Створення заявки на закупівлю

У модулі Заявки на закупівлю у полі Журнал обирається журнал, з яким працюватиме користувач та в якому буде створений документ.

Вікна створення заявки на закупівлю відрізняються в десктопній версії і в WEB-версії.

Вікно документу Заявка на закупівлю в десктопній версії.



Вікно документу Заявки на закупівлю в WEB-версії.



Розглянемо створення Заявки на закупівлю у десктопній версії.

У вікні Заявки на закупівлю інформація розміщена на вкладках Документ, Специфікація, Вкладення.

На вкладці Документ вносяться загальні дані:

  • Номер / ВнНомер – унікальний ідентифікатор документа в реєстрі, який заповнюється користувачем, або автоматично, в залежності від налаштувань режиму автонумерації для документа Заявка на закупівлю в модулі Налаштування (можлива автоматична нумерація для Заявок на закупівлю і Планів закупівель);
  • від – заповнюється автоматично поточною системною датою, при необхідності коригується;
  • Журнал – відображається в якому журналі створений документ;
  • Закупівельна організація – по клавіші F3 або шляхом натискання на кнопку зі стрілкою () обирається організація з довідника закупівельних організацій;
  • СО закупівельної організації – поле використовується підприємствами/установами, які мають у своїй структурі відокремленні структурні одиниці (проводиться централізований облік), потрібне обирається по клавіші F3 або шляхом натискання на кнопку зі стрілкою () з довідника структурних одиниць;
  • Підстава – по клавіші F3 або шляхом натискання на кнопку зі стрілкою () вибирається потрібний варіант. Наразі реалізований тільки тип підстави Без підстави. Інші види підстав знаходяться в стадії розроблення, а саме: Без підстави, Замовлення на постачання, Замовлення на відпуск, Договір, Виробниче замовлення;
  • Підрозділ – по клавіші F3 або шляхом натискання на кнопку зі стрілкою () обирається з Довідника підрозділів підрозділ, для якого буде проводитись закупівля матеріалів;
  • Склад – по клавіші F3 або шляхом натискання на кнопку зі стрілкою () обирається зі списку склад з довідника місць зберігання. Для централізованого обліку в полі встановлено контроль заповнення залежно від зазначеної у полі Закуп. орг-ція закупівельної організації. Якщо в заявці на закупівлю вказано закупівельну організацію іншої структурної одиниці, то поле Склад стає недоступним для заповнення;
  • Центр відповідальності - поле заповнюється при необхідності по клавіші F3 або шляхом натискання на кнопку зі стрілкою () обирається зі списку потрібне з довідника центрів відповідальності. Поле заповнюється у разі ведення обліку в розрізі центрів відповідальності;
  • Статус – показує, на якому етапі робіт знаходиться документ (змінюється автоматично Комплексом, в залежності від стадії погодження документа). Варіанти статусу Заявки на закупівлю наведені в таблиці за посиланням Заявки на закупівлю. При створені заявки автоматично зазначається статус Чернетка;
  • Дата потреби – дата, на яку необхідно отримати матеріали зі складу в поточний підрозділ, якщо дата не вибрана, то автоматично проставляється дата наступного робочого дня плюс один день;
  • Суми План: і Факт: - планова сума відображається в заявці після заповнення Специфікації, фактична сума відображається після проведення операції закупівлі і створення прибуткового ордеру;
  • Прайс-лист – по клавіші F3 або шляхом натискання на кнопку зі стрілкою () обирається потрібне з Довідника прайс-листів. Якщо прайс-лист вибраний, то в полі Ціна встановлюється ціна відповідної номенклатури, вказаної в заданому Прайс-листі з урахуванням дати документу Заявка на закупівлю;
  • інформація в полях План потреби: Тип, №, Дата, Статус – відображаються автоматично після вибору Заявки в Плані закупівель. Статус документу відповідно буде Включена в план або, в залежності від подальших дій, Закупівля, Отримана, Виконана, Виконана частково;
  • Коментар – заповнюється довільною інформацією.


На вкладці Специфікація вводиться номенклатура ТМЦ, що потрібні для закупівлі. Механізм створення позицій специфікації в документах підсистеми Облік закупок описаний у Робота зі специфікацією документів.



Кожен окремий рядок специфікації Заявки на закупівлю є окремим рядком специфікації Плану закупівель і окремим рядком документа Замовлення постачальнику.

ТМЦ можуть бути вказані як в основній, так і в додатковій одиницях виміру, але в Плані закупівель загальна потреба підсумовується в основній одиниці виміру. Якщо в Довіднику номенклатури для ТМЦ визначений постачальник, то він автоматично вибирається в Заявку на закупівлю.

У реєстрі специфікації можна переглянути залишки на складі по пункту меню Вид / Перегляд залишків (комбінація клавіш Ctrl + Enter) та залишки за атрибутами – по пункту меню Вид / Перегляд залишків за атрибутами (комбінація клавіш Ctrl + Е).



На вкладці Вкладення прикріплюються файли різного формату до поточного документа (див. розділ Вкладення у документи).



Для того, щоб Заявка на закупівлю потрапила до Плану закупівель, необхідно затвердити заявку. Для цього перейти по пункт меню Документ / Затвердити / Скасувати затвердження (комбінація клавіш Alt + S).



Статус документу буде автоматично змінений на Затверджена. Поля у вікні стають неактивними, тобто не підлягають редагуванню.



Для проведення коригувань у заявці необхідно скасувати затвердження. Заявки тоді набуває статусу На затвердженні.

Примітка: Коригування у заявці проводяться за умови, якщо заявка не включена до Плану закупівель.