Введення в експлуатацію
Документ Введення в експлуатацію створюється в наступних випадках:
- об'єкт основних засобів надійшов (операція Надходження), але не введений в експлуатацію, тобто при створенні картки обліку основних засобів в полі Використання було обрано В запасі або Не введено в експлуатацію (Надходження основних засобів);
- об'єкт основних засобів вводиться в експлуатацію після перебуванні на консервації, капітальному ремонті, модернізації, реконструкції.
Для створення документа необхідно в полі Операція вибрати операцію Введення в експлуатацію.
Створюється документ по пункту меню Реєстр / Створити (по клавіші Ins або за допомогою піктограми на панелі інструментів – ).
Вікно Введення в експлуатацію розділене на дві частини. У верхній частині вікна вводяться:
- Номер документа та його назва;
- Дата створення;
- Журнал;
- Примітка (заповнюється автоматично при активованому параметрі в налаштуваннях "Автоматичне створення документа введення в експлуатацію для МНМА");
- Балансова вартість ОПО;
- Здав:
- МВО – вказується матеріально відповідальна особа), значення береться з довідника налаштування системи;
- Підр-л – зазначається назва структурного підрозділу, значення береться з загальносистемного довідника підрозділів;
- Прийняв:
- МВО – вказується матеріально відповідальна особа), значення береться з довідника налаштування системи;
- Підр-л – зазначається назва структурного підрозділу, значення береться з загальносистемного довідника підрозділів;
- Прийняв:
- Рахунок обліку - зазначається новий рахунок у разі при його зміні під час введення в експлуатацію;
- Рахунок зносу – рахунок для нарахування амортизації;
- Рахунок витрат – рахунок для віднесення витрат;
- Рахунок Упр. Обл. – рахунок управлінського обліку;
- Рахунок нарах. УА – рахунок нарахування управлінської амортизації;
- Рахунок витр. УА – рахунок витрат управлінської амортизації;
- Місцезнаходження обирається з довідника територіальних підрозділів.
У нижній частині вікна обирається Картка обліку основного засобу по об'єкту, що вводиться в експлуатацію. Встановити курсор в табличну частину вікна і перейти по пункту меню Документ / Створити (натиснути клавішу Ins або піктограму на панелі інструментів ). У вікні Вибірка карток обрати потрібну картку.
Можна додавати як одну так і декілька карток одночасно, попередньо відмітивши їх у списку.
Найбільш ймовірними причинами того, що у вікні вибору необхідні картки виявилися червоного кольору є:
- об'єкт перебуває в експлуатації;
- картка задіяна в іншому документі руху з датою пізнішою, ніж даний документ;
- у даній картці є акт зміни з більш пізньою датою, ніж даний документ.
Для з’ясування причини необхідно в реєстрі картотеки основних засобів натиснути на карточку клавішею Пробіл або подвійним натисканням лівою клавішею миші і відкрити протокол Інформація по картці ОЗ.
В меню Документ через параметр Атрибути картки ОЗ викликається вікно для додавання або редагування наявного значення атрибуту із додаткового довідника на закладці Додатково у картці ОЗ.
Після збереження документа, по пункту меню Правка / Зберегти (клавіша F2 або за допомогою піктограми на панелі інструментів ), в картках введених в експлуатацію, поле Використання приймає значення В експлуатації та автоматично змінюється МВО, підрозділ і рахунок обліку, якщо такі зміни були внесені у документі руху.
Відповідні записи щодо змін будуть відображені у Інвентарних картках обліку основних засобів на вкладках Рух і Зміни.
Формування бухгалтерських проводок з введення в експлуатацію основних засобів проводиться за загальними правилами комплексу Типові операції (проводки).