Надходження основних засобів

Документи даного типу операції призначені для відображення надходження основних засобів з одночасним введенням в експлуатацію (за необхідності).

Примітка: Даний документ доцільно використовувати при безоплатному надходженні об'єктів необоротних активів, тобто без проведення капітальних інвестицій. Об'єкти необоротних активів, що купуються у постачальників, тобто є капітальними інвестиціями підприємства, в програмі переводяться зі складу капітальних інвестицій до складу основних засобів через операцію Переміщення зі складу Переміщення зі складу.

Для створення документа необхідно в полі Операція вибрати операцію Надходження.

Документ Надходження створюється по пункту меню Реєстр / Створити(по клавіші Ins або за допомогою піктограми на панелі інструментів ). У вікні документу згідно з позицією меню Сервіс / Налаштування, за потреби, задаються параметри:

  • При виборі документа-підстави не показувати товарні накладні, по яким вже сформоване надходження ОЗ;
  • Для використання "В експлуатації" заповнювати поле "Дата першого введення в експлуатацію" датою документа.

Вікно Надходження розділене на дві частини. У верхній частині вікна розміщені поля:

  • Найменування документа і типу операції;
  • Номер документа (можливе налаштування автонумерації);
  • Дата створення;
  • Журнал;
  • Примітка;
  • Статус документа - змінюється після проведення документа;
  • Бал. вартість ОПО (з можливістю вибору типу зміни вартості). Балансова вартість об’єкта податкового обліку Не змінюється або Збільшується;
  • Здав:
    • Підстава – вибирається документ надходження Накладна, Акт прийому робіт або Рахунок-накладна;
    • Контрагент, значення береться з загального довідника контрагентів;
  • Прийняв:
    • МВО (матеріально-відповідальна особа) - значення береться з довідника налаштування системи;
    • Підрозділ - значення береться з загального довідника підрозділів;
    • Центр відп. - центр відповідальності обирається з довідника центрів відповідальності;
    • Центр витрат – центр витрат обирається з довідника центрів витрат.

У нижній (табличній) частині вікна створюється Картка обліку основного засобу, згідно первинного документа надходження з усіма необхідними реквізитами. Для створення встановити курсор миші в табличній частині і перейти по пункту меню Документ/Створити або натиснути на піктограму на панелі інструментів. Відкриється вікно з переліком типів карток, де подвійним кліком лівої кнопки миші обрати потрібне.

В наступному вікні обрати потрібний параметр в залежності перебування об'єкту на балансі чи за балансом.

У вікні Інвентарна картка обліку основних засобів № картки і Інвентарний № проставляються автоматично, за умови налаштування автонумерації, але можливі для редагування.

Примітка: Поле Інвентарний № може заповнювати програмою користувача. Для бюджетних установ є обов'язкові правила формування інвентарних номерів.

В полях з № картки і Інвентарний № по комбінації клавіш Alt+N виконується пошук значення доступного номеру, наступного за заданим.

Примітка: Обов'язково заповнюються поля, що підсвічені кольором, а саме: Найменування, Використання, Призначення, Належність.

Поля заповнюються наступним чином:

  • Найменування - обирається з довідника типових найменувань або зазначається вручну;
  • Код КОФ обирається з класифікатору ОЗ (за необхідності);
  • Використання - обирається з випадаючого списку: В експлуатації, В запасі, Не введено в експлуатацію;
  • Призначення - обирається зі списку Виробничі або Невиробничі;
  • Належність - обирається зі списку Власні, Фінансова оренда, Оперативна оренда, Оперативне управління, Безоплатне користування;
  • МВО і Підрозділ - автоматично переносяться з відповідних полів документу надходження;
  • поле Надходження (дата, номер, документ) заповнюється автоматично на підставі документу надходження;
  • поле Введення в експлуатацію автоматично заповнюється за умови обрання у полі Використання виду В експлуатації. У разі обрання В запасі або Не введено в експлуатацію, дане поле буде неактивним;
  • Початок експлуатації (Дата першого введення в експлуатацію) автоматично проставляється як дата документу надходження, але доступна для редагування;
  • поле Вибуття неактивне, оскільки не стосується даної операції;
  • Джерело надходження обирається зі списку або вводиться вручну за необхідності;
  • Первісна вартість зазначається вручну і також сума ПДВ, при його наявності;
  • Залишкова вартість проставляється автоматично і дорівнює первинній вартості, але поле доступне для редагування;
  • параметр Елемент групової картки відмічається при компонентному обліку основних засобів;
  • параметр Забалансова картка відмічається для карток забалансового обліку необоротних активів. На початку створення картки (див. вище) при обрані параметру Позабалансові картки ОЗ у вікні інвентарної картки цей параметр буде проставлений вже автоматично.

Після збереження даних і закриття вікна інвентарної картки дані створеної картки будуть відображені у табличній частині документу.

Для прискорення створення карток для декількох однотипних об’єктів виконується копіювання існуючих карток.

Після запису документа надходження з’являється запис на вкладці Рух в картці придбаних основних засобів.

При копіюванні документа надходження в поле Дата документа підставляється поточна дата, якщо вона не відноситься до закритого періоду, інакше - підставляється 1-ше число поточного періоду.

Примітка: Заповнення закладок Знос і Об'єкт ПО (податкового обліку) проводиться при створенні картки в документі надходження. Також, за необхідності, заповнюються закладки Атрибути і Дорогоцінні матеріали. Якщо таку картку редагувати з картотеки, то багато полів можуть бути не доступні для редагування, а для зміни деяких даних (рахунків обліку, зносу, витрат, методів і норм амортизації тощо) доведеться створювати Акт зміни вартості.

Формування групової картки відбувається тільки за допомогою програми калькуляції, де задається ознака елемента групова картка KRT_GRP_CRD = 1. У програмі калькуляції для заповнення рахунків з аналітикою використовується набір реквізитів Аналітика для заповнення.

Меню Документ містить ряд функцій, окрім загальновідомих, які притаманні даному документу.

Згідно з позицією меню Поля користувача (по комбінації клавіш Alt+Набо за допомогою піктограми на панелі інструментів – ) виконується використання полів користувача.

Виконання калькуляції виконується по пункту меню Калькуляція / Програма Таким чином задається і вибирається програма калькуляції і встановлюється, при необхідності, відмітка Запускати при створенні/виборі карток.

Даний пункт меню використовується для повторного запуску програми калькуляції (перерахунку). Програма калькуляції працює: при первинному введенні картотеки, в документах Надходження, Зміна вартості, Переміщення зі складу, Переміщення з МШП.

Функція Налаштування СКВ (строку корисного використання) працює лише в документах переведення об'єкта основних засобів на консервацію, капітальний ремонт, реконструкцію та модернізацію.

Формування бухгалтерських проводок з надходження основних засобів проводиться за загальними правилами комплексу Типові операції (проводки).