Виробничі замовлення
Модуль Виробничі замовлення вирішує проблему обліку та калькуляції одиничного (позамовного) виробництва. У модулі виконується ведення обліку і калькулювання продукції на основі врахування витрат по кожному індивідуальному виробу (окремої партії виробів), де об'єктом обліку є окреме замовлення на виготовлення одного виробу (партії виробів).
Робота з модулем Виробничі замовлення можлива через тонкий та веб-клієнт.
Виробниче замовлення відкривається на підставі замовлення клієнта або договору. Кожному виробничому замовленню привласнюється свій код (номер), який вказується у всіх документах, пов'язаних з виконанням робіт і використанням ресурсів.
Виробниче замовлення в Комплексі формується:
- на підставі документа-замовлення (система Логістика / Облік збуту / Журнал замовлень на відпуск, у замовленні на відпуск продукції використовується пункт меню Документ / Відкрити виробниче замовлення);
- безпосередньо в реєстрі модуля Виробничі замовлення, цей процес описаний у п. Створення виробничого замовлення.
Виробничі замовлення у модулі мають такі статуси:
- Чернетка – використовується для виробничих замовлень на стадії їх підготовки, планування та оформлення завдання виробництву;
- Виконується – застосовується для виробничих замовлень, для яких затверджене виробниче завдання та передане (виконується) у виробничі підрозділи;
- Закрито – привласнюється виробничим замовленням, виробниче завдання за якими виконано, продукція – виготовлена.
У разі потреби, користувач може виконати групову зміну статусу документів у модулі Виробничі замовлення, для цього обираються в реєстрі необхідні записи (проставляються відмітки ) та, по пункту меню Реєстр / Змінити статус (комбінація клавіш Alt + S), викликається вікно Статус замовлення, в якому обирається новий статус. При цьому, варто дотримуватись таких правил:
- статус Чернетка змінюється тільки на Виконується;
- Виконується може змінюватись на всі інші статуси;
- переведення документу в статус Закритоможливе тільки зі статусу Виконується.
У модулі Виробничі замовлення над записами реєстру виконуються наступні дії:
- створення – по пункту меню Реєстр / Створити (клавіша Ins або за допомогою іконки на панелі інструментів – );
- редагування – по пункту меню Реєстр / Змінити (клавіша F4 або за допомогою іконки на панелі інструментів – );
- перегляд – по пункту меню Реєстр / Відкрити (клавіша Enter або за допомогою іконки на панелі інструментів – );
- копіювання – по пункту меню Реєстр / Копіювати (клавіша F5 або за допомогою іконки на панелі інструментів – );
- оновлення – по пункту меню Реєстр / Оновити (комбінація клавіш Ctrl + F2 або за допомогою іконки на панелі інструментів – );
- видалення – по пункту меню Реєстр / Видалити (клавіша F8 або за допомогою іконки на панелі інструментів – ).
Згідно з позицією меню Реєстр / Сформувати заявку на постачання (комбінація клавіш Ctrl + G) виконується формування заявки на постачання.
По пункту меню Реєстр / Перемістити в журнал (комбінація клавіш Shift + Ins) виконується перенесення документу в інший журнал.
Комплекс підтримує контекстний пошук, в залежності від поточного порядку сортування. Для швидкого пошуку на клавіатурі набираються початкові літери найменування номенклатури/артикулу, і Комплекс встановлює курсор на першу позицію, що задовольняє даній умові. На обраної позиції, що з'явилася в картці введення кількості вказується необхідна кількість. Обрані позиції автоматично відзначаються і переносяться в документ.
Основні принципи роботи з реєстрами та документами в Комплексі, пошук, сортування та фільтрування даних в реєстрі описані в п. Пошук, сортування, фільтр в Комплексі.
У реєстрі виробничих замовлень можна переглянути повний ланцюжок документообігу по пункту меню Правка / Документообіг (комбінації клавіш Alt + Z або за допомогою іконки на панелі інструментів – ).
Для друку реєстру виробничих замовлень обираються необхідні документи (проставляються відмітки ) та, по пункту меню Реєстр / Друк (клавіша F9 або за допомогою іконки на панелі інструментів – ) відправляються на друк.