Створення бухгалтерської довідки
Для операцій по яких в системі немає первинного документу та при деяких моментах коригування даних в бухгалтерському обліку використовуються бухгалтерські довідки.
В системі існують два види бухгалтерських довідок Ф1 та Ф2. Відмінність Бухгалтерської довідки Ф2 від Ф1 в наявності додаткових полів для зазначення контрагентів. Такі довідки (Ф2) відображаються в картотеці взаєморозрахунків контрагентів. Використовуються додаткові поля Дебітор (платник) і Кредитор (одержувач), які заповнюються з системних довідників Співробітник / Контрагент та параметр Враховувати в картотеці взаєморозрахунків.
Створення довідок проводиться в системі Бухгалтерський та податковий облік / Головна книга у модулях Бухгалтерська довідка Ф1 та Ф2.
Створимо бухгалтерську довідку Ф1. Зазвичай таку довідку використовують для формування проводок по закриттю періоду (місяця), переоцінці валютних рахунків та інших операцій, в яких немає необхідності вказувати контрагентів.
Для створення документа потрібно відкрити модуль Бухгалтерська довідка Ф1.
У полі Група операцій обрати операцію (наприклад, Закриття рахунків).
У полі Журнал обрати журнал (наприклад, Документи без журналу).
Курсор встановити у табличну частину вікна і по пункту меню Реєстр / Створити або по клавіші Insert створити бухгалтерську довідку.
У вікні бухгалтерська довідка на закладці Реквізити заповнити поля:
- Дата – по замовчанню встановлюється поточна дата;
- Номер – вручну або автоматично, при налаштованій автонумерації;
- Зовнішній номер –вручну для меморіального ордеру;
- Валюта – по замовчанню валюта обліку;
- Сума – вручну або автоматично, при налаштуванні по пункту меню Сервіс / Налаштування;
- Призначення – вручну або автоматично, при виборі типової операції.
- У полі Операція обрати типову операцію.
- Натиснути кнопку ОК. Проводки у табличній частині з’являться автоматично.
При відсутності типової операцій дані вносяться вручну. В табличній частині по клавіші Insert створити проводки вручну.
Відкривається вікно Проводка за операцією. У полях Дебет рахунку та Кредит рахунку обрати рахунки з Плану рахунків та натиснути кнопку ОК. У вікні Аналітична картка після вибору рахунку, обрати аналітику та натиснути кнопку ОК. Заповнити поле Сума проведення. Натиснути кнопку ОК. Зберегти по іконці Дискета. Передати проводки у Головну книгу по пункту меню Документ / Провести документ.
На закладці Вкладення прикріпляються файли до поточної бухгалтерської довідки. Форма для друку виводиться по клавіші F9 – 131 Бухгалтерська довідка.