Створення замовлення

У залежності від того, як відображається реєстр замовлень на відпуск (з групуванням по датах чи без) створення нового документу виконується:

  • З групуванням по датах – вибирається дата. Якщо такої дати ще немає, то вона створюється. Потім курсор переміщується на праву панель і вибирається пункт меню Реєстр / Створити (по клавіші Ins або за допомогою піктограми на панелі інструментів ) для інтерактивного введення замовлення;
  • Без групування – виконується по пункту меню Реєстр / Створити (по клавіші Ins або за допомогою піктограми на панелі інструментів – ). Дата створеного замовлення автоматично буде зареєстрована в журналі при її відсутності.

Документ Замовлення на відпуск містить вкладки: Реквізити, Специфікація, Відвантаження, Документи, Вкладення. Також, за вимогою користувача, може бути додана закладка Поля користувача (в прикладі Додаткові поля), яка призначена для зазначення в документі якоїсь особливої інформації.

Примітка: Додавання закладки і полів користувача проводиться фахівцем із впровадження.

На вкладці Реквізити заповнюються поля:

  • ЗАМОВЛЕННЯ № – нумерація заповнюється користувачем довільно або автоматично при встановленій автонумерації (вкладка Нумерація модуля Налаштування);
  • Від – вказується дата та час створення замовлення, за замовчуванням встановлюється системна (поточна) дата, за потреби можна змінити;
  • Журнал – за замовчуванням в налаштуванні вказано Документи без журналу. В цьому випадку всі накладні, сформовані автоматично на підставі замовлення, розміщуються в загальносистемному журналі. Для розміщення накладних в призначені для користувача журнали необхідно вказати в даному полі доступний журнал;
  • Покупець - по пункту меню Правка / Викликати довідник ТМЦ (клавіша F3 або шляхом натискання на кнопку зі стрілкою ()) заповнюється з довідника контрагентів;
  • Адреса - заповнюється зі списку адрес автоматично при виборі покупця. Якщо в картці контрагента введено кілька адрес, вибирається необхідна адреса;
  • Контактна особа – заповнюється автоматично, якщо в картці контрагента заповнена контактна особа;
  • Сальдо розрахунків, Сальдо за договором – заповнюється автоматично на основі Картотеки обліку взаєморозрахунків підсистеми Розрахунки з контрагентами (див. розділ Картотека обліку взаєморозрахунків;
  • Типове замовлення – дане поле використовується при необхідності сформувати документ на підставі типового замовлення. По пункту меню Правка / Викликати довідник ТМЦ (клавіша F3 або шляхом натискання на кнопку зі стрілкою ()) відкривається список типових замовлень. У списку відображаються всі типові замовлення для обраного в документі покупця/вантажоодержувача з періодом дії, що включає дату відвантаження по документу. Якщо одержувач/вантажоодержувач не вказано, пропонується весь список типових замовлень, діючих на дану дату. В цьому випадку до замовлення переносяться коди покупця і вантажоодержувача з обраного типового замовлення;
Примітка: З метою пришвидшення введення часто повторюваних замовлень для різних покупців використовується шаблон стандартного замовлення. Для цього в модулі Типові замовлення створюється замовлення, де заповнюються необхідні реквізити та специфікація, а поле коду покупця/вантажоодержувача – залишається незаповненим. Таке типове замовлення використовується як шаблон при створенні замовлень на продукцію для різних покупців.
  • Центр відп. - центр відповідальності. По пункту меню Правка / Викликати довідник ТМЦ (клавіша F3 або шляхом натискання на кнопку зі стрілкою ()) заповнюється з довідника Загальні довідники / Структура організації / Довідник центрів відповідальності. Використовується в разі ведення обліку в розрізі центрів відповідальності;
  • Вантажоодержувач - за замовчуванням заповнюється кодом Покупця, і змінюється вибором з довідника контрагентів у разі різниці між покупцем та вантажоодержувачем;
  • Адреса - заповнюється зі списку адрес при виборі Вантажоодержувача.Якщо в картці контрагента введено кілька адрес, то по пункту меню Правка / Викликати довідник ТМЦ (клавіша F3 або шляхом натискання на кнопку зі стрілкою ()) вибирається необхідна адреса доставляння;
  • Контактна особа – заповнюється автоматично, якщо в картці контрагента, що обраний в якості вантажоотримувача, заповнена контактна особа;
  • Маршрут – при необхідності поле заповнюється з довідника маршрутів;
  • Оплата – по пункту меню Правка / Викликати довідник ТМЦ (клавіша F3 або шляхом натискання на кнопку зі стрілкою ()) обирається спосіб оплати: Готівка або Безготівкові розрахунки;
  • Дата/Час відв. – час та дата відвантаження. Заповнюється автоматично з вибраного планового замовлення або вводиться користувачем у поля з і до;
  • Термін оплати і Термін резерву товару – заповнюється за умовчанням з налаштування параметрів підсистеми або вручну;
  • Сума – заповнюється автоматично після заповнення вкладки Специфікація;
  • Валюта замовлення – заповнюється шляхом вибору з довідника;
  • Курс валюти замовлення – заповнюється автоматично при виборі валюти з довідника курсів. Редагування поля Курс проводиться тільки через довідник курсів валют;
  • Аванс і Відсоток авансу – заповнюється вручну, сума авансу розраховується автоматично після заповнення специфікації;
  • Знижка – в полі вказується відсоток знижки, значення у %;
  • параметр Вкл. вартість тари в суму до сплати – при включеному режимі для даного документа вартість зворотної тари буде включена в суму до сплати;
  • Підстава – по пункту меню Правка / Викликати довідник ТМЦ (клавіша F3 або шляхом натискання на кнопку зі стрілкою ()) вибирається одне зі значень: Договір, Рахунок, Відсутній. При необхідності вибирається договір з довідника виконуваних договорів (поле ) або рахунок зі списку рахунків, виписаних на покупця, зазначеного в замовленні. При цьому специфікація, описана в обраній операції договору (якщо така є) або рахунки, копіюється в специфікацію документа. Якщо в обраному плановому замовленні було вказано договір, поле заповнюється автоматично;
  • Пріоритет – у вигляді числа встановлюється пріоритет оброблення замовлення, може бути Внутрішній;
  • Умови доставки – заповнюється автоматично з вибраного планового замовлення або вручну по пункту меню Правка / Викликати довідник ТМЦ (клавіша F3 або шляхом натискання на кнопку зі стрілкою ()) вибирається з двох можливих способів доставки: Самовивезення або Централізований;
  • Статус – заповнюється на основі довідника статусів, створеного в модулі Налаштування підсистеми Облік збуту (див. Статуси документів);
  • Склад – по пункту меню Правка / Викликати довідник ТМЦ (клавіша F3 або шляхом натискання на кнопку зі стрілкою ()) вибирається місце зберігання запасів;
  • Виробниче замовлення – поле заповнюється автоматично при формуванні на основі замовлення на відпуск виробничого замовлення;
  • Прайс-лист – по пункту меню Правка / Викликати довідник ТМЦ (клавіша F3 або шляхом натискання на кнопку зі стрілкою ()) заповнюється з довідника прайс-листів;
  • Коментар – заповнюється довільною інформацією, і доступне для коригування в закритому для модифікації документі.

