Штатний розпис на підставі діючого

Режим створення штатного розпису на підставі діючого передбачає формування проєкту документу, в основу якого взято діючий на поточний момент штатний розпис, включно із структурою підрозділів, працівниками та наявними вакансіями. Такий варіант створення зазвичай застосовується при невеликій кількості змін у новому штатному розписі.

Зважаючи на різні обставини, проєкт штатного розпису створений на підставі діючого, може потребувати внесення локальних змін на рівні:

  • структури коду та ієрархії підрозділів;
  • працівників та їх окладів;
  • вакансій тощо.

Створення та зміна записів проєкту штатного розпису, на вкладках вікна Штатний розпис № описана у пунктах:

У штатному розписі зі статусом Проєкт, що створений на підставі чинного штатного розкладу є можливість змінювати структуру, зменшуючи глибину ієрархії (кількість рівнів) підрозділів. Це виконується по пункту меню Реєстр / Визначення структури видів підрозділів. У випадку зменшення глибини ієрархії, наприклад з чотирьохрівневої (ХХ ХХ ХХ ХХ) до трирівневої (ХХ ХХ ХХ) Комплексом буде виконано контроль на наявність підрозділів тих рівнів, що видаляються та, у випадку наявності таких підрозділів, користувач буде повідомлений про це відповідним повідомленням (протоколом роботи).

Мал. 1. Вікно Протокол роботи при зміні структури підрозділів

Вікно Протокол роботи при зміні структури підрозділів

По натисканні кнопки ОК підрозділи будуть видалені, але користувач може скасувати дію зміни структури (кнопка Скасувати) і перевести підрозділи на інший рівень, якщо вони не повинні бути видалені.

Переведення підрозділів на інший рівень ієрархії виконується шляхом встановлення курсором відмітки () на потрібному підрозділі (у Навігаторі підрозділів) та редагування запису по пункту меню Реєстр / Змінити (клавіша F4 або за допомогою іконки на панелі інструментів – ).

Мал. 2. Вікно Протокол роботи при зміні структури підрозділів

Вікно Протокол роботи при зміні структури підрозділів

У вікні Редагування параметрів підрозділу у полі Батьківський підрозділ потрібно обрати той, що знаходиться на необхідному рівні ієрархії та якому буде підпорядковуватись поточний підрозділ (запис вибирається по клавіші F3 або шляхом натискання кнопки вибору () лівою клавішею миші). При потребі може бути відмічений параметр Лише з вакансіями.

У штатному розписі зі статусом Проєкт користувач може виконувати переміщення працівників між підрозділами. Для цього потрібно обрати (встановити відмітку ) необхідного працівника (наприклад, на вкладці Штатні позиції чи Працівники) та виконати переміщення по пункту меню Реєстр / Переміщення штатних позицій в підрозділ (комбінація клавіш Alt + P).

При необхідності зміни окладів працівників у проєкті штатного розкладу потрібно перейти на одну із вкладок проєкту штатного розпису, наприклад Штатні позиції, та використати пункт меню:

  • Реєстр / Зміна окладів ШП згідно довідника тарифних сіток – якщо на підприємстві застосовується даний довідник для нарахування заробітної плати. У вікні Зміна окладів штатних позицій відмічаються, за потреби, параметри: Перерахувати оклади згідно розрядів тарифних сіток, Провести зміни по працівниках на штатній позиції;
  • Реєстр / Зміна окладів ШП по введених параметрах – може використовуватись як для одиничної, так і для масової зміни окладів. У проєкті штатного розкладу виконується вибір штатної позиції на вкладці Штатні позиції та обирається відповідний пункт меню Реєстр / Зміна окладів ШП по введених параметрах. У вікні Змінити оклад штатної позиції:
    • вказується один із варіантів значень перемикача: Призначити оклад, Помножити на коефіцієнт, Додати суму;
    • вказується один із способів округлення перемикача Округлення: до цілих, до 2 знаків, до 4 знаків. Якщо не обраний параметр Округляти до цілих, то округлення суми виконується згідно з налаштуваннями (Оклад / Тариф: для окладу 2 знаки після коми, для Тарифу – 4). Округлення проводиться тільки окладів, при налаштованих в штатному розписі надбавок, такі надбавки розраховуються до копійок;
    • відмічається, за потреби, параметр Провести зміни по працівниках на штатній позиції.
  • Реєстр / Зміна надбавок штатних позицій – використовується при необхідності зміни надбавок працівників у проєкті штатного розкладу. У наслідок цього, відсотки та суми окладів штатних позицій будуть приведені у відповідність Довіднику відсотків нарахувань, а фонд оплати праці буде перераховано з урахуванням змін. У вікні Зміна відсотків/сум надбавок штатних позицій відмічається, за потреби, параметр Провести зміни по працівниках на штатній позиції.
Мал. 3. Зміна надбавок штатних позицій

Зміна надбавок штатних позицій

По пункту меню Реєстр / Розміщення працівників (комбінація клавіш Alt + R) виконується пошук працівників, які не розміщенні по штатних позиціях в проєкті штатного розпису та, у випадку, якщо таких не існує, Комплекс виведе відповідне інформаційне повідомлення. У випадку, якщо в проєкті документу знаходяться нерозміщенні працівники, у вікні Розставляння працівників зазначається відповідність підрозділів дійсного штатного розпису підрозділам проєкту.

Коли створюється проект штатного розкладу на підставі чинного штатного розкладу і протягом якогось часу в чинному штатному розкладі відбувалися зміни, які необхідно відобразити в проекті штатного розкладу, то для цього в проекті штатного розкладу необхідно використовувати пункт меню Реєстр / Актуалізація розстановки згідно з діючим ШР.