Списання

Даний тип руху призначений для формування документів списання основних засобів, яке відбувається в результаті морального або фізичного зносу, ліквідації після аварій або стихійних лих, безоплатної передачі, внеску до статутного капіталу іншого підприємства, а також переведення об'єктів основних засобів в запаси для подальшого продажу.

Створюється документ по пункту меню Реєстр / Створити, по клавіші Ins або за допомогою піктограми на панелі інструментів .

У вікна документа Списання по пункту меню Сервіс / Налаштування здійснюється налаштування наступних параметрів:

  • Не фільтрувати список карток по МВО при їх виборі в документ – в документ можна підтягувати картки різних МВО. В шапку документа буде підтягнутий МВО з першої картки;
  • Підтягувати Підрозділ-здав при виборі МВО-здав – при виборі з довідника МВО, автоматично заповнюється поле Підрозділ;
  • Автоматично запускати розрахунок амортизації при виборі карток. Якщо параметр відзначено здійснюватиметься автоматичний запуск розрахунку амортизації в документі Списання, створеному з документа Часткове переміщення.

У верхній частині вікна, як і для всіх документів руху, заповнюються поля: номер документа, дата створення, примітка, бал. вартість ОПО. Балансова вартість об’єкта податкового обліку приймає значення: не змінюється, зменшується.

Якщо балансова вартість об’єкта податкового обліку зменшується, то відбувається автоматичне формування запису в історії картки по зменшенню Податкової первісної вартості і зносу всього до нуля.

У середній частині вікна Здав з відповідних довідників вибираються МВО, Підрозділ і Центр відповідальності, значення яких використовуються для відображення списку карток з картотеки, які можна вносити в документ. Причина списання вибирається з відповідного довідника, який налаштовується в модулі Налаштування системи.

Праворуч в частині Прийняв обирається Контрагент з довідника контрагентів, якщо об'єкт передається безоплатно, а також обирається Підстава, за необхідності.

В табличній частині вікна обирається потрібний об'єкт основних засобів. Встановити курсор в табличну частину вікна і перейти по пункту меню Документ / Створити (натиснути клавішу Ins або піктограму на панелі інструментів ). У вікні Вибірка карток обрати потрібну картку.

Примітка: Вибір можливий лише для карток, що зазначені синім кольором. Картки, що виділені червоним кольором, не доступні для вибору.

Можна додавати як одну так і декілька карток одночасно, попередньо відмітивши їх у списку.

Найбільш ймовірними причинами того, що у вікні вибору необхідні картки виявилися червоного кольору є:

  • об'єкт вже доданий до документу списання;
  • картка задіяна в іншому документі руху з датою пізнішою, ніж даний документ;
  • у даній картці є акт зміни з більш пізньою датою, ніж даний документ.

Для з’ясування причини необхідно в реєстрі картотеки основних засобів натиснути на карточку клавішею Пробіл або подвійним натисканням лівою клавішею миші і відкрити протокол Інформація по картці ОЗ.

Меню документа, в більшості, містить набір загальновідомих функцій. Але даному документу притаманний такий пункт меню як Прибутковий ордер, за допомогою якого можна створити документ на оприбуткування відходів від списання об'єкту основних засобів. Створений прибутковий ордер зберігається в системі Логістика/Облік запасів/Запаси на складах в модулі Документи руху запасів. Також цей документ можна відкрити для перегляду і видалити.

При збереженні документа в картці об’єкта основного засобу автоматично заповнюється номер та дата документа вибуття. Поле Використання приймає значення Списано, і ця зміна відображається в архіві змін.

Відповідні записи щодо руху об'єкту будуть відображені на вкладках Рух і Зміни.

Формування бухгалтерських проводок зі списання об'єкту основних засобів проводиться за загальними правилами комплексу Типові операції (проводки).