Формування Довідки про надходження в натуральній формі
Найтиповішими прикладами надходжень у натуральній формі для бюджетних установ є:
- отримання благодійної допомоги (у формі матеріальних цінностей, а також у вигляді робіт і послуг);
- виявлення під час інвентаризації лишків матеріальних цінностей;
- оприбуткування активів, які отримали у результаті ліквідації необоротних активів.
Ці факти вимагають складання і подання до територіальній органів Державної казначейської служби України довідки про надходження у натуральній формі.
Розглянемо процедуру формування довідки про надходження у натуральній формі при отриманні благодійної допомоги у формі матеріальних цінностей – основних засобів.
Створення змін до кошторису
При надходженні благодійної допомоги у формі матеріальних цінностей потрібно створити зміни до кошторису. Створення змін до кошторису проводиться в системі Фінансове планування й аналіз у модулі Кошторис та план асигнувань.
Детальний порядок створення змін до кошторису розглянуто у окремій нотатці.
Формування документу з оприбуткування безоплатно отриманих матеріальних цінностей
Для оприбуткування безоплатно отриманих необоротних активів формується документ Надходження ОЗ у системі Облік основних засобів у модулі Документи руху ОЗ.
Детальний порядок формування документу безоплатно отриманих основних засобів розглянуто у окремій нотатці.
На підставі формування господарських операцій у модулі Головний журнал відобразяться оприбуткування безоплатно отриманих основних засобів, а також дохід та касові видатки.
На основі створеного документу з оприбуткування безоплатно отриманих основних засобів формується Довідка про надходження у натуральній формі.
Формування Довідки про надходження у натуральній формі
Для формування Довідки про надходження у натуральній формі потрібно вибрати систему Бухгалтерський та податковий облік та перейти у модуль Регламентована звітність.
- .
Детальний порядок формування форм регламентованої звітності розглянуто у окремій нотатці.
Обрати у полі Розділи шаблонів пункт Місячна бухгалтерська звітність бюджет.
Обрати користувацький шаблон, який налаштований на ваше підприємство.
У правій частині вікна Регламентована звітність по клавіші Ins створити Розрахунок з Типом розрахунку – Первинний розрахунок.
По пункту меню Звіт/Формування звіту обрати звітну форму. Заповнити параметри звіту, вказавши номер та дату довідки, обравши необхідний рахунок. Для вивантаження довідки у формат DBF-файлу зазначити шлях до необхідного каталогу.
- Орган Державної казначейської служби України на підставі наданої Довідки про надходження у натуральній формі відображає дохід та касові видатки від безоплатного надходження активів у виписці банку.
Детальний порядок формування банківської виписки розглянуто в окремій нотатці.
- У полі Призначення клавішею F3 обрати необхідну підставу з
довідника Підстави. Банк та натиснути кнопку Обрати:
- при формуванні операції Надходження – Надходження ТМЦ у натуральній формі;
- при формуванні операції Платіж – Видатки у натуральній формі.
У бюджетній звітності доходи від безоплатно отриманих активів відображаються у Звіті про надходження і використання коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень (форми № 4-2д, № 4-2м) за кодом рядка 020 «Від отриманих благодійних внесків, грантів та дарунків». Доходи від оприбуткування лишків та матеріальних цінностей, вилучених у результаті ліквідації необоротних активів, слід показувати у формах № 4-1д, № 4-1м «Звіт про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги».
У фінансовій звітності доходи від безоплатно отриманих активів, робіт (послуг) відображаються у статті «Інші доходи від необмінних операцій» у рядку 2130 Звіту про фінансовий результат (форма № 2-дс). Доходи від оприбуткування активів, раніше не врахованих на балансі, також потрібно відображаються у формі № 2-дс у рядку 2030 «Доходи від продажу активів».