Переведення в оренду
Даний тип руху призначений для формування документів передачі основних засобів в оренду.
Створюється документ по пункту меню Реєстр / Створити, по клавіші Ins або за допомогою піктограми на панелі інструментів .
У вікні документу згідно з позицією меню Сервіс / Налаштування задається параметр Підтягувати Підрозділ – здав при виборі МВО-здав.
Вікно Переведення в оренду розділене на дві частини.
У верхній частині вікна, як і для всіх документів руху, заповнюються поля: номер документу, дата створення, примітка. З відповідних довідників, вибираються МВО і підрозділ, значення яких використовуються для створення фільтра при введенні списку карток з картотеки. Крім цього, заповнюються поля:
- Контрагент – назва підприємства орендаря, яке вибирається з довідника контрагентів;
- Використання приймає п’ять значень: В оперативній оренді, В оперативній оренді
без нарахування амортизації, У фінансовій оренді, У фінансовій оренді без
нарахування амортизації та Відповідальне зберігання (UA). Такий поділ
використання необхідний для визначення нарахування амортизації у орендодавця, тому що по
об’єктах, зданих в оренду, амортизаційні відрахування провадяться орендодавцем (за винятком
амортизаційних відрахувань, проведених орендарем по майну за договором оренди підприємства,
і в випадках, передбачених в договорі фінансової оренди);
- дати початку й закінчення оренди – заповнюються згідно з умовою договору про оренду, причому за замовчуванням дата початку оренди співпадає з датою створення документа;
- як і в документі внутрішнього переміщення змінюються рахунки обліку, зносу, витрат, а також аналітика, якщо на даних рахунках відкритий аналітичний облік. Якщо ці поля залишаються незаповнені, то це розглядається як відсутність їх зміни.
- Рахунок обліку - зазначається новий рахунок у разі його зміні під час переведення в оренду;
- Рахунок зносу – рахунок для нарахування амортизації;
- Рахунок витрат – рахунок для віднесення витрат;
У нижній частині вікна обирається Картка обліку основного засобу по об'єкту, що переводиться в оренду. Встановити курсор в табличну частину вікна і перейти по пункту меню Документ / Створити, натиснути клавішу Ins або піктограму на панелі інструментів . У вікні Вибірка карток обрати потрібну картку.
Можна додавати як одну так і декілька карток одночасно, попередньо відмітивши їх у списку.
Найбільш ймовірними причинами того, що у вікні вибору необхідні картки виявилися червоного кольору є:
- об'єкт перебуває оренді;
- картка задіяна в іншому документі руху з датою пізнішою, ніж даний документ;
- у даній картці є акт зміни з більш пізньою датою, ніж даний документ.
Для з’ясування причини необхідно в реєстрі картотеки основних засобів натиснути на карточку клавішею Пробіл або подвійним натисканням лівою клавішею миші і відкрити протокол Інформація по картці ОЗ.
Після збереження документа, по пункту меню Правка / Зберегти (клавіша F2 або за допомогою піктограми на панелі інструментів ), в картках об'єктів основних засобів, що були переведені в оренду, поле Використання приймає значення відповідно до виду оренди В оперативній оренді, В оперативній оренді без нарахування амортизації, У фінансовій оренді, У фінансовій оренді без нарахування амортизації та Відповідальне зберігання (UA). Кожен вид оренди має код, який аналізується в алгоритмах проводок і амортизації.
Також автоматично змінюється рахунки, якщо такі зміни були внесені у документі руху.
Відповідні записи щодо руху об'єкту будуть відображені у Інвентарних картках обліку основних засобів на вкладках Рух і Зміни. Крім того, після переведення об'єкту в оренду, в картки такого об'єкту автоматично з'являється закладка Оренда, де відображаються дані по документу переведення в оренду.
Формування бухгалтерських проводок з переведення об'єкту основних засобів в оренду проводиться за загальними правилами комплексу Типові операції (проводки).