Створення юридичних зобов'язань

На вкладці Реєстр зобов’язань (пункт меню Вид / Основний вид або комбінація клавіш Alt + 1) за допомогою клавіші Ins (по пункту меню Реєстр / Створити або за допомогою іконки на панелі інструментів – ) створюється новий Реєстр зобов’язань на день. Після внесення Дати, Номера реєстру за допомогою Enter (по пункту меню Реєстр / Відкрити, подвійним натисканням лівої клавіші миші по запису в реєстрі або за допомогою іконки на панелі інструментів – ) проводиться відкриття реєстру. На одну дату можна створити кілька реєстрів (аркушів) юридичних зобов’язань. Контролюється унікальність пари (Дата, Номер реєстру) в розрізі розрахункового рахунку і періоду.

У кожному реєстрі виконується автонарощування номера (починаючи з одиниці в кожному новому реєстрі). За потреби, номер шифру КЕКВ можна змінити. При створенні нового Юридичного зобов’язання за допомогою клавіші Ins (по пункту меню Реєстр / Створити або за допомогою іконки на панелі інструментів –) відкривається вікно і заповнюються такі поля:

  • Дата/№ реєстру зобов’язань. Поле у документі юридичного зобов'язання вміщує до 30 символів;
  • Документ – вибір документу зі списку по клавіші F3 (по пункту меню Правка / Виклик довідника чи шляхом натискання на кнопку зі стрілкою ()): Договір (ручний), Акт приймання робіт, Кошторис, Рахунок-накладна, Договір, Рахунок. При включенні договору до Реєстру зобов’язань є можливість вибору: створювати запис з будь-якої операції договору або для всього договору в цілому;
  • Номер – обирається документ з реєстру або вводиться вручну для типу Договору (ручний);
  • документ від – автоматично підставляється після вибору номера документа або вводиться вручну для типу Договір (ручний);
  • Контрагент – автоматично підставляється після вибору номера документа або обирається з довідника Контрагентів;
  • Код ЄДРПОУ – автоматично підставляється після заповнення поля Контрагент;
  • Сума – автоматично підставляється після вибору номера документа або вводиться вручну для типу Договір (ручний);
  • Термін дії договору з … по … – вводиться дати. Поля заповнюються за замовчуванням, після вибору документа, з можливістю редагування вручну. За замовчуванням поля заповнюються таким чином:
    • для типу документа – договір: поле Термін дії з… заповнюється датою початку дії договору, якщо вона потрапляє в рік зобов’язання, інакше датою початку року зобов’язання; а поле Термін дії по… заповнюється датою закінчення дії договору, якщо вона потрапляє в рік зобов’язання, інакше датою кінця року зобов’язання;
    • для типу документа – рахунок: поле Термін дії з… заповнюється датою зобов’язання; поле Термін дії по… заповнюється датою зобов’язання+кількість днів в налаштуванні (у правому верхньому куті поле Примітка (дата) / Термін дії по); Значення полів Термін дії з… і Термін дії по… виводяться в друкованій формі – звіт Реєстр зобов’язань з експортом в *.dbf;
  • Предмет зобов’язання – заповнюється користувачем вручну, інформаційне поле;
  • відмічається параметр Використовується процедура закупівель, якщо зобов’язання стосуються закупівель. При включеному параметрі заповнюється полеКод закупки;
  • якщо фінансове зобов’язання прийняте казначейством, тоді ставиться відмітка Прийнято казначейством;
  • Поле Інші істотні умови – заповнюються користувачем.

Після заповнення шапки заповнюється таблична частина (нижня частина вікна Юридичне зобов’язання по рахунку), яка містить вкладки: Розноска по статтям, Фінансові зобов’язання, Розноска по аналітичній картотеці, Вкладення.

На вкладці Розноска по статтям здійснюється рознесення по КЕКВ, які заповнюються за видатковими й загальним групам довідника статей РГК. У вікні Розноска по статтям заповнюються поля: Номер, КЕКВ, Сума, Передплата, виконується вибір КЕКВ по клавіші F3 або шляхом натискання на кнопку зі стрілкою () в полі КЕКВ. Після чого в документ заноситься сума по КЕКВ, а в рознесення за шифрами платежу – по кожному КЕКВ окремо. Поля Оплата, Залишок заповнюються автоматично.

Примітка: Юридичне зобов’язання в реєстрі доступно для редагування до створення першого фінансового зобов’язання.

Встановивши курсор на юридичне зобов’язання, по пункту меню Реєстр / Перенести на дату (комбінація клавіш Shift + Ins) можна перенести зобов’язання (разом зі прив’язаними до нього фін. зобов’язаннями й платіжними дорученнями) у реєстр з іншою датою або номером.

Мал. 1. Створення юридичних зобов’язань

Створення юридичних зобов’язань

У вікні Юридичне зобов’язання по рахунку, по пункту меню Сервіс / Налаштування встановлюється параметр Створення фінансових зобов’язань з аналітикою (локальне):

  • На суму залишків;
  • З нульовою аналітикою.

Дане налаштування діє тільки в межах поточного юридичного зобов’язання, на час його редагування, для зручності роботи з аналітикою.