Акти комплектації

У процесі закупівлі та реалізації запасів може виникнути необхідність у збиранні комплектів з окремих екземплярів ТМЦ або розбирати закуплені або раніше зібрані комплекти на окремі складові. Наприклад, при складанні або розбиранні меблевих гарнітурів, подарункових наборів і так далі. Комплекс забезпечує автоматизацію оформлення документів комплектації: актів збирання та розбирання, а також відповідних їм складських ордерів.

Модуль Акти комплектації призначений для формування та збереження Актів збірки.

Створення документу комплектації проводиться по пункту меню Реєстр / Створити (по клавіші Ins чи за допомогою піктограми на панелі інструментів ).

Вікно Комплектація містить три вкладки: Заголовок,Специфікація,Ордери.

На вкладці Заголовок вводяться основні характеристики комплекту:

  • якщо для Актів збірки в модулі Налаштування встановлена автоматична нумерація, то поле Акт збірки заповнюється автоматично. При необхідності коригується поточна дата. Якщо налаштування автонумерації відсутнє, то номер ордерів, сформованих на підставі акту можна редагувати;
  • у полі Журнал відображається інформація про журнал документів, до якого відноситься цей акт;
  • Центр відп. – по клавіші F3 або шляхом натискання на кнопку зі стрілкою () вказується центр відповідальності;
  • Артикул – у полі вводиться артикул номенклатури по клавіші F3 або шляхом натискання на кнопку зі стрілкою () з довідника номенклатури. За потреби, можна створити новий артикул для комплекту, а у специфікації вказати різні номенклатури;
  • Характеристики – поле заповнюється автоматично, якщо для даного артикулу в Довіднику номенклатури системи Загальні довідники вказані відповідні дані. Доступне для редагування користувачу;
  • Партія – вказується номер і найменування партії, при гуртовому обліку обраного артикулу;
  • Тип картки – по клавіші F3 або шляхом натискання на кнопку зі стрілкою () вибирається тип приналежності запасів зі списку (Власний, Відповідальне зберігання, Консигнація, Митниця, Давальн. сировина, Поворотна тара, Давальн. сировина у клієнта). Якщо тип приналежності відмінний від Власний, то стає доступним поле Власник;
  • Власник – по клавіші F3 або шляхом натискання на кнопку зі стрілкою () з довідника Контрагентів обирається юридична або фізична особа (при цьому, доступні можливості вибору, зміни, фільтрації, пошуку, видалення та сортування);
  • параметр Використовувати комплектуючі вказаного власника – дозволяє в специфікації Акту комплектації в універсальному навігаторі проводити фільтрацію картотеки по зазначеному власникові. Якщо параметр не встановлений, то можливо бачити всі картки по обраному складу;
  • параметр Не розраховувати собівартість комплекту (доступна тільки до створення ордерів). При установці даної позначки розривається зв’язок між видатковими та прибутковими ордерами і при розрахунку відомості собівартості в прибутковому ордері буде ціна, встановлена користувачем в заголовку документа. Якщо параметр не встановлений, сума прибуткового ордера стане рівною сумі видаткового ордера;
  • при необхідності встановлюється позначка Виводити інформаційне повідомлення про відсутність атрибутів;
  • у полі Кількість вказується кількість зібраних комплектів;
  • поля Кількість в НОВ1/НОВ2 – вказується кількість в незалежних одиницях виміру;
  • у полі Ціна – ціна комплекту, якщо вона відрізняється від вартості складових комплекту. Якщо поле пусте, воно заповнюється автоматично сумарною вартістю комплектуючих після заповнення вкладки Специфікація;
  • поле Вартість – розраховується як кількість * ціна. При ручному введенні буде розрахована ціна. При необхідності заповнюються поля Ціна в базовій валюті та Вартість;
  • у групі полів Місця зберігання вводиться з довідника склад, з якого будуть списуватися комплектуючі для комплекту (поле Комплектуючих) і склад для оприбуткування готових комплектів (поле Продукції);
  • поле Коментар заповнюється довільно,ю інформацією.

На вкладці Специфікація, в табличній частині, по пункту меню Правка/Викликати довідник (або по клавіші F3) викликається вікно Введення номенклатурних позицій і вводяться всі номенклатурні позиції, з яких складається комплект. Детальний порядок додавання номенклатур на закладку Специфікація див. за посиланням Введення номенклатурних позицій в документах.

На вкладці Ордери відображаються дані по сформованих складських ордерах для комплекту:

  • прибутковий ордер на оприбуткування комплекту;
  • видатковий ордер на списання комплектуючих, з яких було сформовано комплект.

Формування ордерів виконується по пункту меню Документ / Сформувати складські ордери (комбінація клавіш Ctrl+О).

Якщо кількість запасів є недостатньою на зазначеному складі, позиції стають червоними і при включеному контролі залишків забороняється створення ордера.

Якщо не сформовані ордери по всіх рядках специфікації, з документа не можна вийти поки всі ордери не будуть сформовані або видалені.

Перегляд ордерів доступний на вкладці Ордери по клавіші Enter чи за допомогою подвійного натискання лівої клавіші миші на рядку із записом, або у модулі Документи обліку руху запасів.

Видалення складських ордерів виконується в акті збірки по пункту меню Документ / Видалити складські ордери (комбінація клавіш Ctrl+D).

При формуванні ціни комплекту на основі сумарної вартості комплектуючих, Комплекс передбачає можливість коригування вартості сформованого комплекту за підсумками розрахунку собівартості комплектуючих. Для цього після проведення розрахунку собівартості за складовими комплекту, необхідно в акті збірки (вікно Комплектація) скористатись пунктом меню Документ / Перерахунок вартості комплекту (комбінація клавіш Ctrl+Р). Дана операція виконується, якщо у карток комплектуючих встановлено метод ФІФО.

Згідно з позицією меню Правка / Поля користувача (комбінація клавіш Alt+H) у картці складського обліку доступні поля користувача, що дозволяють введення додаткових реквізитів для кожної з карток (у випадку, якщо такі поля налаштовані адміністратором в модулі Поля користувача, див. розділ Система Адміністратор).

В акті комплектації по пункту меню Сервіс / Налаштування користувачу доступні такі параметри налаштування:

  • Автоматичне формування ордерів, якщо параметр відмічений, то при збереженні документа автоматично формуються складські ордери;
  • Не перераховувати кількість комплектів, якщо параметр відмічений, то відключається перерахунок кількості комплектів на вкладці Специфікація, при зміні кількості на вкладці Заголовок.

Меню реєстру документів комплектації має звичайний набір функцій що притаманні більшості реєстрам комплексу.