Надходження основних засобів
Документи даного типу операції призначені для відображення надходження основних засобів з одночасним введенням в експлуатацію (за необхідності).
Для створення документа необхідно в полі Операція вибрати операцію Надходження.
Документ Надходження створюється по пункту меню Реєстр / Створити (по клавіші Ins або за допомогою піктограми на панелі інструментів ). У вікні документу згідно з позицією меню Сервіс / Налаштування, за потреби, задаються параметри:
- При виборі документа-підстави не показувати товарні накладні, по яким вже сформоване надходження ОЗ;
- Для використання "В експлуатації" заповнювати поле "Дата першого введення в експлуатацію" датою документа.
Вікно Надходження розділене на дві частини. У верхній частині вікна розміщені поля:
- Найменування документа і типу операції;
- Номер документа (можливе налаштування автонумерації);
- Дата створення;
- Журнал;
- Примітка;
- Статус документа - змінюється після проведення документа;
- Бал. вартість ОПО (з можливістю вибору типу зміни вартості). Балансова вартість об’єкта податкового обліку Не змінюється або Збільшується;
- Здав:
- Підстава – вибирається документ надходження Накладна, Акт прийому робіт або Рахунок-накладна;
- Контрагент, значення береться з загального довідника контрагентів;
- Прийняв:
- МВО (матеріально-відповідальна особа) - значення береться з довідника налаштування системи;
- Підрозділ - значення береться з загального довідника підрозділів;
- Центр відп. - центр відповідальності обирається з довідника центрів відповідальності;
- Центр витрат – центр витрат обирається з довідника центрів витрат.
У нижній (табличній) частині вікна створюється Картка обліку основного засобу, згідно первинного документа надходження з усіма необхідними реквізитами. Для створення встановити курсор миші в табличній частині і перейти по пункту меню Документ / Створити або натиснути на піктограму на панелі інструментів. Відкриється вікно з переліком типів карток, де подвійним кліком лівої кнопки миші обрати потрібне.
В наступному вікні обрати потрібний параметр в залежності перебування об'єкту на балансі чи за балансом.
У вікні Інвентарна картка обліку основних засобів № картки і Інвентарний № проставляються автоматично, за умови налаштування автонумерації, але можливі для редагування.
В полях з № картки і Інвентарний № по комбінації клавіш Alt + N виконується пошук значення доступного номеру, наступного за заданим.
Поля заповнюються наступним чином:
- Найменування - обирається з довідника типових найменувань або зазначається вручну;
- Код КОФ обирається з класифікатору ОЗ (за необхідності);
- Використання - обирається з випадаючого списку: В експлуатації, В запасі, Не введено в експлуатацію;
- Призначення - обирається зі списку Виробничі або Невиробничі;
- Належність - обирається зі списку Власні, Фінансова оренда, Оперативна оренда, Оперативне управління, Безоплатне користування;
- МВО і Підрозділ - автоматично переносяться з відповідних полів документу надходження;
- поле Надходження (дата, номер, документ) заповнюється автоматично на підставі документу надходження;
- поле Введення в експлуатацію автоматично заповнюється за умови обрання у полі Використання виду В експлуатації. У разі обрання В запасі або Не введено в експлуатацію, дане поле буде неактивним;
- Початок експлуатації (Дата першого введення в експлуатацію) автоматично проставляється як дата документу надходження, але доступна для редагування;
- поле Вибуття неактивне, оскільки не стосується даної операції;
- Джерело надходження обирається зі списку або вводиться вручну за необхідності;
- Первісна вартість зазначається вручну і також сума ПДВ, при його наявності;
- Залишкова вартість проставляється автоматично і дорівнює первинній вартості, але поле доступне для редагування;
- параметр Елемент групової картки відмічається при компонентному обліку основних засобів;
- параметр Забалансова картка відмічається для карток забалансового обліку необоротних активів. На початку створення картки (див. вище) при обрані параметру Позабалансові картки ОЗ у вікні інвентарної картки цей параметр буде проставлений вже автоматично.
Після збереження даних і закриття вікна інвентарної картки дані створеної картки будуть відображені у табличній частині документу.
Для прискорення створення карток для декількох однотипних об’єктів виконується копіювання існуючих карток.
Після запису документа надходження з’являється запис на вкладці Рух в картці придбаних основних засобів.
При копіюванні документа надходження в поле Дата документа підставляється поточна дата, якщо вона не відноситься до закритого періоду, інакше - підставляється 1-ше число поточного періоду.
Формування групової картки відбувається тільки за допомогою програми калькуляції, де задається ознака елемента групова картка KRT_GRP_CRD = 1. У програмі калькуляції для заповнення рахунків з аналітикою використовується набір реквізитів Аналітика для заповнення.
Меню Документ містить ряд функцій, окрім загальновідомих, які притаманні даному документу.
Згідно з позицією меню Поля користувача (по комбінації клавіш Alt + Набо за допомогою піктограми на панелі інструментів – ) виконується використання полів користувача.
Виконання калькуляції виконується по пункту меню Калькуляція / Програма Таким чином задається і вибирається програма калькуляції і встановлюється, при необхідності, відмітка Запускати при створенні/виборі карток.
Даний пункт меню використовується для повторного запуску програми калькуляції (перерахунку). Програма калькуляції працює: при первинному введенні картотеки, в документах Надходження, Зміна вартості, Переміщення зі складу, Переміщення з МШП.
Функція Налаштування СКВ (строку корисного використання) працює лише в документах переведення об'єкта основних засобів на консервацію, капітальний ремонт, реконструкцію та модернізацію.
Формування бухгалтерських проводок з надходження основних засобів проводиться за загальними правилами комплексу Типові операції (проводки).