Розрахунок таблиці

Робота з розрахунковими таблицями в модулі Фінансові таблиці виконується у правій частині вікна реєстру фінансвоих таблиць.

Мал. 1. Властивості таблиці

Властивості таблиці

У вікні реєстру виконуються наступні дії:

  • у лівій частині екрану виділяється необхідний шаблон;
  • у правій частині реєстру по пункту меню Реєстр / Створити створюється розрахунок таблиці (клавіша Ins або за допомогою іконки на панелі інструментів – ) відкривається вікно Властивостей таблиці);
  • у вікні Властивості таблиці заповнюються налаштовані у шаблоні параметри формування таблиці, наприклад: Дата створення, Період, Номер за порядком та інші. Обирається статус таблиці (див. п. Фінансові таблиці). При необхідності вводиться довільний Коментар до таблиці у відповідному полі вікна. Натискається кнопка ОК (для збереження введених даних) або Скасувати (для відміни операції).

Запис про створену таблицю з'являється у правій частині вікна реєстру модуля.

Відкрити створену таблицю можна подвійним натисканням лівої клавіші миші по запису, або за допомогою клавіші Enter.

Усередині фінансової таблиці по пункту меню:

  • Реєстр / Проводки (комбінація клавіш Alt + E або допомогою іконки на панелі інструментів – ) відкривається вікно формування проводок;
  • Реєстр / Провести документ (комбінація клавіш Alt + P або допомогою іконки на панелі інструментів – ) виконується проведення таблиці в Головний журнал;
  • Реєстр / Відкликати документ (комбінації клавіш Alt + R або допомогою іконки на панелі інструментів – ) здійснюється відкликання таблиці.

Розрахунок показників таблиці виконується одним із способів:

Якщо формування таблиці, для якої налаштовані статті з аналітикою, відбувається шляхом створення (по пункту меню Реєстр / Створити (клавіша Ins або за допомогою іконки на панелі інструментів – )), то попередньо потрібно ввести список аналітичних карток. Для цього на рівні деталізації за аналітичними об'єктами по пункту меню Реєстр / Створити (клавіша Ins або за допомогою іконки на панелі інструментів – ) викликається вікно аналітичної картки, і заповнюються необхідні реквізити. Редагування картки здійснюється по пункту меню Реєстр / Змінити (клавіша F4 або за допомогою іконки на панелі інструментів – ).

Мал. 2. Властивості таблиці

Властивості таблиці

Існує механізм перерахунку таблиць за вибором користувача: при вході, створенні, модифікації, збереженні (в залежності від налаштувань, виконаних у шаблоні) (див. п. Створення програми розрахунку).

У розрахункових таблицях, згідно налаштувань відповідних шаблонів, показники можуть бути різних типів даних:

  • табличні показники, розташовані в колонках з типом даних Введення, доступні для редагування. Як правило, це планові показники, які необхідно ввести вручну;
  • табличні показники, розташовані в колонках з типом Розрахункова, розраховуються відповідно до алгоритму (програми розрахунку), налаштованому в шаблоні;
  • підсумкові показники, є недоступними для коригування значень. Слід зазначити, що підсумковий тип передбачений тільки для візуального виділення рядка в наборі, але не має на увазі автоматичного накопичення її значення. Наприклад, в таблиці передбачена аналітика за статтею Сировина і матеріали. По клавіші Enter на такому рядку відкривається екран з детальною інформацією по об'єктах аналітики.
Мал. 3. Представлення аналітики по рядку

>Представлення аналітики по рядку

Показники, що відображаються у розрахункових таблицях, для зручності користувачів, мають різне кольорове забарвлення:

  • зелений колір – дані клітинок, відредаговані користувачем або внесених автоматично;
  • чорний колір:
    • підсумкові показники;
    • статті таблиці, для яких при налаштуванні були вказані посилання на картотеку аналітичного обліку. Показники, які стоять в цьому рядку, є підсумковими для всіх об'єктів аналітичного обліку.

Змінити вид реєстру рядків фінансової таблиці можна по пункту меню Вид / Режим відображення рядків / Код і Найменування або Найменування. Загальний вид реєстру вмикається по пункту меню Вид / Загальний вид (комбінація клавіш Alt + 1), в форматі XML-реєстру – по пункту меню Вид / XML-реєстр (комбінація клавіш Alt + 2).

Якщо передбачається формувати таблиці з аналогічним списком аналітичних карток, то рекомендується використовувати копіювання. Для цього курсор встановлюється на необхідну таблицю в правій частині реєстру та по пункту меню Реєстр / Копіювати (клавіша F5 або за допомогою іконки на панелі інструментів – ) виконується копіювання. Потім, у вікні Властивості таблиці редагуються обов'язкові реквізити. Сформовані таким чином таблиці матимуть ідентичні аналітичні картотеки по аналітичним статтям і однакові табличні показники в колонках з типом Введена, але різні реквізити.

Друк сформованих таблиць (реєстру таблиць) здійснюється по пункту меню Реєстр / Друк (клавіша F9 або за допомогою іконки на панелі інструментів – ).