Створення рахунку до cплати
У модулі Рахунки до сплати, для створення документа у реєстрі обирається журнал, з яким працює користувач та в якому буде створений документ – поле Журнал.
Вікна створення рахунку до сплати відрізняються в десктопній версії і в WEB-версії.
Вікно документу Рахунок до сплати в десктопній версії.
Вікно документу Рахунок до сплати у WEB-версії.
Розглянемо створення рахунку до сплати у десктопній версії.
У вікні Рахунок до сплати інформація розміщена на вкладках Реквізити, Специфікація, Розрахунки, Вкладення. Закладка Додатково (Поля користувача) додається за вимогою користувача у разі необхідності додати до документу особливу інформацію.
На вкладці Реквізити вікна Рахунок до сплати заповнюються поля:
- РАХУНОК № – поле заповнюється користувачем або автоматично, якщо в модулі Налаштування встановлена позначка автонумерації для документа Рахунок до сплати;
- від - вводиться дата рахунку постачальника, за замовченням – поточна дата створення документу;
- Постачальник – по пункту меню Правка / Викликати довідник ТМЦ (клавіша F3, за допомогою іконки на панелі інструментів – , шляхом натискання на кнопку зі стрілкою ()) заповнюється з Довідника контрагентів;
- Адреса, Розр. рах., Банк – заповнюється автоматично зі списку адрес після вибору Постачальника;
- ЦВ - центр відповідальності – по пункту меню Правка / Викликати довідник ТМЦ (клавіша F3, за допомогою іконки на панелі інструментів – , шляхом натискання на кнопку зі стрілкою ()) заповнюється з Довідника центрів відповідальності;
- Покупець, Сальдо розрах., Адреса – автоматично заповнюються даними з картки підприємства;
- Розрах. рах. - по пункту меню Правка / Викликати довідник ТМЦ (клавіша F3, за допомогою іконки на панелі інструментів – , шляхом натискання на кнопку зі стрілкою ()) вибирається з довідника банківських рахунків підприємства;
- Склад – поле заповнюється по клавіші F3 або шляхом натискання на кнопку зі стрілкою (), значення обирається зі списку місць зберігання;
- Прайс-лист – по клавіші F3 або шляхом натискання на кнопку зі стрілкою () вибирається прейскурант, який був обраний в реквізитах контрагента. В універсальний навігатор буде встановлюватися прейскурант, який вказаний в документі на вкладці Реквізити;
- Умови розрахунків – вказуються умови розрахунків за рахунком. Рахунок постачальника
на оплату формується із зазначенням одного з наступних умов:
- Попередня оплата – на підставі документа формуються Прибуткові накладні (Акти виконаних робіт). Підставою для формування рахунку на передоплату є: Договір, Замовлення постачальника;
- В кредит – даний вид рахунку передбачає, що постачання раніше відбулася. При створенні Рахунок пов'язують з одним або декількома раніше зареєстрованими документами постачальників (накладні, акти виконаних робіт);
- Підстава – по пункту меню Правка / Викликати довідник ТМЦ (клавіша F3, за допомогою іконки на панелі інструментів – , шляхом натискання на кнопку зі стрілкою ()) зі списку вибирається документ, який є підставою для формування рахунку. Заповнення поля необов’язково – підстава Відсутня. При виборі документа-підстави специфікація заповнюється автоматично. При відсутності підстави, в поле Разом до оплати користувачем заноситься сума, а на вкладці Специфікація створюється порожній рахунок;
- Валюта – зазначається валюта рахунка з довідника. Всі розрахунки по рахунку проводяться в зазначеній валюті;
- Курс валюти документа – заповнюється автоматично при виборі валюти та виду курсу. Редагування поля Курс проводиться через довідник модуля Курси валют системи Загальні довідники;
- Разом до оплати –заповнюється автоматично після заповнення вкладки Специфікація;
- параметр Вкл. вартість тари в суму до оплати – при встановленій відмітці сума включається до загальної суми Разом до оплати, інакше запис вартість тари створюється окремим рядком на вкладці Специфікація;
- Аванс – відсоток авансу заповнюється користувачем, сума авансу розраховується автоматично після заповнення вкладки Специфікація;
- Термін оплати та днів – заноситься кількість днів або найкоротший термін оплати;
- параметр Реєстрація в книзі з дати початку амортизації – дозволяє ведення обліку з дати початку амортизації, що вказується в полі Дата початку амортизації;
- Коментар – заповнюється довільним текстом.
На вкладці Специфікація створюються специфікації документа. Вибір рядків специфікації відбувається за допомогою універсального вікна вибору (Універсальний навігатор вибору номенклатурних позицій в документах.)
Механізм створення позицій специфікації в документах підсистеми Облік закупок описаний у Робота зі специфікацією документів.
На вкладці Розрахунки відображаються дані про оплату виставлених постачальниками рахунків, а також дані про накладні про оприбутковані ТМЦ або актів виконаних робіт.
По пункту меню Документ / Створити, по клавіші Ins чи за допомогою піктограми на панелі інструментів в табличній частині вкладки Розрахунки проводиться реєстрація оплати за рахунком. У вікні Вибір оплати пропонується список зареєстрованих в підсистемі Облік грошових коштів платіжних операцій. У цей список входять операції:
- банківські та касові операції типу Платіж на ім’я постачальника, зазначеного в рахунку;
- банківські та касові операції типу Надходження на ім’я постачальника, зазначеного в рахунку, якщо у них встановлена ознака Повернення. Сума повернення зменшує суму оплати за рахунком (показують у колонці Оплата зі знаком мінус);
- зареєстровані авансові звіти підзвітних осіб.
Сума оплати за рахунком відповідає сумі, віднесеної на поточний рахунок на підставі платіжної операції.
Дані про прибуткові накладні, рахунки-накладні або акти виконаних робіт відображаються на вкладці після їх створення безпосередньо в рахунку (див. посилання Формування, додавання документів в Рахунку до сплати) або при обранні рахунку до сплати як підстава при створенні вищезазначених документів у відповідних модулях.
Механізм контролю за розрахунками наведений у розділі Контроль розрахунків по рахунку.
На вкладці Вкладення прикріплюються файли до поточного документа (див. розділ Вкладення у документи).