Створення Рахунку-накладної на продаж
У модулі Рахунки-накладні на продаж у полі Журнал обирається журнал, з яким працюватиме користувач та в якому буде створений документ.
Вікна створення рахунку-накладної відрізняються в десктопній версії і в WEB-версії.
Вікно документу Рахунок-накладна в десктопній версії.
Вікно документу Рахунок-накладна в веб-версії.
Розглянемо створення рахунку-накладної у десктопній версії.
У вікні Реалізація ТМЦ інформація розміщена на вкладках Реквізити, Специфікація, Розрахунки, Вкладення, які в системі є типовими для даного документу. Закладки Подорожній лист і Аналітика створені для додаткових полів користувача, які додаються за вимогою користувача у разі необхідності додати до документу особливу інформацію.
На вкладці Реквізити вікна Реалізація ТМЦ заповнюються наступні поля:
- РАХУНОК-НАКЛАДНА № – поле заповнюється користувачем або автоматично, якщо в модулі Налаштування встановлена позначка автонумерації для відповідного документа;
- від - вводиться дата документа на продаж, за замовченням – поточна дата створення документу;
- Журнал – за замовчуванням в налаштуванні вказано Документи без журналу. Для розміщення документів в призначені для користувача журнали необхідно вказати в даному полі доступний журнал;
- Склад – зазначається склад, з якого буде проведено списання запасів. По пункту меню Правка / Викликати довідник ТМЦ (клавіша F3, за допомогою піктограми на панелі інструментів , шляхом натискання на кнопку зі стрілкою ()) заповнюється з довідника місць зберігання. Зазначення складу є обов'язковим. Це поле заповнюється за замовчуванням відповідно до налаштування користувача. Дозволена робота з виробничим складом;
- Прайс-лист – по пункту меню Правка / Викликати довідник ТМЦ (клавіша F3, за допомогою піктограми на панелі інструментів , шляхом натискання на кнопку зі стрілкою ()) вибирається прейскурант для виставлення цін;
- Розрахунковий рахунок власника – заповнюються автоматично з картки підприємства основний розрахунковий рахунок. При необхідності вибирається інший розрахунковий рахунок з довідника Банківських реквізитів підприємства;
- Платник – по пункту меню Правка / Викликати довідник ТМЦ (клавіша F3, за допомогою піктограми на панелі інструментів , шляхом натискання на кнопку зі стрілкою ()) заповнюються шляхом вибору з довідника контрагентів;
- Сальдо розрахунків – в цьому рядку Комплекс автоматично виведе сальдо розрахунків з обраним покупцем;
- Адреса, Контактна особа, Розрахунковий рахунок – заповнюються автоматично з картки контрагента, зазначеного у полі Платник;
- Центр відповідальності – центр відповідальності. Заповнюється з довідника Загальні довідники / Центри відповідальності по пункту меню Правка / Викликати довідник ТМЦ (клавіша F3, за допомогою піктограми на панелі інструментів , шляхом натискання на кнопку зі стрілкою ());
- Вантажоодержувач – по пункту меню Правка / Викликати довідник ТМЦ (клавіша F3, за допомогою піктограми на панелі інструментів , шляхом натискання на кнопку зі стрілкою ()) заповнюються шляхом вибору з довідника. За замовчуванням, після вибору одержувача поле Вантажоодержувач заповнюється тим самим значенням автоматично;
- Адреса – заповнюються автоматично з картки контрагента, зазначеного у полі Вантажоодержувач. Якщо в картці контрагента введено кілька адрес, вибирається необхідна адреса;
- Контактна особа – заповнюються автоматично з картки контрагента, зазначеного у полі Вантажоодержувач або дані вносяться користувачем;
- Вантажовідправник – заповнюється із довідника контрагентів, що викликається по пункту меню Правка / Викликати довідник ТМЦ (клавіша F3, за допомогою піктограми на панелі інструментів , шляхом натискання на кнопку зі стрілкою ());
- Адреса – заповнюються автоматично з картки контрагента, зазначеного у полі Вантажовідправник. Якщо в картці контрагента введено кілька адрес, вибирається необхідна адреса;
- Операція – зі списку вибирається необхідний вид операції;
- Підстава – заповнюється зі списку (Відсутня, Договір, Рахунок, Замовлення), вибирається документ, який є підставою для формування документа відвантаження. Параметр не є обов’язковим. При виборі документа-підстави специфікація заповнюється автоматично відповідно до специфікації підстави, в реквізитах рахунку-накладної автоматично вказується Номер і Дата документа-підстави;
