Створення податкової накладної на покупку у ручному режимі

Створення Податкової накладної на купівлю в ручному режимі проводиться в системі Бухгалтерський та податковий облік / Книга покупок/продажів в модулі Податкові накладні на купівлю.

У вікні Податкові накладні на покупку у полі Журнал обрати необхідний, наприклад Документи без журналу.

По пункту меню Реєстр / Створити зі списку обирається режим створення накладної, а саме:

  • придбання товарів / послуг на митній території;
  • імпорт т/п з оплатою ПДВ при митному оформленні;
  • імпорт т/п з оплатою ПДВ податковим векселем;
  • придбання т/п по товарному чеку;
  • роботи, отримані від нерезидента;
  • придбання т/п за касовими ордерами;
  • роботи, отримані від резидента за територією України

Вікно Податкова накладна складається із заголовної частини та чотирьох закладок: Розрахунок, Специфікація, Облік операцій, Коригування. Податкова накладна типу Імпорт т/п з оплатою ПДВ податковим векселем крім вищезазначених закладок містить закладку Імпорт.

Заповнення заголовної частини, тобто основних даних податкової накладної, може здійснюватися двома способами.

Перший спосіб – заповнення полів податкової накладної на основі Контрагента (автоматично заповнюються реквізити ІПН, СРП ПДВ), а в полі Підстава будуть доступні виключно документи по даному контрагенту.

Другий спосіб – заповнення полів податкової накладної на основі підстави, що обирається в полі Підстава (автоматично заповнюються поля Контрагент, ІПН, СРП ПДВ).

Для заповнення заголовної частини необхідно виконати наступні дії:

1 - Заповнюємо номер накладної, який складається з двох частин – внутрішнього реєстраційного номера і додаткового зовнішнього значення номера. Реєстраційний номер заповнюється автоматично відповідно до встановлених правил автонумерації.

2 - Заповнюється дата виписки податкової накладної, яка за замовчуванням встановлюється поточною датою.

3 - Друга дата є датою реєстрації податкової накладної в книгах покупки або продажу.

4 - Поле Продавець по клавіші F3 заповнюється з довідника контрагентів. При проведенні накладної адреса контрагента доступна для редагування.

5 - У полі Підстава обирається одна з підстав: рахунок, рахунок-накладна, договір або операція.

6 - Вибравши вид підстави, у полі (Номер) вибирається документ з поданого списку. Дане поле використовується при роботі з урахуванням першої події для відстеження відвантажень і оплат у межах цього документа-підстави. У картотеках податкового кредиту/зобов'язання поточне сальдо обчислюється за документом-підставою.

7 - Форма розрахунків обирається по клавіші F3 з довідника.

8 - Поле ІПН (індивідуальний податковий номер підприємства) підтягується з картки контрагента. При відсутності в картці даних, ці дані можна внести в процесі роботи.

9 - Вид договору вибирається по клавіші F3 з довідника видів договорів.

10 - Кредит обчислюється автоматично і відображає сальдо розрахунків з даним продавцем.

11 - Податкова модель обирається по клавіші F3 зі списку, відповідно до встановлених податковими моделями з довідників залежно від документа-підстави.

12 - СРП ПДВ (свідоцтво реєстрації платника ПДВ) підтягується з картки контрагента.

13 - Податковий кредит заповнюється при експорті в M.E.doc, обирається рядок, що відображається в ПН.

14 - Тип документу обирається по клавіші F3 зі списку.

15 - Поле Підстава без ПДВ використовується для посилання на законодавство щодо звільнення від ПДВ.

16 - У полі Номер реєстрації ... від вказується номер і дата реєстрації в реєстрі податкових накладних.

17 і 18 - При увімкненні параметра Зведена обирається значення зі списку:

  • Нарахування податкових зобов’язань відповідно до пункту 198.5 статті ПКУ;
  • Нарахування податкових зобов’язань відповідно до пункту 199.1 статті ПКУ;
  • Складання зведених ПН, згідно пункту 15 Порядку;
  • Складання зведених ПН, згідно пункту 19 Порядку.

