Створення податкової накладної на продаж у ручному режимі

Створення податкової накладної на продаж у ручному режимі проводиться у системі Бухгалтерський та податковий облік / Книга покупок/продажів в модулі Податкові накладні на продаж.

В даному модулі у реєстрі документів Податкові накладні на продаж по пункту меню Реєстр/Створити або по клавіші Ins відкривається перелік режимів створення податкової накладної, що відповідає проведеній операції:

  • по стандартному відвантаженню (оплаті) товарів;
  • на товари, звільнені від ПДВ;
  • на товари, що не обкладаються ПДВ;
  • по експортному постачанню товарів.

Обрати необхідне зі списку і відкриється вікно Податкова накладна відповідного режиму створення. Форма документа містить такі закладки:

  • Розрахунок;
  • Специфікація;
  • Коригування.

Для документу Податкова накладна на товари, що не оподатковуються ПДВ додатково є закладка Імпорт.

Закладка Поля користувача з'являється, якщо створені відповідні поля.

Заголовна частина. Заповнення заголовної частини, тобто основних даних податкової накладної. Для заповнення заголовної частини необхідно виконати наступні дії:

  • 1 - Номер документу складається з двох частин – внутрішнього реєстраційного номера і додаткового зовнішнього значення номера. Реєстраційний номер заповнюється автоматично відповідно до встановлених правил автонумерації.
  • 2 - Дата виписки податкової накладної за замовчуванням встановлюється поточною датою, яку, при необхідності, можна змінити.
  • 3 - Датою реєстрації податкової накладної є реєстрація в книзі продажу.
  • 4 - Покупець обирається по клавіші F3 з довідника контрагентів. При проведенні накладної дані контрагента доступні для редагування.

5 - Підстава обирається по клавіші F3 з переліку документів-підстав: рахунок, рахунок-накладна, договір або операція.

6 - в поле (номер), після обрання підстави автоматично зазначається номер документа. Дане поле використовуються при роботі з урахуванням першої події для відстеження відвантажень і оплат у межах цього документа-підстави. У картотеках податкового кредиту/зобов'язання поточне сальдо рахується по документу-підставі.

7 – поле від (дата документу-підстави) заповнюється автоматично після обрання такого документу.

8 - Форма розрахунків по клавіші F3 вибирається з довідника, сформованого в модулі Налаштування.

9 - ІПН – індивідуальний податковий номер підприємства вводиться автоматично при обранні Покупця.

10 - Вид договору обирається по клавіші F3 з довідника видів договорів.

11 - Сальдо обчислюється автоматично і відображає поточне сальдо розрахунків з даними покупцем.

12 - Податкова модель по клавіші F3 вибирається відповідно до встановлених податкових моделей з довідників залежно від документа-підстави.

13 - СРП ПДВ (свідоцтво реєстрації платника ПДВ) підтягується з картки контрагента.

14 - Поле Код зобов'язання (податкове зобов’язання) використовується при роботі з M.E.doc. По клавіші F3 обирається з довідника Податкові зобов’язання.

15 - Тип документу за замовчанням стоїть тип ПН (податкова накладна), за потреби можна вибрати по клавіші F3 інший тип зі списку. Це поле передається в колонку Вид документа реєстру виданих та отриманих податкових накладних. Додаткове поле праворуч містить перелік пояснень щодо складання податкової накладної (заповнюється при необхідності).

16 - Підстава (без ПДВ) – це поле для посилання на законодавство зі звільнення від ПДВ.

17 – поле Номер реєстрації відображає номер податкового документа в книзі закупок/продажів. У полі Номер реєстрації після косої лінії проставляється код діяльності і номер філії. Дата дорівнює даті в полі Дата реєстрації, за потреби редагується.

18 - При увімкненні параметра Зведена обирається значення зі списку:

  • Нарахування податкових зобов’язань відповідно до пункту 198.5 статті ПКУ;
  • Нарахування податкових зобов’язань відповідно до пункту 199.1 статті ПКУ;
  • Складання зведених ПН, згідно пункту 15 Порядку;
  • Складання зведених ПН, згідно пункту 19 Порядку.

Закладка Розрахунок. На закладці Розрахунок відображаються документи оплати або відвантаження, за якими формується податкова накладна.

При формуванні податкових накладних з документів відвантаження (оплати) такі документи на закладці Розрахунок з'являються автоматично залежно від того, з якого документа формувалася податкова накладна.

Ручне формування податкової накладної дозволяє вибирати документи відвантаження (оплати) по даному покупцю та вибирати специфікацію з обраного документа.

Для додавання документів відвантаження (оплати) по клавіші Ins або через меню Документ/Створити на закладці Розрахунок відкривається список, з якого обираємо необхідне: додати відвантаження або додати оплату.

Після обрання відкривається вікно Видаткові товарні документи або Вибір оплати в залежності від обраної операції.

У вікні вибирається і відзначається необхідний документ (декілька документів) та проводиться його додавання в податкову накладну.

Закладка Специфікація. Розділ Специфікація містить товарні позиції накладної. Такі позиції з’являються там після додавання операції відвантаження на закладці Розрахунок. Також позиції Специфікації можуть бути введені по клавіші Ins з номенклатурного довідника.

При взаємозв'язку податкової накладної з документом оплати виконується рознесення призначення грошової операції в коментарі до рядка специфікації податкової накладної. Для такого рознесення стають на рядок специфікації і відзначають рознесення, обирається пункт меню Документ/Рознести призначення оплати або комбінації клавіш Ctrl+F, де у вікні Вибір документа оплати по клавіші F3 обрати документ зі списку. Призначення документа оплати копіюється в коментар до обраного рядка специфікації.

Виконується розрахунок податкової накладної за різницею між сумою операції Виписка банку і рознесеною сумою в цій же виписці.

Закладка Коригування. Дана закладка несе інформативні відомості про проведені коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної.

Формування бухгалтерських проводок. Для формування бухгалтерських проводок необхідно зробити наступні дії:
  • На панелі інструментів обрати іконку ДТ/КТ синього кольору.

  • У вікні Введення/Модифікація проводок по документу у полі Типова операція обирається зі списку операцій необхідна типова операція, а саме Податкові зобов’язання з ПДВ.

  • Обрати на панелі інструментів іконку ДТ/КТ зеленого кольору.

  • Провести операцію в зведений реєстр документів по кнопці ОК у вікні Проводка операцій.

У реєстрі документів Податкові накладні на покупку сформований та проведений документ відображається жирним шрифтом зі станом Ж (знаходиться в головному журналі).

Для реєстрації податкової накладної у Журналі купівель необхідно відмітити потрібну податкову накладну та зареєструвати документ по пункту меню Реєстр/Запис в журнал купівель (продажів).

Після запису документ отримує стан КЖ (проведений у журнал купівель).

Друк документу. Для виведення документу на друк необхідно у середині документу Податкова накладна на продаж по пункту меню Документ/Друк обрати необхідний звіт та задати відповідні параметри для формування.

Для друку у вікні сформованого звіту переходимо по меню Файл/Друк.

podatky