Введення в експлуатацію

Документ Введення в експлуатацію створюється в наступних випадках:

  • об'єкт основних засобів надійшов (операція Надходження), але не введений в експлуатацію, тобто при створенні картки обліку основних засобів в полі Використання було обрано В запасі або Не введено в експлуатацію (Надходження основних засобів);
  • об'єкт основних засобів вводиться в експлуатацію після перебуванні на консервації, капітальному ремонті, модернізації, реконструкції.
Примітка: Документ за операцією Введення в експлуатацію створюється за умови вже існуючої Інвентарної картки обліку основних засобів.

Для створення документа необхідно в полі Операція вибрати операцію Введення в експлуатацію.

Створюється документ по пункту меню Реєстр / Створити(по клавіші Ins або за допомогою піктограми на панелі інструментів – ).

Вікно Введення в експлуатацію розділене на дві частини. У верхній частині вікна вводяться:

  • Номер документа та його назва;
  • Дата створення;
  • Журнал;
  • Примітка;
  • Балансова вартість ОПО;
  • Здав:
    • МВО – вказується матеріально відповідальна особа), значення береться з довідника налаштування системи;
    • Підр-л – зазначається назва структурного підрозділу, значення береться з загальносистемного довідника підрозділів;
  • Прийняв:
    • МВО – вказується матеріально відповідальна особа), значення береться з довідника налаштування системи;
    • Підр-л – зазначається назва структурного підрозділу, значення береться з загальносистемного довідника підрозділів;
  • Прийняв:
  • Рахунок обліку - зазначається новий рахунок у разі при його зміні під час введення в експлуатацію;
  • Рахунок зносу – рахунок для нарахування амортизації;
  • Рахунок витрат – рахунок для віднесення витрат;
  • Рахунок Упр. Обл. – рахунок управлінського обліку;
  • Рахунок нарах. УА – рахунок нарахування управлінської амортизації;
  • Рахунок витр. УА – рахунок витрат управлінської амортизації;
  • Місцезнаходження обирається з довідника територіальних підрозділів.

У нижній частині вікна обирається Картка обліку основного засобу по об'єкту, що вводиться в експлуатацію. Встановити курсор в табличну частину вікна і перейти по пункту меню Документ / Створити (натиснути клавішу Ins або піктограму на панелі інструментів ). У вікні Вибірка карток обрати потрібну картку.

Примітка: Вибір можливий лише для карток, що зазначені синім кольором. Картки, що виділені червоним кольором, не доступні для вибору.

Можна додавати як одну так і декілька карток одночасно, попередньо відмітивши їх у списку.

Найбільш ймовірними причинами того, що у вікні вибору необхідні картки виявилися червоного кольору є:

  • об'єкт перебуває в експлуатації;
  • картка задіяна в іншому документі руху з датою пізнішою, ніж даний документ;
  • у даній картці є акт зміни з більш пізньою датою, ніж даний документ.

Для з’ясування причини необхідно в реєстрі картотеки основних засобів натиснути на карточку клавішею Пробіл або подвійним натисканням лівою клавішею миші і відкрити протокол Інформація по картці ОЗ.

Після збереження документа, по пункту меню Правка / Зберегти (клавіша F2 або за допомогою піктограми на панелі інструментів ), в картках введених в експлуатацію, поле Використання приймає значення В експлуатації та автоматично змінюється МВО, підрозділ і рахунок обліку, якщо такі зміни були внесені у документі руху.

Відповідні записи щодо змін будуть відображені у Інвентарних картках обліку основних засобів на вкладках Рух і Зміни.

Формування бухгалтерських проводок з введення в експлуатацію основних засобів проводиться за загальними правилами комплексу Типові операції (проводки).