- Валюта документа – заповнюється шляхом вибору з довідника по пункту меню Правка / Викликати довідник ТМЦ (клавіша F3, за допомогою піктограми на панелі інструментів – , шляхом натискання на кнопку зі стрілкою ()). Якщо обраний документ-підстава, валюта за замовчанням встановлюється по документу-підставі;
- Курс валюти документа – заповнюється автоматично при виборі валюти з довідника курсів. Редагування поля Курс проводиться тільки в довіднику Курсів валют системи Загальні довідники;
- параметр Нульова сума у взаєморозрахунки – при включеній позначці для даного документа, він потрапляє під взаєморозрахунки одним записом з нульовою сумою і датою документа незалежно від суми документа, наявності ордерів по ньому та ін.;
- Сума документа – заповнюється автоматично після заповнення вкладки Специфікація;
- Знижка – в полі вказується відсоток знижки, значення у %;
- параметр Включати вартість тари в суму до сплати – при встановленій позначці для даного документа вартість зворотної тари буде включена в суму до сплати;
- Оплата – по пункту меню Правка / Викликати довідник ТМЦ (клавіша F3 або шляхом натискання на кнопку зі стрілкою ()) обирається спосіб оплати: Готівка або Безготівкові розрахунки;
- Термін оплати – зазначається термін одержання оплати за відвантажений товар;
- Коментар – заповнюється довільною інформацією і доступний для коригування в закритому для модифікації документа.
На вкладці Специфікація заповнюються рядки специфікації документа. Вибір рядків Специфікації проводиться з номенклатурного довідника методом одиничного або групового введення. Порядок заповнення специфікації в документах реалізації і закупівлі абсолютно ідентичний. Введення основних рядків специфікації в товарних документах розглядається за посиланням Введення основних рядків специфікації.
За замовчуванням для розрахунку податків в документі встановлюється податкова модель відповідно до налаштування параметра Податкова модель. Якщо розрахунок податків в даному документі проводиться по податковій моделі, вона вказується в полі Податки, розташованому у верхній частині специфікації, вибравши її з довідника податкових моделей.
На вкладці Розрахунки відображаються дані про видатковий складський ордер, за яким відбулось списання реалізованих запасів зі складу, та документи оплати покупцями товару. Створення похідних документів у рахунку-накладній розглядається за посиланням Формування похідних документів у рахунку-накладній. Документ оплати на рахунок в банку не створюється у рахунку-фактурі, а автоматично додається
Вкладка Подорожній лист, якщо вона присутня у рахунку-накладній, призначена для відображення інформації про перевезення реалізованого товару і містить такі поля:
- Подорожній лист № – по клавіші F3 або шляхом натискання на кнопку зі стрілкою () вказується номер подорожнього листа, що створюється в підсистемі Облік автотранспорту;
- Автопідприємство – заповнюється автоматично з документом Подорожній лист;
- Вид перевезення – вказується користувачем вид або спосіб перевезення номенклатури;
- Умов.доставки – обирається значення зі списку Самовивезення або Централізований. Заповнюється зі списку. Централізовані умови доставляння зазначаються у випадку, якщо документ відвантаження буде задіяний при формуванні подорожніх листів в системі Облік автотранспорту;
- Маршрут – по клавіші F3 або шляхом натискання на кнопку зі стрілкою () вказується номер маршруту, що створюється в підсистемі Облік автотранспорту та зазначається Номер їздки;
- Номер поїздки – інформаційне поле, заповнюється користувачем довільним цифровим виразом;
- Водій та Автомобіль – поля заповнюється автоматично з вказаного документу Подорожній лист;
- Причіп 1, Причіп 2 – зазначаються у разі наявності причепів;
- Доручення – зазначається номер доручення та дата, що виписане на довірену особу, що зазначається в полі ПІБ дов. особи;
- Паспортні дані – заповнюються паспортні дані дорученої особи.
На вкладці Вкладення прикріплюються файли до поточного документа (див. розділ Вкладення у документи).
Формування проводок по документу і проведення операції до Головної книги виконується за загальними правила, що розглядається за посиланнями Формування проводок, Проведення документів в Головну книгу / Головний журнал.