На вкладці Специфікація заповнюються рядки специфікації замовлення. Вибір рядків Специфікації проводиться з номенклатурного довідника методом одиничного або групового введення (див. Робота зі специфікацією документів). Якщо Замовлення на відпуск створюється на підставі Типового замовлення, то Специфікація заповнюється автоматично у відповідності до специфікації типового замовлення.

За замовчуванням для розрахунку податків в документі встановлюється податкова модель відповідно до налаштування параметра Податкова модель (див. розділ Параметри). Якщо розрахунок податків в даному документі проводиться по податковій моделі, яка вказується в полі Податки, розташованому в верхній частині специфікації, необхідна модель вибирається із довідника.

При збереженні замовлення Комплекс автоматично здійснює резервування необхідної кількості товару на складах на вказаний термін. Якщо при збереженні замовлення резерв не встановлено відразу (через недостатність запасів), здійснюється резерв на замовлення пізніше, за пунктом меню Документ / Зарезервувати товари (комбінація клавіш Ctrl+R).

На вкладці Відвантаження відображаються документи відвантаження із зазначенням факту відвантаження. Стовпчик Відвантажено заповнюється після створення видаткового складського ордеру по списанню відвантажених запасів зі складу. За допомогою даної вкладки здійснюється контроль відвантаження товару (див. розділ Контроль відвантажень товару по замовленню).

На вкладці Документи відображаються всі документи реалізації, що сформовані на підставі замовлення на відпуск.

На вкладці Вкладення прикріплюються файли до поточного документа (див. розділ Вкладення у документи).