Переведення в оренду

Даний тип руху призначений для формування документів передачі основних засобів в оренду.

Створюється документ по пункту меню Реєстр / Створити, по клавіші Ins або за допомогою піктограми на панелі інструментів .

У вікні документу згідно з позицією меню Сервіс / Налаштування задається параметр Підтягувати Підрозділ – здав при виборі МВО-здав.

Вікно Переведення в оренду розділене на дві частини.

У верхній частині вікна, як і для всіх документів руху, заповнюються поля: номер документу, дата створення, примітка. З відповідних довідників, вибираються МВО і підрозділ, значення яких використовуються для створення фільтра при введенні списку карток з картотеки. Крім цього, заповнюються поля:

  • Контрагент – назва підприємства орендаря, яке вибирається з довідника контрагентів;
  • Використання приймає п’ять значень: В оперативній оренді, В оперативній оренді без нарахування амортизації, У фінансовій оренді, У фінансовій оренді без нарахування амортизації та Відповідальне зберігання (UA). Такий поділ використання необхідний для визначення нарахування амортизації у орендодавця, тому що по об’єктах, зданих в оренду, амортизаційні відрахування провадяться орендодавцем (за винятком амортизаційних відрахувань, проведених орендарем по майну за договором оренди підприємства, і в випадках, передбачених в договорі фінансової оренди);

  • дати початку й закінчення оренди – заповнюються згідно з умовою договору про оренду, причому за замовчуванням дата початку оренди співпадає з датою створення документа;
  • як і в документі внутрішнього переміщення змінюються рахунки обліку, зносу, витрат, а також аналітика, якщо на даних рахунках відкритий аналітичний облік. Якщо ці поля залишаються незаповнені, то це розглядається як відсутність їх зміни.
  • Рахунок обліку - зазначається новий рахунок у разі його зміні під час переведення в оренду;
  • Рахунок зносу – рахунок для нарахування амортизації;
  • Рахунок витрат – рахунок для віднесення витрат;

У нижній частині вікна обирається Картка обліку основного засобу по об'єкту, що переводиться в оренду. Встановити курсор в табличну частину вікна і перейти по пункту меню Документ / Створити , натиснути клавішу Ins або піктограму на панелі інструментів . У вікні Вибірка карток обрати потрібну картку.

Примітка: Вибір можливий лише для карток, що зазначені синім кольором. Картки, що виділені червоним кольором, не доступні для вибору.

Можна додавати як одну так і декілька карток одночасно, попередньо відмітивши їх у списку.

Найбільш ймовірними причинами того, що у вікні вибору необхідні картки виявилися червоного кольору є:

  • об'єкт перебуває оренді;
  • картка задіяна в іншому документі руху з датою пізнішою, ніж даний документ;
  • у даній картці є акт зміни з більш пізньою датою, ніж даний документ.

Для з’ясування причини необхідно в реєстрі картотеки основних засобів натиснути на карточку клавішею Пробіл або подвійним натисканням лівою клавішею миші і відкрити протокол Інформація по картці ОЗ.

Після збереження документа, по пункту меню Правка / Зберегти (клавіша F2 або за допомогою піктограми на панелі інструментів ), в картках об'єктів основних засобів, що були переведені в оренду, поле Використання приймає значення відповідно до виду оренди В оперативній оренді, В оперативній оренді без нарахування амортизації, У фінансовій оренді, У фінансовій оренді без нарахування амортизації та Відповідальне зберігання (UA). Кожен вид оренди має код, який аналізується в алгоритмах проводок і амортизації.

Також автоматично змінюється рахунки, якщо такі зміни були внесені у документі руху.

Відповідні записи щодо руху об'єкту будуть відображені у Інвентарних картках обліку основних засобів на вкладках Рух і Зміни. Крім того, після переведення об'єкту в оренду, в картки такого об'єкту автоматично з'являється закладка Оренда, де відображаються дані по документу переведення в оренду.

Формування бухгалтерських проводок з переведення об'єкту основних засобів в оренду проводиться за загальними правилами комплексу Типові операції (проводки).