Процес обліку виробництва

Сам процес обліку виробництва в системі залежить від його особливостей організації, величини, наявності підрозділів, використання підсистеми Планування виробництва, використання різних документів тощо. Залежно від організації виробничого процесу можна використовувати чи не використовувати окремі модулі. Сам процес обліку виробництва в системі Облік виробництва можна поділити на чотири етапи:

  • 1 етап. Планування виробництва;
  • 2 етап. Формування виробничого замовлення та лімітно-забірної картки;
  • 3 етап. Формування наряд-завдання виробництву і документів на його основі;
  • 4 етап. Формування звіту виробництва та похідних від нього документів.

Далі розглядається послідовність дій на кожному етапі.

1 етап. Планування виробництва.

У системі Облік виробництва/ Планування виробництва в модулі Зведений план виробництва відбувається автоматичне формування документів з планування виробництва на основі замовлень покупців, що сформовані у Журналі замовлень, зокрема:

  • Зведеного плану;
  • Вторинних планів:
    • Календарного плану–графіку виробництва;
    • Плану виробництва по підрозділах;
    • Плану потреби матеріалів.

Створення вищезазначених планових документів розглядається в нотатках за посиланнями:

Плани;

Формування Рахунку-накладної на продаж на основі плану виробництва та замовлення на відпуск.

На закладці План потреби в матеріалах, на основі Зведеного плану, відображається інформація про потребу матеріалів:

  • в цілому;
  • потребу по підрозділах;
  • дефіцит матеріалів.

На основі Плану потреби в матеріалах є можливість формування лімітно-забірних карт в автоматичному режимі (див. нотатки Налаштування планування ресурсів, Налаштування планування виробництва).

На основі Плану виробництва по підрозділах можливо сформувати Виробниче завдання, Наряд-завдання на дату, Наряд-завдання. При формуванні наряд-завдання виробництву в автоматичному режимі є можливість сформувати акт виконаних робіт (АВР).
Порядок формування вищезгаданих документів розглядається в нотатках за посиланнями:

Формування завдання виробництву на основі Плану виробництва по підрозділам;

Автоматичне формування наряд-завдання і АВР на основі Плану виробництва по підрозділах.

2 етап. Формування виробничого замовлення та лімітно-забірної картки.

У системі Облік виробництва/ Конфігурація виробництва у модулі Виробничі замовлення сформувати виробничі замовлення (див. нотатки):

Виробничі замовлення;

Формування виробничого замовлення на основі замовлення покупця;

Формування виробничого замовлення за договором.

На основі Виробничого замовлення можливо сформувати лімітно-забірні карти в автоматичному режимі (див. нотатку Формування лімітно-забірної картки на основі виробничого замовлення). Також на основі виробничого замовлення в автоматичному режимі є можливість сформувати Наряд-завдання (див. нотатку):

Формування наряд-завдання виробництву;

Автоматичне формування наряд-завдання і АВР на основі Плану виробництва по підрозділах.

У системі Облік виробництва/Керування цехом у модулі Завдання виробництву в автоматичному режимі формується інформація на підставі Плану виробництва по підрозділах про плановий випуск продукції за кожним підрозділом (для формування звіту виробництва) (див. нотатку Завдання виробництву).

3 етап. Формування наряд-завдання виробництву і документів на його основі.

У системі Облік виробництва/Керування цехом у модулі Наряд-завдання сформувати наряд-завдання виробництву чи провести його дооформлення (див. нотатки):

Формування наряд-завдання виробництву;

Автоматичне формування наряд-завдання і АВР на основі Плану виробництва по підрозділах.

Також при необхідності можна сформувати Акт на виробничий брак (див. нотатку Формування Акту на виробничий брак у Наряд-завданні виробництву).

У системі Облік виробництва/Керування цехом у модулі Приймально-здавальні накладні провести дооформлення автоматично сформованих накладних (див. нотатки):

Формування документів по операціях з готовою продукцією;

Приймально-здавальні накладні.

4 етап. Формування звіту виробництва та похідних документів.

У системі Облік виробництва/Керування цехом у модулі Звіт виробництва сформувати звіт за певний період та похідні документи до нього. На основі Звіту виробництва в автоматичному режимі формується ряд документів:

  • Приймально-здавальна накладна;
  • Акт на виробничий брак;
  • Накладна на повернення відходів;
  • Вимога на видачу матеріалів;
  • Виробничий наряд.

Порядок формування вищезгаданих документів розглядається в окремих нотатках за посиланнями:

Звіт виробництва;

Формування документів на основі звіту виробництва;

Формування вимоги-накладної на відпуск матеріалів на виробництві;

Наряди на оплату праці.