Створення документу Рахунок до сплати за імпортними контрактами

При проведенні закупівлі ТМЦ, отриманні робіт та послуг у іноземних постачальників за умови попередньої оплати необхідно створити документ Рахунок до сплати в іноземній валюті.

Створення документу Рахунок до сплати в іноземній валюті здійснюється в системі Логістика/Облік закупок у модулі Рахунки до сплати.

У вікні Рахунки до сплати у полі Журнал: по клавіші F3обрати необхідний налаштований журнал або Документи без журналу, у нашому випадку – Рахунки до оплати в інвалюті. Детальний порядок налаштування журналів розглянуто в окремій користувацькій нотатці Створення журналу при закупках.

Для формування рахунків до оплати в іноземній валюті встановити курсор в табличній частині вікна та по пункту меню Реєстр/Створити або по клавіші Ins або по піктограмі відкрити вікно – Рахунок до сплати.

Заповнення реквізитів документу

У вікні Рахунок до сплати на вкладці Реквізити заповнити реквізити документу:

Примітка:
Поля бірюзового кольору обов’язкові для заповнення.

  • у полі Рахунок №: – у першому полі автоматично встановлюється номер рахунку (при налаштованій автонумерації в модулі Налаштування) або зазначити в ручному режимі. У другому полі зазначається вхідний номер документу постачальника;
  • у полі від: – автоматично зазначається поточна дата, при необхідності дату можна змінити вручну або по клавіші F3 задати з Календаря;
  • поле Журнал: – автоматично зазначається обраний журнал у полі Журнал: реєстру;

  • у полі Постачальник: – по клавіші F3 з Довідника контрагентів обрати постачальника, після цього при наявності залишків поля Сальдо розрах.: та Сальдо за договором: – заповнюються автоматично.

При налаштуванні усіх реквізитів постачальника у Довіднику контрагентів поля Адреса:, Розр. рах.: та Банк: заповнюються автоматично;

  • у полі Центр відп.:– при веденні обліку в розрізі центрів відповідальності по клавіші F3 з Довідника центрів відповідальності обрати необхідний центр відповідальності;
  • поля Покупець: та Адреса:– заповнюються автоматично;

  • у полі Розр. рах.: – по клавіші F3 з Довідника банківських рахунків підприємства обрати валютний рахунок з якого будуть проведено платіж, після чого автоматично заповниться інформація у полі Банк:;

  • у полі Умови розрах.: – по клавіші F3 із запропонованого списку обрати Попередня оплата або В кредит;
  • у полі Підстава: – по замовчанню автоматично проставляється – Відсутній. По клавіші F3 із запропонованого списку обрати необхідний вид документу-підстави, у нашому випадку – Договір.
Примітка:
При виборі документа-підстави специфікація заповнюється автоматично відповідно до специфікації підстави. При відсутності підстави, в полі Разом до сплати: вручну вноситься сума, а на вкладці Специфікація створюється порожній рахунок.
  • у полі №: – договору по клавіші F3 із Довідника виконуваних договорів обрати необхідний договір та натиснути кнопку ОК;
  • Примітка:Для того щоб дані вкладки Специфікація підтяглися з документу–підстави необхідно встановити відмітку по пункту меню Вид/Вид операції у вікні Довідник виконуваних договорів (назва вікна може бути інша, в залежності від вибраного параметру в полі Підстава).

  • у полі Валюта: по клавіші F3 з довідника Вибір валюти і котирування обрати:
  • у полі Валюта: – із запропонованого списку необхідну валюту, у нашому випадку Долар США;

  • у полі Котирування: – із запропонованого списку необхідний курс, у нашому випадку Курс НБУ та натиснути кнопку ОК;

Примітка:
Після заповнення поля Валюта: у полі Сальдо розрах.: автоматично здійсниться перерахунок залишку з національної валюти в іноземну.
  • у поліКурс: – автоматично встановлюється курс НБУ на дату формування документу;
  • поле Разом до сплати:– заповнюється автоматично після заповнення вкладки Специфікація;
  • параметр Вкл. вартість тари в суму до сплати – при включеній позначці для даного документа вартість зворотної тари включається в суму до сплати;
  • у полі Аванс: – у першому полі вручну заповнити відсоток попередньої оплати відповідно договору, у другому полі сума авансу розраховується автоматично після заповнення вкладки Специфікація;
  • у полі Термін оплати: – вручну вказати кількість днів;
  • у полі днів:– автоматично розраховується дата кінцевого терміну оплати;
    • при включеній позначці параметру Реєстрація в книзі з дати початку амортизації дозволяє ведення обліку з дати початку амортизації, що вказується в полі Дата початку амортизації;
  • у полі Коментар:– при необхідності вказати коментар в довільній формі.

Формування Специфікації документу

На вкладці Специфікація у полі Податки: – по клавіші F3 із запропонованого списку обрати необхідну податкову модель, у нашому випадку – Без ПДВ. За замовчуванням для розрахунку податків у документі встановлюється податкова модель відповідно до налаштування параметра Податкова модель.

Створення специфікації документа може виконуватись двома способами:

  • перший – по пункту меню Документ/Створити або по клавіші Ins або по піктограмі ;
  • другий – через довідники в меню Правка:
  • для ТМЦ – довідник ТМЦ (викликається по пункту меню Правка/Викликати довідник ТМЦ, або клавішею F3 або по піктограмі );
  • для послуг – довідник послуг (викликається по пункту меню Правка/Викликати довідник послуг, або клавішею Alt + F3 або по піктограмі ).

Для створення специфікації першим способом необхідно встановити курсор у табличне поле та по пункту меню Документ/Створити або по клавіші Ins або по піктограмі відкрити вікно – Модифікація рядка документа.

У вікні Модифікація рядка документа у полі Артикул:– по клавіші F3 відкрити вікноВибір номенклатурних позицій.

Для зручності вибору номенклатури у вікні Вибір номенклатурних позицій по пункту меню Вид/Поточне представлення із запропонованого списку обрати необхідний вибір номенклатури, у нашому випадку – Групування по групах або комбінація клавіш Alt+2.

У обраній групі обрати необхідну номенклатурну позицію та натиснути клавішу Enter, після чого відкриється вікно Модифікація рядка документа.

У вікні Модифікація рядка документа заповнити поля:

  • у полі Кількість – вказати кількість ТМЦ;
  • у полі Ціна – вказати ціну в іноземній валюті;
  • поля Сума та Сума до сплати – розраховуються автоматично у іноземній валюті;
  • у поліСума в нац. валюті– розраховуються автоматично у національній валюті;
  • у полі Податок на додану вартість –автоматично розраховується сума ПДВ за моделлю, зазначеною в полі Податки вкладки Специфікація.Ставки й суми податків змінюються вручну;
  • у полі Коментар – при необхідності вказати коментар в довільній формі;
  • натиснути кнопку ОК.

Створена позиція відобразиться в табличній частині вкладки Специфікація.

Для збереження внесених даних у документ натиснути іконку або клавішу F2.

Після формування специфікації на вкладці Реквізити у полі Разом до сплати: –автоматично відобразиться сума у іноземній валюті.

Вкладка Розрахунки заповнюється автоматично після створення документів оплати і реалізації товарів, робіт, послуг.

Документ внесено у реєстр Рахунків до сплати.