Акт взаємозаліку
Документ Акт взаємозаліку використовується в наступних випадках:
- перерозподіл заборгованості з одного контрагента на іншого;
- погашення заборгованості по одному документу коштом іншого.
Для створення документа Акт взаємозаліку в Типі документа вибирається Акт взаємозаліку, по пункту меню Реєстр / Створити (по клавіші Ins або за допомогою іконки на панелі інструментів – ) створюється документ.
Заповнюються поля даних документу Акт взаємозаліку:
- Дата – за замовчуванням в полі підставляється поточна дата, при необхідності вона змінюється;
- ЦВ – значення центра відповідальності вибирається по клавіші F3 (по пункту меню Правка / Виклик довідника чи шляхом натискання на кнопку зі стрілкою ()) з довідника;
- Номер – заповнюється користувачем вручну або автоматично відповідно до налаштування нумерації даного виду документа;
- Дебітор – по клавіші F3 (по пункту меню Правка / Виклик довідника чи шляхом натискання на кнопку зі стрілкою ()) обирається з Довідника контрагентів;
- Кредитор – по клавіші F3 (по пункту меню Правка / Виклик довідника чи шляхом натискання на кнопку зі стрілкою ()) обирається з Довідника контрагентів. Можливий вибір одного контрагента дебітором і кредитором;
- Валюта – заповнюється за замовчуванням основною валютою обліку. Для зміни значення, валюта вибирається з довідника валют. Одночасно вибирається тип курсу валюти;
- Сума – вводиться сума документу;
- Призначення – вводиться довільний текст або по клавіші F3 (чи по пункту меню Правка / Виклик довідника) вибирається з довідника Призначення. Акти взаємозаліків;
- параметр Не враховувати в картотеці взаєморозрахунків – відмітка вказує на необхідність врахування або неврахування в картотеці взаєморозрахунків, якщо відмічена – то акт не враховується в картотеці взаєморозрахунків.
Під час реєстрації Акту взаємозаліку виконуються необхідні позначки в розрахункових документах про проведення Акту взаємозаліку. Для цього:
- у таблиці розрахунків (нижня частина вікна акту) на вкладці Документи дебітора по клавіші Ins (по пункту меню Реєстр / Створити або за допомогою іконки на панелі інструментів – ) і викликається вікно Рознесення суми платежу;
- У полі Документ по клавіші F3 або шляхом натискання на кнопку зі стрілкою () обирається тип розрахункового документа із запропонованого списку (доступні варіанти: Рахунок, Рахунок-накладна, Договір, Звіт консигнатора, Путівка, Акт виконаних робіт);
- у полі Номер документа з реєстру неоплачених документів. У Акт взаємозаліку переносяться номер і дата обраного документа, а також залишок по документу до оплати;
- сума оплати по даному документу. Введена сума переноситься в картотеку взаємозаліків.
Аналогічно заповнюється вкладка Документи кредитора.
По пункту меню Сервіс / Налаштування при створенні Акту взаємозаліку налаштовуються журнали документів: журнал податкового документа, рахунків, рахунків-накладних, звітів консигнатора; вид договорів та журнали; операції рознесення сум по даті документу або терміну платежу; налаштування документу-підстави (доступні варіанти: рахунок, рахунок-накладна, договір, звіт консигнатора).
Згідно з позицією меню Реєстр / Перемісити в журнал або комбінація клавіш Shift + Ins виконується переміщення документів Картка інвентаризації та Акт взаємозаліків з журналу в журнал.
Переглянути ланцюжок документів можна за допомогою пункту меню Правка / Документообіг (комбінація клавіш Alt + Z чи за допомогою іконки на панелі інструментів – ).
До створених документів в модулі Документи інвентаризації розрахунків файли прикріпляються по пункту Правка / Прикріпити вкладення або за допомогою іконки на панелі інструментів – , вказується Найменування файлу, вказується шлях до файлу у полі Файл вкладення і обирається Тип вкладення по клавіші F3 або шляхом натискання на кнопку зі стрілкою () з довідника типів вкладень.