Закладка Розрахунок. На закладці Розрахунок відображаються документи оплати або відвантаження, за якими формується податкова накладна.

При формуванні податкових накладних з документів відвантаження (оплати) такі документи на закладці Розрахунок з'являються автоматично залежно від того, з якого документа формувалася податкова накладна.

Ручне формування податкової накладної дозволяє вибирати документи відвантаження (оплати) по даному покупцю та вибирати специфікацію з обраного документа.

Для додавання документи відвантаження (оплати) по клавіші Ins або по пункту меню Реєстр/Створити на закладці Розрахунок відкривається список, з якого обрати необхідне: додати відвантаження або додати оплату.

Після обрання відкривається вікно Прибуткові товарні документи або Вибір оплати в залежності від обраної операції.

У вікні вибирається і відзначається необхідний документ (декілька документів) та проводиться його додавання в податкову накладну.

Закладка Специфікація. Розділ Специфікація містить товарні позиції накладної. Такі позиції з’являються там після додавання операції відвантаження на закладці Розрахунок. Також позиції Специфікації можуть бути введені по клавіші Ins з номенклатурного довідника.

При взаємозв'язку податкової накладної з документом оплати виконується рознесення призначення грошової операції в коментарі до рядка специфікації податкової накладної.

Для проведення такого рознесення стають на рядок специфікації і по пункту меню Документ/Рознести у Вікні вибір документа оплати обирається відповідний документ. Призначення документа оплати копіюється в коментар до обраного рядка специфікації.

Виконується розрахунок податкової накладної за різницею між сумою операції у виписці банку і рознесеною сумою в цій же виписці.

Закладка Облік операцій. На закладці Облік операцій визначаються товари, сума ПДВ яких включається або не включається до податкового кредиту.

При створенні нової податкової накладної закладка Облік операцій заповнюється автоматично, а товари входять до податкового кредиту.

За потреби зміни статусу на Не входить до податкового кредиту необхідно в полі Податковий кредит змінити клавішею Пробіл тип статусу, після чого стануть активними поля До валових витрат і Мета придбання. Встановлення даних параметрів забезпечує правильне заповнення Книги закупок.

Статус у полі До валових витрат за потреби можна змінити на Не відноситься по клавіші Пробіл. Поле Мета придбання автоматично становиться незаповненим.

Зміна статусу Оподаткований/Неоподаткований у полі Мета придбання можлива лише за умови, якщо у полі До валових витрат встановлений статус Відноситься.

Закладка Коригування. Закладка Коригування несе інформативні відомості про проведені коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної.

Закладка Імпорт. Закладка Імпорт входить тільки в податкову накладну типу Імпорт т/п з оплатою ПДВ податковим векселем і містить інформацію про податковий вексель:

  • номер вантажної митної декларації (ВМД);
  • дату оформлення вантажної митної декларації (збігається з датою виписки податкової накладної);
  • номер векселя;
  • дату видачі векселя;
  • загальну суму по ВМД;
  • суму ПДВ (до погашення);
  • дата і номер реєстрації в ДПА;
  • термін платежу за векселем.

Дата списання з розрахункового рахунку в розділі Імпорт не проставляється.

Формування бухгалтерських проводок. Для формування бухгалтерських проводок необхідно зробити наступні дії:

  • На панелі інструментів обрати іконку ДТ/КТ синього кольору.

  • У вікні Введення/Модифікація проводок по документу у полі Типова операція обрати зі списку операцій необхідну типову операцію, а саме Податковий кредит з ПДВ.

  • Обрати на панелі інструментів іконку ДТ/КТ зеленого кольору.

  • Провести операцію в зведений реєстр документів по кнопці ОК у вікні Проводка операцій.

У реєстрі документів Податкові накладні на покупку сформований та проведений документ відображається жирним шрифтом зі станом Ж (знаходиться в головному журналі).

Друк документу. Для виведення документу на друк необхідно у податковій накладній на покупку по пункту меню Документ/Друк обрати звіт , заповнити відповідні параметри для формування звіту.

Для друку у вікні сформованого звіту переходимо по меню Файл/Друк.