документів, якими можна скористатись у модулі Відносини з клієнтами. Але, за необхідності, перелік кнопок документів можна скоротити і вибрати необхідні для роботи.

Налаштування панелі документів робимо по пункту меню Сервіс/Налаштування. У вікні Налаштування користувача при необхідності можна встановити параметр Зберігати параметри вибірки при виході, що дасть можливість закріпити обраний перелік документів і не налаштовувати його при кожному вході до модулю. Також можна встановити параметр Нагадувати про дні народження клієнтів, щоб кожен користувач під своїм логіном міг встановити собі таке нагадування. Нижче у вікні приведений перелік модулів, кнопки яких можна вивести на панель, та по яких створюються відповідні документи. Позначаємо документи, які потрібні для роботи і натискаємо кнопку ОК.

Для перегляду документу по певному контрагенту, наприклад Задачі, необхідно зробити наступні дії:

  1. Обираємо у реєстрі контрагентів необхідного контрагента (виділяємо кнопкою миші);
  2. На панелі документів натискаємо лівою кнопкою миші необхідний документ - Задачі;
  3. Отримуємо відповідне вікно Задачі з переліком документів (задач) для перегляду;
  4. Вибираємо у переліку необхідний документ (задачу) і подвійним натиском лівої кнопки миші відкриваємо Картку документу (картку задачі).

Приклад перегляду Завдань

Приклад перегляду Виписок банку

Крім перегляду, за допомогою панелі документів можна створити потрібний документ безпосередньо у модулі Відносини з клієнтами. Для цього потрібно зробити наступні дії (на прикладі платіжного доручення):

  1. Обираємо у реєстрі контрагентів необхідного контрагента (виділяємо кнопкою миші);
  2. На панелі документів натискаємо лівою кнопкою миші необхідний документ (Платіжні документи);
  3. Отримуємо відповідне вікно (Журнал документів по контрагенту) з переліком документів (платіжні документи);
  4. У вікні з переліком документів по пункту меню Реєстр/Створити відкривається картка необхідного документу. При створенні конкретного документу необхідно обрати відповідні параметри. В даному прикладі у Журналі документів по контрагенту у полі Журнал обираємо тип рахунку для проведення платежу, а у полі Документ зі списку обираємо вид документу для створення, наприклад платіжне доручення. Після цього по пункту меню Реєстр/Створити відкривається вікно документа Платіжне доручення.

В аналогічному порядку можна проводити корегування/видалення документу безпосередньо у модулі Відносини з клієнтами по пункту меню Реєстр/Змінити або Реєстр/Видалити, відповідно.

Тобто, у модулі Відносини з клієнтами створена можливість не працювати в інших модулях системи по створенню, корегуванню і перегляду документів, а всі процедури проводити в одному місці. Перелік таких документів, операцій з ними, а також їх місце розташування у системі наведений у таблиці нижче.

Перелік документів на панелі кнопок модулю Відносини з клієнтами та операції з ними

Назва документу Позначка Можливість

Місцезнаходження документу (система/підсистема/модуль)

створення коригування перегляду
Події + + + Відносини з клієнтами / Події
Завдання + + + Відносини з клієнтами / Задачі
Виконавчі договори - + + Керування фінансовими розрахунками / Ведення договорів / Облік розрахунків по договорах
Картотека обліку договорів - + + Керування фінансовими розрахунками / Ведення договорів / Картотека обліку договорів
Податкові накладні на продаж + + + Бухгалтерський та податковий облік / Книга покупок/продажів / Податкові накладні на продаж
Податкові накладні на купівлю + + + Бухгалтерський та податковий облік / Книга покупок/продажів / Податкові накладні на покупку
Розрахунок коригувань на продаж + + + Бухгалтерський та податковий облік / Книга покупок/продажів / Розрахунки коригування на продаж
Розрахунок коригувань на купівлю + + + Бухгалтерський та податковий облік / Книга покупок/продажів / Розрахунки коригування на купівлю
Виписки банку + + + Керування фінансовими розрахунками / Облік грошових коштів / Розрахункові й валютні рахунки / Виписки банку
Платіжні доручення + + + Керування фінансовими розрахунками / Облік грошових коштів / Розрахункові й валютні рахунки / Платіжні документи
Касові книги + + + Керування фінансовими розрахунками / Облік грошових коштів / Каса / Касові книги
Касові ордери + + + Керування фінансовими розрахунками / Облік грошових коштів / Каса / Касові ордери
Рахунки до оплати + + + Логістика /Облік закупок / Рахунки до сплати
Рахунки до отримання + + + Логістика /Облік збуту / Рахунки до одержання
Рахунки-накладні на купівлю + + + Логістика /Облік закупок / Рахунок-накладна постачальника
Рахунки-накладні на повернення + + + Логістика /Облік закупок / Накладні на повернення постачальникові
Прибуткові товарні накладні + + + Логістика /Облік закупок / Прибуткові товарні накладні
Видаткові товарні накладні + + + Логістика /Облік збуту / Видаткові товарні накладні
Акти виконаних робіт (прихід) + + + Логістика /Облік закупок / Акти приймання робіт
Акти виконаних робіт (продаж) + + + Логістика /Облік збуту / Акти виконаних робіт
Створення вищезазначених документів розглядається в окремих файлах користувацьких нотаток у відповідності до систем.