Створення заявки на закупівлю
Для створення заявок на проведення закупівель у системі Логістика / Облік закупок / Планування закупівель призначений модуль Заявки на закупівлю. Порядок проведення налаштувань для створення Заявок на закупівлі розглядається в окремому файлі Проведення налаштувань для роботи у підсистемі Планування закупівель.
В модулі Заявки на закупівлю також можна провести за необхідності певні налаштування користувача по пункту меню Сервіс / Налаштування.
.png)
У вікні Налаштування користувача налаштовуються Значення за замовчування: Закупівельна організація і Склад. Дані поля заповнюються з відповідних довідників. Дані поля заповнюються, якщо зазначені дані використовується в переважній більшості документів.
.png)
Можна налаштувати щось одне: або Закупівельну організацію або Склад, в залежності від необхідності. Наприклад, на підприємстві всі придбані ТМЦ спочатку оприбутковуються на один склад, а далі вже передаються на інші склади, тоді доцільно зазначити в налаштуваннях користувача найменування цього складу без зазначення закупівельної організації.
Для створення заявки на закупівлю у вікні Реєстру закупівель в полі Журнал обрати зі списку необхідний, наприклад Документи без журналу.
.png)
По пункту меню Реєстр / Створити сформувати нову Заявку на закупівлю.
.png)
Дані в заявці розділені на три закладки: Документ, Специфікація, Вкладення.
.png)
На закладці Документ заповнити наступні реквізити:
.png)
- в полі Номер / ВнНомер проставляємо необхідний номер вручну, якщо не налаштована автонумерація;
- в полі Від дата зазначається автоматично поточною, але можна змінити вручну;
- Журнал зазначається автоматично;
- Закупівельну організацію обираємо з відповідного довідника. При налаштованій по замовчанню - поле містить таку організацію, з можливістю змін;
- поле Підстава на даний час має тільки варіант Без підстави, тому зазначається автоматично. В розробці знаходяться таки варіанти підстави: Відсутня, Замовлення на постачання, Замовлення на відпуск, Договір, Виробниче замовлення. Відповідно поля 6 і 7 є на даний час неактивними;
- Підрозділ - обрати з Довідника підрозділів відповідний підрозділ, для якого буде проводитись закупівля матеріалів;
- Склад обрати з Довідника місць зберігання;
- Центр відповідальності обрати за необхідності (при веденні обліку за центрами відповідальності);
- Прайс-лист обрати з Довідника прайс-листів за необхідності;
- частина заявки План потреби: №, Дата, Статус відображаються автоматично після включення Заявки в План закупівель (опрацювання заявки в модулі План закупівель), коли заявка набуває статусу Включена до плану;
- поле Коментар заповнити за необхідності;
- Статус заявки автоматично на момент створення зазначається Чернетка;
- в полі Дата потреби зазначити дату, на яку необхідно виконати заявку;
- поля Суми: План і Факт - в полі План буде відображатись сума з відповідного поля Сума закладки Специфікація, а в полі Факт - сума з поля Сума оприбуткування закладки Специфікація.
Далі заповнити закладку Специфікація.
.png)
По пункту меню Документ / Створити викликається вікно Модифікація рядка документа, де зазначаємо кількість ТМЦ для закупівлі і ціну. Натиснути кнопку ОК.
.png)
Після закриття вікна Модифікація рядка документа на закладці Специфікація відображається інформація про потребу у закупівлі певного виду ТМЦ.
.png)
На даній закладці можна переглянути залишки по кожній номенклатурі. По пункту меню Вид / Перегляд залишків за атрибутами або Вид / Перегляд залишків відкривається вікно Залишки по складах, де у кількісному виразі відображено залишки ТМЦ, резерв і вільна кількість.
.png)
.png)
На закладці Вкладення можна прикріпити документ будь-якого формату, наприклад скановану копію договору, сертифікат, рахунок тощо. По пункту меню Документ / Створити відкривається вікно Додати файл вкладення, де зазначаємо Найменування файлу і в полі Файл вкладення зазначаємо шлях до файлу. Натиснути кнопку ОК. Прикладений файл на закладці Вкладення можна переглянути в будь-який час.
.png)
Після заповнення всіх необхідних даних на закладці Документ змінюємо статус заявки Чернетка на статус На затвердженні.
.png)
При налаштованій системі Документообіг та управління процесами по пункту меню Документ / Відправити по маршруту документ може бути відправлений на опрацювання.
.png)
Зберегти заявку в Реєстрі заявок на закупівлю. Створена заявка буде відображена наступним чином (пункт меню Вид / За документами):
початок реєстру
.png)
продовження реєстру
.png)
По пункту меню Вид / За специфікацією реєстр буде мати наступний вигляд.
.png)
.png)
Для включення заявки до Плану закупівель необхідно затвердити таку заявку. Відмітити в реєстрі заявки, що належать до затвердження. По пункту меню Реєстр / Групова зміна статусу відкривається вікно Оберіть новий статус і обрати статус Затверджена. Натиснути кнопку ОК.
.png)
.png)
Отримуємо системне повідомлення Протокол роботи. Натиснути кнопку ОК.
.png)
В реєстрі документів відображається вже затверджена заявка на закупівлю. Зміна статусу документа можлива лише в реєстрі Вид за документами.
.png)
Далі переходимо до формування плану закупівель.